• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3302 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ مرداد

خبر كوتاه

كلاس آموزشي اميد نوروزي براي كشتي‌گيران شيرازي

هيات كشتي استان فارس در نامه‌اي به فدراسيون كشتي آموزش دو هفته‌اي اميد نوروزي به نونهالان و نوجوانان شيرازي را تاييد كرد. با توجه به حكم كميته انضباطي در مورد اميد نوروزي نامبرده بايد به مدت شش هفته در مدت حداكثر شش ماه با حضور در استان‌هاي مستعد كشتي فرنگي، مربيان ذي‌ربط آن استان را براي آموزش كشتي فرنگي به كشتي‌گيران با استعداد نوجوان و نونهال، همراهي كند و گواهي عملكرد ذي‌ربط را به فدراسيون ارايه دهد. بنا بر گزارش هيات كشتي استان فارس، اميد نوروزي از تاريخ 20 تير تا دوم مردادماه به مدت دو هفته در امر آموزش كشتي فرنگي در رده‌هاي نونهالان و نوجوانان در سالن تختي شيراز انجام وظيفه كرده است.

 

PSG ارايه پيشنهاد براي خريد رونالدو را رد كرد

باشگاه پاري سن ژرمن ارايه هرگونه پيشنهاد براي خريد ستاره رئال مادريد را رد كرد. روز گذشته برخي رسانه‌هاي عربي اعلام كردند سران قطري باشگاه پاري‌سن‌ژرمن براي خريد كريستيانو رونالدو 120 ميليون يورو به رئال مادريد پيشنهاد كردند كه اين پيشنهاد نيز رد شده است. پس از اين اتفاق اعلام شده است PSG ارايه هرگونه پيشنهاد براي خريد رونالدو را رد كرده است. تيم خبري ناصر الخليفي، مالك پاري سن ژرمن تاكيد كرد، «تمامي خبرها در اين زمينه دروغ هستند.» البته خبرهايي هم در مورد اضافه شدن آنخل دي‌ماريا، هافبك آرژانتيني منچستريونايتد به پاري‌سن‌ژرمن نيز منتشر شده است و گفته شده او به زودي پيراهن اين تيم پاريسي را به تن خواهد كرد. نزديكان الخليفي تاكيد دارند اين باشگاه بدون اجازه سران هيچ باشگاهي با بازيكنان آن صحبت نخواهد كرد. رابطه بين دو باشگاه خيلي خوب است و هرگاه خبري در مورد انتقال بازيكنان باشد به همه اعلام خواهيم كرد.

 

قهرماني مكزيك در گلدن كاپ

تيم ملي فوتبال مكزيك با غلبه بر جاماييكا موفق شد براي هفتمين بار قهرماني در گلدن كاپ را جشن بگيرد. «ازتك‌ها» در فينال رقابت‌هاي گلدن كاپ به مصاف جاماييكا رفتند كه در پايان موفق شدند با نتيجه سه بر يك حريف را شكست داده و براي هفتمين بار جام قهرماني در گلدن كاپ را بالاي سر ببرند. آندرس گواردادو 31، خسوس كورونا 47 و اوريبه پرالتا 61 براي مكزيك گلزني كردند و تنها گل جاماييكا را نيز درن متاكس در دقيقه 80 وارد دروازه مكزيك كرد. تيم ملي مكزيك 272 دقيقه بود كه در جريان هيچ يك از ديدارهاي خود موفق به گلزني نشده بود. آنها تنها از روي نقطه پنالتي دروازه حريفان را باز كرده بودند و به فينال رقابت‌هاي گلدن كاپ رسيدند. آندرس گواردادو در رويارويي با جاماييكا موفق شد «ال تري» را در شرايط خوبي براي رسيدن به عنوان قهرماني قرار دهد. به اين ‌ترتيب مكزيك توانست علاوه بر گلزني در جريان بازي، عنوان قهرماني را كسب كند. گواردادو در اين دوره از رقابت‌ها موفق به زدن 6 گل شد اما نتوانست عنوان آقاي گلي را به دست آورد. كلينت دمپسي، مهاجم تيم ملي فوتبال امريكا با هفت گل عنوان بهترين گلزن را كسب كرد.

 

جعفري ركورد وزنه‌برداري معلولان آسيا را شكست

امير جعفري، نماينده ايران در دسته 59 كيلوگرم رقابت‌هاي قهرماني وزنه‌برداري معلولان كه در كشور قزاقستان در حال برگزاري است در سه حركت موفق به مهار وزنه‌هاي 184، 189 و 192 كيلوگرم شد و به عنوان قهرماني دست يافت. پيش از اين ركورد آسيا در دسته 59 كيلوگرم 188 كيلوگرم بود كه توسط جعفري به ثبت رسيده بود و وي موفق شد آن را به ميزان 4 كيلوگرم ارتقا دهد. پس از جعفري، نمايندگان چين و روسيه به ترتيب در جايگاه دوم و سوم ايستادند. رقابت‌هاي آزاد قهرماني وزنه‌برداري آسيا و اقيانوسيه با حضور نمايندگان 28 كشور از 4 مرداد ماه آغاز شده و تا 8 مرداد ماه در جريان خواهد بود. تيم ملي وزنه‌برداري جانبازان و معلولان ايران با تركيب سيامند رحمان، احمد امين‌زاده، علي صادق‌زاده، سامان رضي، حامد صلحي‌پور، مجيد فرزين، نادر مرادي و امير جعفري در اين رقابت‌هاي شركت كرده است.

 

آشنايي با ولخرج‌ترين مربيان جهان فوتبال

ژوزه مورينيو مي‌تواند به عنوان ولخرج‌ترين مربي انتخاب شود. مربي چلسي بالاي 903 ميليون يورو براي خريد بازيكنان در زمان حضورش به عنوان سرمربي تيم‌هاي اينتر، رئال مادريد و چلسي هزينه كرده است. «آقاي خاص» در روزهاي اخير از سرمايه‌گذاري‌هاي كلاني كه رقيبان چلسي براي كسب عنوان قهرماني در ليگ برتر مي‌كنند، انتقاد كرد و آن را به عنوان خريد عنوان قهرماني خواند. وي همچنين گفت: زماني كه آبراموويچ به چلسي آمد، او را متهم به خريد قهرماني كردند. حالا منچسترسيتي، يونايتد و ليورپول همين كار را مي‌كنند. پس از مورينيو دومين مربي‌اي كه در اين فهرست حضور دارد كسي نيست جز سرمربي سابق رئال مادريد كارلو آنچلوتي كه قراردادهاي امضا شده در طول دوران مربيگري او به 881 ميليون يورو مي‌رسد. اين رقم در زمان حضورش در رئال‌ مادريد، ميلان، چلسي و پاري‌سن‌ژرمن به ثبت رسيده است. كارلتو تنها 22 ميليون يورو كمتر از مربي پرتغالي خرج كرده است. مانوئل پيگريني در حالي در جايگاه چهارم ولخرج‌ترين مربيان قرار دارد كه فاصله زيادي با دو سرمربي سابق رئال مادريد دارد. او 645 ميليون يورو براي چهار باشگاهي كه تحت هدايتش بودند يعني ويارئال، رئال‌ مادريد، مالاگا و منچسترسيتي خرج تراشيده است. روبرتو مانچيني با 667 ميليون يورو هزينه پرخرج‌تر از پيگريني به شمار مي‌رود. به نوشته روزنامه ماركا يكي از تيم‌هايي كه در جابه‌جايي‌هاي تابستاني فعال است و بازيكنان زيادي را جذب كرده، آتلتيكو مادريد است. مربي آرژانتيني روخي‌بلانكو، ديگو سيمئونه در رتبه هشتم جاي دارد. او براي تقويت تيم‌هاي خود (راسينگ اوياندا، استوديانتس دلا پلاتا، ريورپلاته، سن‌لورنزو و آتلتيكو مادريد) 246 ميليون يورو هزينه كرده است. سر آلكس فرگوسن 465 ميليون يورو براي منچستريونايتد، آرسن ونگر 428 ميليون يورو براي آرسنال، پپ گوآرديولا 391 ميليون يورو براي دو تيم بارسا و بايرن مونيخ و سرانجام لوئيس فان‌خال 240 ميليون يورو براي آلكمار، بايرن و يونايتد خرج تراشيده‌اند. يورگن كلوپ هم 181 ميليون يورو در زمان هدايت تيم‌هاي ماينتس و دورتموند خرج كرده بود.

 

ميزباني كره‌شمالي در پينگ‌پنگ پس از 36 سال

كره‌شمالي پس از 36 سال، ميزبان يك رقابت بين‌المللي تنيس روي ميز مي‌شود. كشور كره‌شمالي، براي نخستين بار پس از سال 1979، با ميزباني رقابت‌هاي تور جهاني تنيس روي ميز يك بار ديگر ميزباني يك رويداد بين‌المللي در عرصه ورزش را بر عهده مي‌گيرد. شهر پيونگ‌يانگ پايتخت كره ‌شمالي قرار است از 29 جولاي تا دوم آگوست (7 تا11 مردادماه) ميزبان يكي از مراحل تور جهاني تنيس روي ميز شود تا پس از سال‌ها كره‌شمالي شاهد برگزار يك رويداد معتبر بين‌المللي در اين رشته باشد. يكي از مسوولان فدراسيون جهاني تنيس روي ميز (ITTF) در بازديد از كره‌شمالي و ارزيابي شرايط ميزباني اين كشور گفت: مطمئنم كره‌شمالي مي‌تواند يك ميزباني بسيار موفق براي رقابت‌هاي جهاني داشته باشد. كره‌شمالي امكانات خوبي در رشته پينگ‌پنگ دارد و به نظرم يكي از بهترين ميزباني‌ها را خواهد داشت. او همچنين در مورد شرايط خاص كره‌شمالي و اينكه آيا اين كشور مي‌تواند ميزباني اين رقابت‌هاي مهم را بر عهده داشته باشد، اظهار كرد: در بازديدي كه از پيونگ‌يانگ داشتم مطمئن هستم اين شهر مي‌تواند ميزباني موفقي را داشته باشد و بي‌شك يك رويداد به ياد ماندني را شاهد خواهيم بود. تنيس روي ميز جزو مهم‌ترين رشته‌هاي ورزشي در كره‌شمالي به شمار ‌مي‌آيد. اين كشور در رشته تنيس روي ميز عملكر موفقي دارد ولي پينگ‌پنگ بازان اين كشور به دليل حضور اندك در رقابت‌هاي جهاني در رده‌بندي فدراسيون جهاني جايگاه بالايي ندارند.

 

برگزاري مسابقات جايزه بزرگ در خيابان‌هاي كوالالامپور

مسابقات اتومبيلراني جايزه بزرگ به زودي در خيابان‌هاي پايتخت مالزي برگزار خواهد شد. اين مسابقات اتومبيلراني كه نوع جديدي از مسابقات جايزه بزرگ به شمار مي‌رود، كمتر از دو هفته ديگر و اين‌بار نه در پيست اتومبيلراني سپانگ كه در خيابان‌هاي كوالالامپور برگزار خواهد شد. مسابقات اتومبيلراني خياباني كوالالامپور موسوم به KL City GrandPrix قرار است در روزهاي 7 تا 9 آگوست 2015 مصادف با 16 تا 18 مرداد برگزار شود و مسير 2/3 كيلومتري اين مسابقه از خيابان‌هاي مهم و اصلي پايتخت مالزي مي‌گذرد. محل شروع اين مسابقه مقابل برج‌هاي دوقلوي پتروناس تعيين شده است و شركت‌كنندگان پس از طي خيابان‌هاي مهم كوالالامپور مسابقه را دوباره مقابل برج‌هاي دوقلو پايان مي‌دهند. قرار است در روزهاي برگزاري اين مسابقات خيابان‌هاي مركزي كوالالامپور از ساعت 6 صبح تا 6:30 بعدازظهر به روي مردم و خودروهاي عبوري بسته شود. اين مسابقات تحت نظر فدراسيون بين‌المللي اتومبيلراني برگزار مي‌شود و از مدت‌ها پيش عمليات گسترده آماده‌سازي خيابان‌هاي پايتخت مالزي براي برگزاري اين مسابقات تحت نظر نمايندگان فدراسيون جهاني اتومبيلراني آغاز شده است. انتظار مي‌رود برگزاري اين مسابقات بيش از 100 هزار بازديدكننده از جمله گردشگران خارجي را به كوالالامپور بكشاند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون