• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3311 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ مرداد

خبر كوتاه

انفجار در كابل

امنيت در كابل تبديل به واژه‌اي شده است كه بايد با ترديد درخصوص آن صحبت كرد. بامداد روز گذشته خودرويي بمب‌گذاري شده در كابل منفجر شد كه دست كم هشت كشته و صدها زخمي برجاي گذاشت. محل اين انفجار در نزديكي يكي از پايگاه‌هاي آموزشي نيروهاي امنيتي كابل اعلام شده است كه در اطراف آن مناطق مسكوني قرار دارند، بنابراين بيش از اينكه اين انفجار تلفات نظامي داشته باشد تلفات غيرنظامي داشت. اين بمب كه در يك كاميون كارگذاري شده بود به قدري بزرگ بوده كه حفره‌اي به عمق 10 متر ايجاد كرده است و سبب شده تا تعدادي از ساختمان‌هاي اطراف محل انفجار فرو بريزد. با اين وجود درخصوص تلفات اين انفجار آمار متفاوتي اعلام شده است، آن‌گونه كه وزارت بهداشت افغانستان گزارش داده اين انفجار 400زخمي برجاي گذاشته است كه احتمال بالا رفتن آمار زخمي‌شده‌ها بالا مي‌رود.

 

آزادي گروگان فرانسوي

يك گروگان فرانسوي در يمن آزاد شده است. وي در سال ۲۰۱۳ ميلادي به عنوان متخصص برنامه‌هاي اجتماعي براي يك شركت امريكايي در يمن آغاز به كار كرده و در فوريه سال ۲۰۱۴ به گروگان گرفته شده بود. فرانسوا اولاند، رييس‌جمهوري فرانسه در بيانيه‌اي از سلطان قابوس پادشاه عمان به خاطر تلاش‌هايش براي آزادي اين گروگان تشكر كرد.

 

تحويل همسر داعشي

وزارت دفاع امريكا اعلام كرد كه همسر يك فرمانده داعش را پس از چند ماه بازداشت به مقام‌هاي عراقي تحويل داده است. نسرين اسعد ابراهيم، ملقب به‌ام سياف، همسر ابوسياف از فرماندهان عملياتي سابق داعش است. ابوسياف سه ماه قبل در حمله نيروهاي امريكايي به يكي از پايگاه‌هاي داعش در سوريه كشته شد و همزمان همسرش به اسارت درآمد. ابوسياف، فرمانده داعش در حوزه فروش نفت بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون