• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5490 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲ خرداد

گفت‌وگوي اختصاصي «اعتماد» با مربي خارجي پرسپوليس:

برخي بازيكنان از تمرين فرار مي‌كنند اما اسم‌شان را نمي‌گويم!

نتايج يحيي را ببينيد، ديگر حرفي باقي نمي‌ماند!

روزبه  دلاور

خوزه آگوستو لوسادا بنيتز ملقب به پپه لوسادا، مربي بدنساز اهل كشور اسپانياست كه در ابتداي فصل جاري با امضاي قراردادي به پرسپوليس پيوست.  پپه مدرك پيشرفته كمك مربي يوفا را دارد و در رشته تناسب اندام و توانبخشي ورزشي تحصيلاتش را به پايان رسانده است. يك مربي تحصيلكرده و حرفه‌اي كه با عملكردش در پرسپوليس نشان داد در كارش تبحر دارد. اين مربي بدنساز در خصوص وضعيتش و پرسپوليس، قهرمان اين فصل ليگ برتر به سوالات خبرنگار «اعتمادآنلاين» پاسخ داد كه در ادامه  مي‌خوانيد.

  به انتهاي فصل از ليگ برتر رسيديم، اما پرسپوليس حداقل يك بازي ديگر و حداكثر دو بازي در جام حذفي پيش‌رو دارد. در اين شرايط حفظ آمادگي جسماني بازيكنان دشوار به نظر مي‌رسد. اين‌طور نيست؟ 
تمرينات بدنسازي خاص فوتبال را در زمين انجام داديم و اكنون به آخرين بازي‌هاي فصل بدون هيچ مصدومي رسيديم، اين يعني تمام تيم كار بسيار خوبي در تمام طول فصل انجام داده. پيشگيري از مصدوميت‌ها و قدرت و استقامت بازيكنان كليد رسيدن به اين موضوع  است.
  از ابتداي فصل چه برنامه‌هايي داشتيد تا در هفته‌هاي  پاياني  بازيكنان آماده  بمانند؟
پيشگيري و قدرت از برنامه‌هايي ما از ابتداي فصل تا به امروز بود‌. حالا ما در شرايط خوبي براي رويارويي با رقابت‌هاي جام حذفي قرار داريم و آماده بازي با  هوادار هستيم‌.
  شنيديم در دوره‌هاي قبل برخي بازيكنان تلاش مي‌كردند از دست تمرينات سخت مربي بدنساز تيم به نوعي فرار كنند. شما هم با چنين مواردي مواجه شديد؟
بازيكنان فوتبال بايد به مربيان اعتماد كنند كه اين مقداري زمان مي‌برد. ما تقريبا هر روز با برنامه‌هاي متنوع و ويژه تمرين مي‌كنيم و بازيكنان هم حرفه‌اي هستند و كار خودشان را  انجام مي‌دهند. 
  از لحاظ سخت‌افزاري آيا ليگ‌ ايران و مخصوصا باشگاه پرسپوليس به استانداردهاي لازم در زمينه بدنسازي رسيده  است؟ 
به سوال شما در حالت كلي پاسخ مي‌دهم، فوتبال ايران حرفه‌اي است و بايد هر چه زودتر به لحاظ امكانات پيشرفت بيشتري داشته باشد. بدنسازي نياز به امكانات به‌روز دارد و روز به روز پيشرفت مي‌كند . فوتبال حرفه‌اي ايران هم بايد به استانداردهاي لازم  برسد.
  بازيكني در پرسپوليس هست كه از لحاظ بدني و استقامتي‌ شما را شگفت‌زده كند؟ و بازيكني هم هست كه به اصطلاح از تمرينات سخت فرار كند؟ 
تمام بازيكنان پرسپوليس حرفه‌اي هستند و به خوبي تمرين مي‌كنند درباره بخش دوم سوال شما هم بايد بگويم بله، البته! ممكن است بازيكني گاهي بخواهد از زير فشار تمرينات فرار كند، اما نمي‌خواهم به شما بگويم! اين يك راز درون تيمي است و درون تيم مي‌ماند. 
  فصلي سخت را پشت سر گذاشتيد، اما در پايان لذتبخش  بود. 
بله، همين‌طور است. قهرماني در ليگ ايران خيلي دشوار است و ما براي رسيدن به اين هدف توانستيم در ۷ بازي متوالي برنده شويم و پايان خوشي را براي خودمان و هواداران تيم‌مان رقم  زديم. 
  كار كردن با يحيي گل‌محمدي چطور است؟
خيلي خوب. يحيي به دستيارانش توجه مي‌كند و به ما اعتماد دارد. او به من اعتماد به نفس مي‌دهد و اينها مثل يك كليد در كار گروهي است. شما نتايجي كه يحيي با پرسپوليس گرفته را ببينيد ديگر حرفي باقي نمي‌ماند! 
  زندگي در ايران چطور پيش مي‌رود؟ 
خب من سومين سالي است كه در ايران هستم، با زندگي در اينجا  سازگار شده‌ام. خوب  است. 
  قهرماني چه  لذتي داشت؟ 
قهرمان شدن يك نقطه عطف در حرفه ما محسوب مي‌شود، اما هنوز كار ما در اين فصل تمام نشده و براي رسيدن به موفقيت نهايي بايد هر طوري كه شده در جام حذفي هم قهرمان شويم . اگر اين اتفاق بيفتد و دو جام را بگيريم يعني فصل عالي  را  پشت سر گذاشتيم.
  قرارداد  خود  را  با پرسپوليس تمديد  مي‌كنيد؟
بايد ديد باشگاه چه تصميمي مي‌گيرد و چه پيشنهادي از طرف ايجنت به من مي‌رسد. من يك مربي حرفه‌اي هستم و براي فصل آينده به چالش جديدي نياز دارم، اما در نهايت خواهيم ديد كه چه اتفاقي مي‌افتد.


كار كردن با گل‌محمدي خيلي خوب است. يحيي به دستيارانش توجه مي‌كند و به ما اعتماد دارد. او به من اعتماد به نفس مي‌دهد و اينها مثل يك كليد در كار گروهي است. شما نتايجي كه يحيي با پرسپوليس گرفته را ببينيد ديگر حرفي باقي نمي‌ماند! 

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون