• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5538 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۳۱ تير

ساخت ۶ هزار واحد مسكوني در استان بوشهر

مديركل راه و شهرسازي استان بوشهر با اشاره به ساخت ۱۳ هزار و ۴۲۰ واحد مسكوني در مدت ۲ سال در طرح نهضت ملي مسكن در استان گفت: تاكنون عمليات ساخت بيش از ۶ هزار واحد مسكوني در شهرهاي استان بوشهر آغاز شده است. 
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع‌رساني راه و شهرسازي استان بوشهر، سيد محمود دستغيبي در بازديد مسوولان بازرسي و نظارت وزارت راه و شهرسازي از طرح نهضت ملي مسكن در بوشهر اظهار داشت: در اين بازديد پس از بررسي مشكلات راهكارهاي لازم براي تسريع در طرح نهضت ملي مسكن ارايه مي‌شود.
وي با بيان اينكه 134 هكتار زمين ملي براي ساخت 35 هزار واحد مسكوني به شهرها الحاق يافته است، گفت: الحاق 400 هكتار اراضي ملي ديگر براي ساخت واحدهاي مسكوني در شهرهاي استان بوشهر در دست استعلام و پيگيري است.
مديركل راه و شهرسازي استان بوشهر تعداد واحدهاي تعيين شده براي ساخت در 2 سال را 13 هزار و 418 واحد اعلام و بيان كرد: اين واحدها در قالب 185 پروژه در دست اجراست كه تاكنون براي ساخت 5 هزار و 270 واحد مسكوني قرارداد منعقد شده است.
دستغيبي از الحاق 3 هزار و 554 هكتار زمين به شهرهاي استان با مصوبه شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان بوشهر خبر داد و تصريح كرد: پيشرفت فيزيكي ساخت 13 هزار و 418 واحد مسكوني براي مدت 2 سال در شهرهاي استان بوشهر 31 درصد است.
وي اضافه كرد: تاكنون عمليات ساخت بيش از 6 هزار واحد مسكوني در شهرهاي استان بوشهر آغاز شده است. مديركل راه و شهرسازي استان بوشهر با اشاره به افتتاح 2 هزار و 221 واحد مسكوني در شهرها و روستاهاي استان بوشهر گفت: تاكنون 476 واحد مسكوني در شهرها و يك‌هزار و 745 واحد مسكوني در روستاهاي استان بوشهر تكميل و افتتاح شده است.
دستغيبي همكاري دستگاه‌هاي اجرايي و بانك‌ها در ساخت واحدهاي نهضت ملي مسكن در استان بوشهر را مورد تحسين قرار داد و بيان كرد: از واحدهاي مسكوني در حال ساخت يك‌هزار و 433 واحد به ‌صورت ويلايي است كه اراضي مورد نياز ساخت اين واحدها به متقاضيان واگذار شده است.
وي با بيان اينكه 2 شهرستان استان داراي بافت فرسوده است، گفت: ساخت واحدهاي مسكوني در بافت‌ها فرسوده استان بوشهر 3 هزار و 844 واحد در مدت 2 سال تعيين شده و تاكنون 484 نفر ثبت‌نام كرده‌اند و 273 مورد آن منجر به انعقاد قرارداد براي ساخت مسكن در بافت‌هاي فرسوده شده است.
مديركل راه و شهرسازي استان بوشهر عملكرد ساخت مسكوني در طرح خود مالك را مورد اشاره قرار داد و تصريح كرد: در اين عرصه براي ساخت 5 هزار و 188 واحد در مدت 2 سال برنامه‌ريزي شده و تاكنون 2 هزار و 416 نفر ثبت‌نام كرده‌اند و يك‌‌هزار و 233 واحد مسكوني آن به قرارداد منجر شده است. دستغيبي با اشاره به ثبت‌نام 3 هزار و 391 نفر براي دريافت زمين در طرح جواني جمعيت گفت: تاكنون 2 هزار و 689 قطعه زمين در طرح جواني جمعيت تامين و يك‌هزار قطعه آن به مشمولان و خانواده‌هاي داراي 3 فرزند به بالا واگذار شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون