• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5535 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۷ تير

هفت روايت از پايتخت بي‌راوي

«تِه‌ران، هفت روايت از پايتخت بي‌راوي» نوشته سلمان امين، به تازگي راهي بازار كتاب شده‌.
به گزارش ايسنا، «تِه‌ران، هفت روايت از پايتخت بي‌راوي» نوشته سلمان امين‌همراه با عكس‌هاي رامتين فيروزيان در ۱۵۷ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قيمت ۹۵ هزار تومان در نشر چشمه عرضه شده است.
 در نوشته پشت جلد كتاب مي‌خوانيم: برج ميلاد زيباست، بزرگ است، باشكوه است، اما بي‌تاريخ، درست مثل تيم فوتبالي با ستاره‌هاي كهكشاني كه ده‌سال از تاسيسش گذشته باشد. چنين تيمي ياراي رويارويي با تيمي محلي اما ريشه‌دار را ندارد. مي‌تواند تيم محلي را در ميدان زيرپا له‌كند، مي‌تواند به صدر جدول برسد، قهرمان شود اما تاريخ است كه جذب و دفع را مي‌سازد، تاريخ نشان مي‌دهد آن كه محبوب است كدام است و آن كه فراموش مي‌شود كدام. ميلاد براي تبديل شدن به نماد روي تمبرهاي پستي رفته، همايش‌ها و كنسرت‌هاي مختلف به خود ديده، اما هنوز انباني خالي از خاطره دارد. 
آزادي، اين برج پير پايتخت، شاهد روزگاراني است كه ميلاد براي ديدنش بايد دهه‌ها دندان روي جگر بگذارد. آزادي شورش‌ها و طغيان‌هاي بسيار را زير پاي خود تماشا كرده، مسافرين خسته‌اي را كه از ترمينال غرب عبور كرده‌اند و با او عكس يادگاري گرفته‌اند در آغوش گرفته. پستي‌ها و بلندي‌هايي را ديده ‌كه ميلاد تازه‌نفس حالاحالاها به خواب نمي‌بيند. ميلاد زيبا و دست‌نايافتني است، آزادي اما تاريخي است براي همه.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون