• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3314 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ مرداد

خبر

بخشش متهم به قتل پاي چوبه دار

باشگاه خبرنگاران| قاتل محكوم به اعدام اهل شهرستان اسفراين خراسان شمالي كه سال ۹۱ پسرعموي خود را كشته بود، با رضايت اولياي دم از چوبه‌دار نجات يافت. صبح دوشنبه اولياي دم مقتول ۳۱ ساله با حضور در يكي از دفاتر محضر اين شهرستان در جنوب استان خراسان شمالي، رضايت خود را از قاتل فرزند خود اعلام كردند كه به اين ترتيب قاتل ۳۱ ساله از چوبه‌دار نجات يافت. قاتل و مقتول، پسرعمو و هر دو اهل روستاي كلاته بزرگ از توابع بخش مركزي اسفراين بودند و سال ۹۱ در شهرستان گرگان در يك مرغداري مشغول به كار بودند كه بر اثر اختلاف شخصي، قاتل پسرعموي خود را به قتل رسانده و پس از دستگيري در گرگان به قتل اعتراف كرد. پس از اعتراف متهم، او در گرگان زنداني و پس از طي مراحل محاكمه به اعدام محكوم شد. درحالي كه قرار بود حكم اعدام او اجرا شود، با تلاش مسوولان قضايي گرگان و اسفراين، خانواده مقتول پس از سه سال از اعدام قاتل صرف نظر كرده و متهم از طناب‌دار رهايي يافت. شامگاه يكشنبه در مراسمي با حضور دادستان عمومي اسفراين، اعضاي شوراي حل اختلاف زندان گرگان و اسفراين و اعضاي شوراي اسلامي رضايت خانواده مقتول ۳۱ ساله گرفته و قاتل بخشيده شد.

 

انتشار تصاوير خصوصي همسرسابق در اينترنت

پليس| پليس فتاي خراسان رضوي مردي را كه با انتشار تصاوير خصوصي همسر سابقش درصدد انتقام‌جويي بود شناسايي و دستگير كرد. رييس پليس فتاي فرماندهي انتظامي خراسان رضوي با اعلام اين خبر گفت: با دريافت مرجوعه قضايي توسط خانمي جوان مبني بر انتشار تصاوير خصوصي‌اش در شبكه‌هاي اجتماعي تحت موبايل موضوع در دستور كار تيمي از ماموران پليس فتا قرار گرفت. سرهنگ محسن عرفاني افزود: كارشناسان پليس فتا با يك سري تحقيقات در فضاي سايبر عامل انتشار تصاوير خصوصي اين زن جوان كه همسر سابقش بوده را شناسايي و به پليس فتا احضار كردند. متهم در بازجويي‌هاي به عمل آمده در مواجهه با ادله ديجيتالي لب به اعتراف گشود و انگيزه خود را انتقام از همسر سابقش عنوان كرد. سرهنگ عرفاني با اشاره به معرفي متهم به مقام قضايي خاطرنشان كرد: هر كسي كه به هر نحو اقدام به مزاحمت وهتك حيثيت در محيط مجازي كند بر اساس قانون جرايم رايانه‌اي افزون بر اعاده حيثيت به حبس و جزاي نقدي محكوم مي‌شود.

 

انهدام هفت باند توزيع مواد مخدر در كردستان

پليس| رييس پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي كردستان از متلاشي شدن هفت باند تهيه و توزيع مواد مخدر در سال جاري در كردستان خبر داد. سرهنگ عباس نظري افزود: اولويت اول نيروي انتظامي مبارزه با خرده فروشان، طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و پاكسازي نقاط آلوده است. به گفته وي برخورد با فروشندگان كلان مواد مخدر و دستگيري خرده‌فروشان جزو ماموريت‌هاي اولويت‌دار پليس تخصصي است. وي با بيان اينكه استان كردستان در معرض خط قرمز مواد مخدر قرار ندارد، افزود: شايد برخي احساس مي‌كنند استان كردستان در معرض خطر مواد مخدر قرار دارد، در واقع اين طور نيست استان‌هاي همجوار و ديگر استان‌ها در بحث مواد مخدر وضعيت اسفناك‌تري در مقايسه با استان كردستان دارند. رييس پليس مبارزه با مواد مخدر كردستان از دستگيري 19 قاچاقچي تهيه و توزيع مواد مخدر در مدت چهار ماه و 19 روز گذشته در شهرستان قروه خبر داد و افزود: در مدت مشابه سال گذشته نيز همين تعداد دستگير شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون