• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۸ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5673 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۸ دي

بازخورد

واكنش وزير دفاع به ادعاي امريكا درباره حمله به كشتي اسراييلي

تابناك | محمدرضا قرايي آشتياني، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، درباره اتهام‌زني اخير امريكا درباره حمله پهپادي به يك كشتي كه به نظر مي‌رسد مربوط به اسراييل است، به تابناك گفت: امريكا به دنبال فرافكني است و در پس بروز هر اتفاقي، به دنبال اتهام‌زني‌هاي بي‌پايه به ديگر كشورها نظير ايران است. چندي پيش، آنتوني بلينكن، وزير امور خارجه امريكا، در واكنش به حمله پهپادي به يك كشتي حامل مواد شيميايي در اقيانوس هند اعلام كرد كه ايران عامل اين رخداد است. در همين زمينه تابناك ماجرا را از وزير دفاع پيگيري كرد. محمدرضا قرايي آشتياني، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، در اين باره به تابناك گفت: امريكا به دنبال فرافكني است و با توجه به خطاهاي راهبردي كه در منطقه داشت، ديدگاه تمام كشورهاي دنيا و اذعان عمومي آزادي‌خواه را نسبت به خود تغيير داده است؛ بنابراين، در پس بروز هر اتفاقي به دنبال اتهام‌زني‌هاي بي‌پايه به ديگر كشورها نظير ايران است. براساس اين گزارش، يك كشتي تجاري كه گفته مي‌شود، وابسته به اسراييل بود، عصر شنبه ۲۳ دسامبر ۲۰۲۳ (۲ دي ۱۴۰۲) به‌ وقت محلي در آب‌هاي اقيانوس هند، هدف حمله هواپيمايي بدون سرنشين قرار گرفت.  
كانال ۱۲ اسراييل در گزارشي كه هنوز از سوي منابع مستقل تاييد نشده است، مدعي شد، پهپادي كه يك كشتي تجاري در اقيانوس هند را هدف قرار داد، مستقيم از ايران شليك شده بود.  بنا به اعلام شركت «آمبري»، نفتكشي وابسته به اسراييل كه در اقيانوس هند هدف حمله پهپادي قرار گرفته، با پرچم ليبريا از عربستان‌سعودي به سمت هند در حركت بوده است.  خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز اين كشتي را متعلق به يك بازرگان اسراييلي دانسته، حال آنكه شركت باربري دريايي زيم در اسراييل، هرگونه ارتباط با كشتي باري هدف قرار گرفته در اقيانوس هند با خود را رد كرده است.


برگزاري نهمين كنگره سالانه  حزب اتحاد ملت ايران اسلامي

نهمين كنگره سالانه حزب اتحاد ملت ايران اسلامي، روز پنجشنبه ۲۱ دي ماه در تهران برگزار مي‌شود. حسين نوراني‌نژاد، قائم‌مقام دبيركل حزب اتحاد ملت با اعلام اين خبر به امتداد افزود: در اين كنگره، جمعي از اعضاي حزب از سراسر كشور حضور مي‌يابند تا براي تعيين خط‌مشي حزب در سال آينده و برخي مسائل بنيادين سياست داخلي و خارجي و مسائل توسعه‌اي كشور گفت‌وگو كنند و راهبردهاي كلان حزب را تعيين و در قالب قطعنامه پاياني كنگره اعلام كنند. وي ادامه داد: كنگره سالانه حزب بعد از چندين سال كه به دليل مشكلات پاندمي كرونا به صورت مجازي برگزار مي‌شد مجددا حضوري خواهد بود؛ مجمع عمومي نهم با همت كميته برگزاري كنگره امسال با مسووليت فاطمه پهلواني، عضو شوراي مركزي حزب برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون