• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5535 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۷ تير

نماينده‌اي كه عملكرد ضعيفي داشته باشد دوباره معرفي نمي‌شود

سخنگوي شوراي ائتلاف تاكيد كرد: در صورت هرگونه ضعف در عملكرد، با نماينده قبلي خداحافظي مي‌كنيم و فرد جديدي معرفي مي‌شود.
اميرابراهيم رسولي در نشست مطبوعاتي شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب اسلامي گفت: شوراي ائتلاف در سال‌هاي اخير بعد از مجلس يازدهم و شوراي اسلامي شهر، تعطيلي نداشته و ‌جلسات آن، به صورت منظم برگزار شده است. كساني به دليل مشغله از ما جدا شدند. اميدواريم شوراي ائتلاف براي كمك به انقلاب بتواند كاستي‌ها را جبران كند. 
وي در پاسخ به سوالي درباره بررسي عملكرد نمايندگان اين شورا در مجلس يازدهم اظهار داشت: شايد اين براي اولين‌بار باشد كه در تاريخ انتخابات‌ كشور و در ميان جريان‌هاي سياسي فعال، تشكلي مثل شوراي ائتلاف از حدود هشت ماه گذشته، كارگروه نظارت و ارزيابي ايجاد كند تا به ارزيابي عملكرد نمايندگان مجلس بپردازد. 
سخنگوي شوراي ائتلاف با بيان اينكه اين كارگروه شامل افراد حقيقي و حقوقي است، تصريح كرد: مهم‌ترين وظيفه‌ اين كارگروه آن است كه براي هر نماينده كارنامه‌اي از عملكرد جمع‌آوري كند و به صورت دقيق و مستند عملكرد نماينده‌هاي عضو شوراي ائتلاف از جمله رفتار نمايندگان در صحن مجلس، مصاحبه‌ها، عملكرد در فراكسيون و همچنين در عملكرد در حوزه انتخابيه را به وسيله شوراي ائتلاف در استان مورد ارزيابي قرار دهد.
رسولي با تاكيد بر اينكه در صورت هرگونه ضعف در عملكرد، با نماينده قبلي خداحافظي مي‌كنيم و فرد جديدي معرفي مي‌شود، خاطرنشان كرد: با اين افراد بدون اغماض برخورد خواهد شد. مهم‌ترين اقدام شوراي ائتلاف در قبال مسووليتي كه نسبت به مردم دارد، اين است كه ارزيابي دقيقي از عملكرد نمايندگاني كه با ليست شوراي ائتلاف وارد مجلس شدند، ايجاد كند. وي در پاسخ به سوالي درباره حضور جبهه پايداري و طيف نزديك به محمود احمدي‌نژاد در شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب ابراز داشت: شوراي ائتلاف حزب نيست بلكه مجموعه‌اي از جريان‌هاي مختلف است كه ممكن است در همه موارد همسو نباشند. دايره شوراي ائتلاف نيز صرفا سياسي نيست و صنفي است. 
اين فعال سياسي اصولگرا با بيان اينكه اگر گروه‌هايي اين ائتلاف را مي‌پذيرند، بايد فردگرايي را كنار بگذارند و ائتلاف كنند، عنوان كرد: هر كس دل در گرو انقلاب و كشور دارد، درِ شوراي ائتلاف به روي او باز است اما به شرطي كه دور يك ميز بنشيند و از حرف شخصي خود كوتاه بيايد و كار جمعي كند‌. به گفته رسولي، ما نمي‌گوييم چه كسي بيايد و چه كسي نيايد. هر كس انقلاب اسلامي، قانون اساسي و نظام را قبول دارد، مي‌تواند فارغ از اسم و رسمش بيايد‌. ما جلوي كسي را نمي‌گيريم اما در عين حال دنبال كسي هم نمي‌رويم كه بگوييم بيايد. اگر فردي، تشكيلاتي و جرياني مجوز دارد، بيايد و بخواهد در شوراي ائتلاف حاضر باشد، ما مشكلي نداريم. هر جرياني و تشكلي درخواست دهد، ما با روي باز مي‌پذيريم.  سخنگوي شوراي ائتلاف در پاسخ به اين پرسش كه آيا شوراي وحدت و شوراي ائتلاف در جريان انتخابات همراه مي‌شوند يا خير، يادآور شد: اسامي مختلفي ممكن است در فضاي سياسي مطرح شود، مثل شوراي وحدت. ما شوراي ائتلاف را داريم كه از همه نيروهاي انقلاب در آن حضور دارند. مثلا سيدرضا تقوي كه در جلسات ما حضور پيدا مي‌كنند، به جامعه روحانيت مبارز بازمي‌گردند. ما اساسا تفرقه و فاصله‌اي بين جريان خودمان و ساير احزاب جبهه انقلاب نمي‌بينيم‌. 
رسولي در پاسخ به اين سوال كه آيا با شوراي وحدت براي انتخابات مذاكره‌اي صورت گرفته است، بيان كرد: مذاكرات مختلفي صورت گرفته است. وقتي تقوي در شوراي ائتلاف است، يعني يك عضو از جامعه روحانيت حضور دارد. باهنر هم در اين جلسات حاضر است‌. ما قبلا تجربه كار در شوراي ائتلاف را داشتيم و در شوراي شهر و مجلس فهرست داديم كه با استقبال همراه شد اما ديگراني هم بودند كه رفتند و فهرست خودشان را دادند. هم‌اكنون در شوراي ائتلاف هم از رهپويان و ايثارگران و هم حزب پيشرفت نزديك به قاليباف حاضر هستند و هم اقشار و اصناف حضور دارند. سخنگوي شوراي ائتلاف درباره پيش‌بيني‌اش از مشاركت در انتخابات، گفت: پيش‌بيني درباره مشاركت در انتخابات به دليل اينكه مدت زيادي تا آن زمان باقي مانده، پيش‌بيني نادرستي است. مي‌شود به مشاركت در انتخابات اميدوار بود. براي ما مشاركت بسيار مهم است حتي اگر من نوعي شكست بخورم‌‌. مهم اين است كه در جامعه اين شور ايجاد شود و در انتخابات شاهد مشاركت بالا باشيم.
رسولي درخصوص تناسبي شدن انتخابات اظهار داشت: يكي، دو جلسه درباره اين موضوع بحث كرديم و جمع‌بندي‌اي كه داشتيم بر اين مبنا قرار گرفت كه موضعي نگيريم و با هر قانوني كه تصويب شد همراه شويم. اين موضوع در شوراي وحدت موافق و مخالفاني داشت. موافقان به افزايش مشاركت توجه داشتند و مخالفان مي‌گفتند بايد اول كاركرد حزب در كشور تقويت شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون