• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5490 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲ خرداد

محمدعلي موحّد در جشن تولد 100 سالگي‌اش:

پيري مثل عاشقي است

دوشنبه، يكم خرداد ۱۴۰۲، جشن يكصدمين زادروز استاد محمدعلي موحّد با حضور اعضاي پيوسته و وابسته، گروهي از اعضاي هيات‌ علمي و پژوهشگران فرهنگستان و همچنين خانواده و همكاران استاد موحّد در فرهنگستان زبان و ادب فارسي برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي فرهنگستان زبان و ادب فارسي، محمدعلي موحّد در اين مراسم ضمن تشكر به خاطر برگزاري جشن تولدش گفت: پيري و سالخوردگي مثل عاشقي مي‌ماند تا عاشق نشده‌اي نمي‌داني عشق چيست و تا پير نشوي نمي‌داني پيري چيست؟! بله هر‌ آن مقدار كه پير شدي مي‌تواني راجع ‌به پيري حرف بزني هر قدر كه در راه پيش بروي راه را مي‌شناسي.
 غلامعلي حدادعادل، رييس فرهنگستان زبان و ادب فارسي هم در اين مراسم گفت: استاد موحّد بيش از هشتاد سال است كه وجودش منشا خلق آثار علمي و فرهنگي در كشور است. در كنار اين جنبه علمي؛ ذوق ادبي و اعتدال در فكر‌ و توجه به ظرايف در نگارش، در ترجمه و در سخن گفتن و دقت در كلام براي همه ما درس‌آموز است. اما آنچه در شخصيت ايشان مي‌درخشد، اخلاق معنوي و انساني استاد است. هر كس كه با ايشان آشنايي و سروكار داشته باشد، متوجه خلقيات و روحيه وارسته و ارجمندشان مي‌شود. وجود ايشان كيميايي است كه به همه فضائل ديگر ارزش مضاعف مي‌بخشد.
در اين مراسم جمعي از اعضاي پيوسته و وابسته فرهنگستان زبان و ادب فارسي، استادان فتح‌الله مجتبايي، علي رواقي، محمود عابدي، حسين معصومي‌همداني، محمد سرورمولايي، محمد دبيرمقدّم، موسي اسوار، محمدرضا تركي، مسعود جعفري‌جزي، محمدرضا نصيري و همچنين گروهي از اعضاي هيات‌ علمي و پژوهشگران فرهنگستان، خانواده و همكاران استاد محمدعلي موحّد در فرهنگستان زبان و ادب فارسي حضور داشتند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون