• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3314 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ مرداد

خبر

برگزاري آخرين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات خبرنگار واشنگتن پست

آخرين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات جيسون رضاييان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست دوشنبه در شعبه 15دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضي ابوالقاسم صلواتي به صورت غيرعلني برگزار شد. در جلسه اول، اتهامات جيسون رضاييان توسط نماينده دادستان قرائت شد و از جلسه دوم متهم و وكلاي مدافع وي، دفاع در مقابل اتهامات وارده را آغاز كردند. مسوول دفتر سخنگوي قوه قضاييه پيش‌تر اتهامات خبرنگار واشنگتن پست را جاسوسي به نفع دولت متخاصم امريكا و فعاليت تبليغي عليه نظام عنوان كرده است.

وكيل مدافع جيسون رضاييان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست با بيان اينكه دوشنبه آخرين جلسه رسيدگي به پرونده موكلم برگزار شد، گفت: راي اين پرونده طي يك هفته آينده صادر مي‌شود. به گزارش ايرنا ليلا احسن افزود: دفاعيات در برابر اتهامات وارده را به‌صورت شفاهي ارايه كردم و در آن قسمتي كه نرسيدم شفاهي دفاع كنم، دفاعيات را در قالب لايحه تحويل دادگاه دادم.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه روند رسيدگي به پرونده را چگونه ارزيابي مي‌كنيد، گفت: روند رسيدگي به اين پرونده همانند ديگر رسيدگي‌هايي بود كه در ساير دادگاه انجام مي‌شود. احسن افزود: منتظر حكم دادگاه در خصوص اين پرونده هستيم. وي درباره پرونده يگانه صالحي همسر جيسون رضاييان و عكاس همراه وي گفت: هنوز به پرونده آنها رسيدگي نشده و تكليف اين دو پرونده مشخص نيست.

گفتني است جيسون رضاييان روزنامه‌نگار ايراني‌تبار امريكا، چندي پيش به همراه همسر و يكي از دوستانش بازداشت شد و كمي بعد از آن همسر و دوست او آزاد شدند، اما جيسون در بازداشت ماند.

 

كشف جزوه 100 صفحه‌اي
«سي.آي.‌اي» در وزارت اطلاعات دولت دهم

وزير اطلاعات دولت سابق از كشف جزوه 100 صفحه‌اي «سي.‌آي.‌اي» در وزارت اطلاعات دولت سابق سخن گفته است.

به گزارش فارس حيدر مصلحي در همايش بسيج اساتيد و نخبگان حوزه‌هاي علميه قم و خراسان با تاكيد بر اينكه در حوزه دفاع نرم نيز بايد كار كنيم، گفت: سه سال پيش در وزارت اطلاعات از درون «سي.‌آي.‌اي» جزوه‌اي 100صفحه‌اي يافتيم و البته بابت آن بسيار هزينه كرديم اما جالب اينجا بود كه پس از مطالعه و بررسي آن 100 صفحه ديديم كه آنها براي 30 و 40 سال آينده ما برنامه ريخته‌اند و هدف من از بيان اين مطلب اين بوده كه بدانيم طراحي‌هاي دشمن براي ما يك روز و دو روز و يك سال و دو ساله نيست.

وي تصريح كرد: وقتي جمعيت كف خيابان براي وداع و تشييع 270شهيد را مي‌بينيم، همان جمعيتي كه هيچ‌كس پيش‌بيني حضورش را نمي‌كرد، چه انتظاري داريم كه دشمن چگونه طراحي كند؟ دشمن مي‌بيند كه اين ملت پا بر ركاب ولايت‌فقيه بوده و از همين حيث برنامه‌هاي 30 و 40 ساله براي ما مي‌ريزد. اين مقام مسوول با بيان اينكه غيبت حوزه و رسانه‌هاي نوظهور ديده مي‌شود، گفت: حوزه و نخبگان بايد در جنگ نرم از حالت تدافعي خارج شده و با توجه به ماهيت جنگ نرم، تهاجمي در اين عرصه نيز فعاليت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون