• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3301 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۵ مرداد

تشكل‌ها

ارزاني شكر خارجي | دبير انجمن صنفي كارخانه‌هاي قند و شكر گفت: به‌دليل اينكه شكر وارداتي برزيلي قيمت كمتري در مقابل توليدات داخلي دارد، دولت براي تامين ذخاير استراتژيك، با وجود توليدات مناسب داخلي، نياز خود را از خارج تامين مي‌كند. به‌دليل اينكه شكر وارداتي برزيلي قيمت كمتري در مقابل توليدات داخلي دارد، دولت براي تامين ذخاير استراتژيك، با وجود توليدات مناسب داخلي، نياز خود را از خارج تامين مي‌كند. بهمن دانايي با اعلام اين خبر، افزود: در هشت سال اخيرميزان واردات شكر خام در سطح گسترده‌اي بوده به‌طوري كه اين واردات منجر به تعطيلي هفت تا هشت كارخانه توليد قند و شكر شده است.

 

بهترين زمان براي خريد لوازم خانگي|محمد طحان‌پور، رييس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي، با اشاره به لغو تحريم‌ها و تاثير آن بر قيمت لوازم خانگي گفت: در حال حاضر امكان كاهش يك‌باره قيمت لوازم خانگي وجود ندارد چرا كه كاهش قيمت مستلزم آماده شدن زيرساخت‌ها است. وي افزود: بايد مواد اوليه ارزان قيمت به دست توليدكننده برسد تا امكان كاهش قيمت‌ها فراهم شود و در حال حاضر كارخانجات مواد اوليه خود را در انبار دارند و انبارها نيز مملو از كالاهاي ساخته شده است. طحان‌پور تصريح كرد: پيش‌بيني ما اين است كه با تك نرخي شدن ارز و كاهش قيمت مواد اوليه در اواخر نيمه دوم سال شاهد كاهش قيمت لوازم خانگي باشيم.

 

ثبات در بازار ميوه| قيمت انواع ميوه و سبزي در تهران هفته‌‌ جاري بدون تغيير و تقريبا ثابت بوده است. با فرارسيدن تابستان و هواي گرم مردم به خريد ميوه و تربار اقبال نشان مي‌دهند، در عين حال بايد دانست كه سهم كشاورز از قيمت نهايي ميوه و تربار بايد منصفانه و قابل اعتنا باشدتا توليد ادامه داشته باشد. اگر برخي دلالان با اجحاف به توليد‌كننده و مصرف‌كننده باعث ناعدالتي در سهم بري از قيمت نهايي ميوه و تر بار شوند و سهم توليد‌كننده را ناچيز بپردازند، توليد داخل به خطر مي‌افتد. انجير در اين روزها در بازار ميوه تهران، از ميوه‌هاي تابستاني است كه به تازگي عرضه آن آغاز شده و قيمت هر كيلوگرم آن در بازار شهرستاني ميدان امام حسين (ع) تهران شش هزار تومان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون