• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3311 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ مرداد

خبر كوتاه

يك مجروح در حمله مسلحانه به اتوبوس ايراني در تركيه

ايرنا| يك دستگاه اتوبوس ايراني كه از پايانه مرزي بازرگان وارد خاك تركيه شده بود، در مسير دوغوبايزيد به شهر وان اين كشور مورد حمله مسلحانه قرار گرفت كه در اين حادثه يك نفر زخمي شد. اين حادثه حوالي ساعت 10 روز جمعه به وقت محلي و ساعت 30/11 به وقت تهران اتفاق افتاد. عليرضا بيگدلي، سفير ايران در تركيه در واكنش به اين خبر در صفحه فيس‌بوك خود نوشت: «امروز (ديروز) در حمله و تيراندازي افراد ناشناس به يك اتوبوس مسافري ايراني در خاك تركيه در جاده «دوغوبايزيد» به «وان» يك مسافر به نام داوود قان زخمي شد. اتوبوس و مسافران آن به شهر وان منتقل و هموطن مجروح تحت مداواست. در اين حمله دو كاميون تركيه به آتش كشيده شده است». بيگدلي با اشاره به حوادث مشابه در مناطق شرقي و جنوبي تركيه به ايرانيان هشدار داد تا در سفر به اين مناطق هوشيار باشند. او ادامه داد: «اين روزها اتفاقات مشابه در مناطق شرقي و جنوبي تركيه به طور مكرر گزارش مي‌شود. مراقب باشيد.»

اين در حالي است كه پس از اين حادثه حسين قاسمي، كنسول ايران در ارض‌روم در تماس تلفني به خبرنگار ايرنا گفت: حال عمومي ساير مسافران خوب است و به شهر وان منتقل شده‌اند. به گفته قاسمي در اين حمله يك نفر كه هنوز هويت و تابعيت وي نيز روشن نشده از ناحيه سر به‌شدت زخمي شده بود، در بيمارستان جان سپرده است. خبرگزاري آناتولي نيز گزارش داد در حمله مسلحانه به اتوبوس ايراني در منطقه چالدران چهار نفر زخمي شدند. بنابراين گزارش مصدومين حادثه به بيمارستان وان منتقل شده‌اند. هنوز هيچ گروهي مسووليت اين حمله را به عهده نگرفته است و عمليات نيروهاي امنيتي در منطقه براي دستگيري مهاجمان ادامه دارد. ناآرامي‌ها در تركيه حدود سه هفته پيش پس از حمله انتحاري به فعالان هوادار كردها در شهر سوروچ در جنوب تركيه و نزديك مرز سوريه كه 31 كشته و حدود 100 زخمي بر جا گذاشت، آغاز شد. دولت تركيه پس از اين حمله انتحاري و ترور دو مامور پليس گويا به عنوان انتقام‌گيري از اين حمله انتحاري، حملات هوايي به مواضع پ‌ك‌ك در عراق را آغاز كرد. خطوط لوله‌هاي انتقال گاز ايران به تركيه و انتقال نفت عراق به تركيه و خط لوله انتقال گاز آذربايجان به تركيه در اين مدت منفجر شده است. هفته گذشته قطاري كه از ايران به تركيه مي‌رفت و قطاري كه از تركيه به ايران مي‌آمد مورد حمله مسلحانه قرار گرفت.

 

قتل همسر و دختر با قرص برنج

باشگاه خبرنگاران| پدر خانواده به قتل زن و دخترش كه شنبه گذشته به صورت مشكوكي كشته شده بودند، اعتراف كرد. شنبه گذشته مادر و دختر بروجردي به دلايل مشكوكي كشته شدند و گمانه زني‌هاي مختلفي در اين خصوص در شهرستان بروجرد مطرح شد. پسر اين خانواده نيز كه به دليل مسموميت شديد بيهوش و به بيمارستان منتقل شده بود پس از به هوش آمدن در نخستين اظهارات خود اعلام كرد كه پدرش به آنها قرص انرژي‌زا خورانده و به همين دليل مسموم شده‌اند. بعد از اظهارات پسر خانواده كه دچار مصدوميت شديد شده بود، موضوع بازرسي از پدر خانواده در دستور كار پليس آگاهي قرار گرفت و در نهايت پدر در پايانه مسافربري شهر دستگير و در پليس آگاهي شيوه قتل زن و فرزندش (دختر) را اعلام كرد. طبق اعترافات پدر خانواده علت قتل اختلافات خانوادگي بوده كه در نهايت تصميم به قتل زن و فرزندانش گرفته است. او به كارآگاهان گفته است كه با خوراندن قرص برنج به فرزندان و همسرش، آنها را كشته است.

 

14 مصدوم در واژگوني اتوبوس

ايسنا| سرپرست معاونت عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از ارايه خدمات امدادي به دو حادثه در محورهاي آذربايجان شرقي و گيلان خبر داد. حسين درويشي با اعلام امدادرساني هلال احمر در حادثه ساعت 07:10 دقيقه صبح ديروز گفت: در تصادف وانت پرايد با نيسان در آذربايجان شرقي -سراب- بحرمان (جاده سراب – تبريز) ۷ نفر حادثه ديدند.درويشي با اشاره به واژگوني يك دستگاه اتوبوس در محور گيلان-آستارا-صيادلر (محور آستارا به لوندويل)، افزود: در اين حادثه كه ساعت 06:05 دقيقه صبح جمعه رخ داد، ۱۴ تن حادثه ديدند كه به ۱۳ مصدوم خدمات لازم ارايه شده و يك مصدوم نيز به مركز درماني منتقل شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون