• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5491 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۳ خرداد

سخني صميمانه با سرلشکر باقري

براي ارتقای منزلت سربازي و تامين نيازهاي اساسي آنان حكايت دارد. مطمئن هستم آنچه در اين يادداشت مطرح مي‌شود سرلشکر باقري وقوف كامل به آن دارد و صرفا به عنوان يادآوري بيان مي‌شود.
3- جواناني كه به عنوان سرباز وظيفه در اختيار نيروهاي مسلح قرار مي‌گيرند در واقع امانتي هستند از سوي خانواده كه به آنان تحويل داده مي‌شوند و اميد دارند كه آن امانت نفيس به سلامت به آغوش خانواده بازگردد.
اينك با عنايت به مقدمه پيش گفته، توجه رياست محترم ستاد كل نيروهاي مسلح را به اين امر مهم معطوف مي‌دارم كه پاسداري و نگاهباني از مرزهاي كشور عموما و خطوط مرزي كه محل درگيري با اشرار، متجاوزان به خاك وطن و قاچاقچيان است نيازمند تجهيزات مدرن و به‌كارگيري نيروهاي آموزش ديده و مجرب و با مهارت‌هاي جنگي است كه طبيعتا نيروهايي مي‌توانند با اشرار مسلح و سوداگران مرگ مقابله كنند...
بايد از ميان افرادي برگزيده شوند كه به ‌صورت حرفه‌اي علاوه بر آشنايي و تسلط بر شرايط محيطي و جغرافيايي مناطق مذكور از آزمون‌هاي سخت عبور كرده و شرايط لازم و كافي را براي مقابله با دشمن را به دست آورده باشند. بديهي است كه سربازان وظيفه جوان كه در دوره‌هاي آموزشي كوتاه‌مدت شركت مي‌كنند و با مناطق مرزي و شرايط جنگي بيگانه هستند، نمي‌توانند در معارضه دشمن به توفيق جدي دست يابند لذا گماردن سربازاني از اين دست در مرزهاي كشور به‌ويژه مناطق پرخطر، عقلاني به‌ نظر نمي‌رسد. تجارب سال‌هاي گذشته در مناطق ياد شده همگي نشان‌دهنده ناموفق بودن به‌كارگيري سربازان وظيفه در مواجه و مقابله با اشرار مسلح است بنابراين انتظار مي‌رود كه سرلشکر باقري و همكاران محترم‌شان در ستاد كل نيروهاي مسلح با تجديدنظر اساسي در اين موضوع، امكان به‌كارگيري سربازان حرفه‌اي و استخدام آنان در نيروهاي مسلح و جايگزين ساختن آنان به جاي سربازان وظيفه براي چنين ماموريت‌هاي تخصصي را در دستور كار خود قرار بدهند تا علاوه بر اينكه امكان تقابل موفق‌تر با دشمنان وطن و به‌ويژه نيروهاي مسلح و اشرار و قاچاقچيان را فراهم مي‌کنند از خسارت‌هاي جاني بيشتر از نمونه‌اي كه همين روزها و سال‌هاي گذشته در شرق و غرب كشور شاهد آن بوديم، پيشگيري شود. انتظار خانواده‌هايي كه با يك دنيا اميد جوانان خود را در اختيار نيروهاي مسلح قرار مي‌دهند اين است كه اين بازنگري بدون فوت وقت انجام شود تا مردم با فراق بال بيشتري از سربازي استقبال کنند و مطمئن باشند نيروهاي مسلح كه حافظ امنيت و استقلال و تماميت ارضي كشورشان هستند براي حفظ جان جوانان وطن هم بيشترين اهتمام را دارند. تجارب كشورهاي پيشرفته در به‌كارگيري سربازان حرفه‌اي براي اهداف و ماموريت‌هاي اين‌چنيني مي‌تواند كمك شاياني در مسير قانونگذاري و اجراي اين ايده باشد. در پايان يك ‌بار ديگر ضمن گراميداشت ياد و نام شهداي مدافع وطن و سربازان والامقامي كه در حادثه جانگداز شرق كشور به شهادت رسيدند يادآوري مي‌کند كه حداقل جبران اين خسارت‌هاي سنگين جاني خروج طرح به‌كارگيري سربازان حرفه‌اي از بايگاني و به جريان انداختن آنها و جايگزين کردن سربازان حرفه‌اي كه در امر آفندي و پدافندي از مهارت و تجارب لازم برخوردار هستند به جاي سربازان وظيفه در ماموريت و پاسداري از مرزهاي كشور است. اميد است در اين مسير خطير، قواي سه‌گانه نيز با حمايت كامل از ستاد نيروهاي مسلح زمينه و بستر لازم را براي تحقق طرح مذكور فراهم کرده و در كوتاه‌ترين زمان ممكن دغدغه‌ها و دل‌نگراني‌هاي خانواده و جوانان شايسته ايران را رفع و اميد به آينده درخشان را در آنان بارور سازند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون