• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5711 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۸ اسفند

سليمي‌نمين:

تندروها با غيراخلاقي‌ترين شكل ممكن خود را سردمدار جريانات اصولگرا معرفي مي‌كنند

يك فعال سياسي اصولگرا گفت: وقتي شما همه نيروهاي موثر را در تعاملات سياسي تخريب كرديد، انگيزه‌اي براي حضور در انتخابات ايجاد نمي‌شود. شما الان نگاه كنيد برخي نيروهاي تندرو با نام اصولگرايي، با غيراخلاقي‌ترين شكل ممكن در مقام تخريب قرار گرفتند. آدم‌هايي كه حرفي براي گفتن ندارند و عوام‌فريب هستند و سطح‌شان بسيار نازل است، سعي مي‌كنند خودشان را با توهين سردمدار جريانات اصولگرايي قرار دهند.
عباس سليمي‌نمين، فعال سياسي در گفت‌وگو با ايلنا، در پاسخ به اين سوال، تحليل شما از مشاركت مردم در انتخابات به چه صورتي است، گفت: هجمه‌هاي متنوعي متوجه انتخابات است. اگر اين هجمه‌ها را تجزيه و تحليل كنيم، به نتايج خوبي خواهيم رسيد. انتخابات اين دوره بالطبع نياز به تجزيه و تحليل شرايط بين‌المللي‌ و هم شرايط داخلي ما دارد. اگر از منظر داخلي نگاه كنيم ما بايد جامعه خودمان را به لحاظ پيچيدگي‌هاي سياسي درك كنيم. اين درك پيچيدگي‌هاي سياسي، غير از طريق انتخابات و صندوق راي ممكن نيست. نمي‌خواهم بگويم اصلا ممكن نيست، اما كم‌هزينه‌ترين و موثرترين شيوه براي رشد، صندوق راي است.
وي افزود: شايد بعضي‌ جوانان عزيزمان تصور كنند غير از صندوق راي هم مي‌توانند اعلام وجود كنند. بله مي‌توانند؛ اما آيا آن اعلام وجود، رشدي را از آن جامعه خواهد كرد؟ يعني شما مي‌توانيد يك منطق رشد‌دهنده را به جامعه عرضه كنيد؟ يك كارهاي ايذايي مثل حضور در خيابان هرگز رشدي را رقم نمي‌زند، به ويژه آنكه بلافاصله نيروهايي كه دشمن همه‌ ما هستند هم از آن سوءاستفاده خواهند كرد. يعني ما دشمناني داريم كه هيچ سليقه‌اي را در ايران برنخواهند تابيد و فقط ايران تحت سلطه را مي‌خواهند؛ يعني مي‌خواهند هژموني خودشان را اعمال كنند. بنابراين اگر اين را قبول داريم، بايد به گونه‌اي عمل كنيم كه جامعه به اين جمع‌بندي برسد كه بهترين راه براي رشد و توسعه، صندوق راي است.
وي افزود: خوشبختانه اهل منطق در جريان اصلاحات و هم در جريان اصولگرايي به درك اين مطلب رسيده‌اند. اما در جريان اصولگرايي و هم در جريان اصلاح‌طلب نيروهاي تندرويي وجود دارند كه هر كدام به نوعي اين روند را مخدوش مي‌كنند. در جريان اصلاح‌طلب بحث تحريم را مطرح مي‌كنند. در صورتي كه قطعا آنها هيچ كدام از مصالح مردم را درنظر نمي‌گيرند. در جريان اصولگرايي هم نيروهاي تندي با تخريبگري افراد به نام مشاركت در انتخابات اين حركت را مبناي خود قرار مي‌دهند. تخريبگري قطعا مردم را از انتخابات دور كرده و دلسردي ايجاد مي‌كند.
سليمي‌نمين يادآور شد: وقتي شما همه نيروهاي موثر را در تعاملات سياسي تخريب كرديد، انگيزه‌اي براي حضور در انتخابات ايجاد نمي‌شود. شما الان نگاه كنيد برخي نيروهاي تندرو با نام اصولگرايي، با غيراخلاقي‌ترين شكل ممكن در مقام تخريب قرار گرفتند. آدم‌هايي كه حرفي براي گفتن ندارند و عوام‌فريب هستند و سطح‌شان بسيار نازل است، سعي مي‌كنند خودشان را با توهين سردمدار جريانات اصولگرايي قرار دهند. طبيعتا اين افراد هم تهديد محسوب مي‌شوند. اميدواريم در اين انتخابات همه نيروهاي فهيم طيف‌هاي سياسي بتوانند جامعه را به اين سمت و سو سوق دهند كه توسعه سياسي را به بهترين وجه ممكن هدايت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون