• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3319 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ مرداد

تشكل‌ها

كاهش ۵۰ درصد صادرات محصولات چرمي|رييس كنفدراسيون صادرات از كاهش ۵۰ درصدي صادرات محصولات چرم در ۴ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: گمرك به جاي آماده كردن زيرساخت‌ها با نرخ‌گذاري غيرواقعي و اخذ عوارض بر مبناي آن، سبب شده صادرات وت‌بلو و سالامبور در اين ۴ ماه تا ۵۰ درصد با كاهش مواجه شود. محمد لاهوتي به فارس گفت: باتوجه به اينكه كشور ما 5/5 درصد پوست دنيا را توليد مي‌كند، يكي از كشورهاي تاثيرگذار در صادرات چرم محسوب مي‌شود، ولي متاسفانه به‌دليل اينكه صنعت چرم در زير مجموعه صنعت نساجي قرار گرفته است دولت‌هاي مختلف كمتر به اين مساله توجه كرده‌اند تا حدي كه واحدهايي كه در راستاي توليد و صادرات چرم در كشور فعاليت مي‌كردند، از بين رفته‌اند.

 

تحقيق و تفحص از واردات انحصاري خودرو| رييس انجمن كارفرمايي واردكنندگان خودرو خواستار تحقيق و تفحص مجلس از واردات انحصاري خودرو شد. ميثم رضايي با بيان اينكه متاسفانه به دليل وجود انحصار و عدم اطلاع مناسب در وزارت صنعت، خودروهاي بي‌كيفيت چيني در جاده‌هاي ايران جولان مي‌دهند، گفت: دولت براي حفظ حقوق مردم بايد جلوي واردات هر نوع خودروي بي‌كيفيت از جمله چيني را بگيرد. رييس انجمن كارفرمايي واردكنندگان خودرو ادامه داد: چين در شرايط تحريم نه‌تنها بازار خودرو ايران را با محصولات بي‌كيفيت خود اشباع كرد بلكه آنچه به ايران وارد كرد، بسيار گران‌تر از صادرات خودرو به كشورهاي ديگر بود.

 

نيمي از زيتون‌ ايراني در خطر آفت|‌رييس سازمان حفظ نباتات از طغيان آفت مگس زيتون خبر داد و گفت: نيمي از زيتون كشور در استان‌هاي قزوين، زنجان و گيلان توليد مي‌شود كه اگر باغداران در اسرع وقت به مبارزه با آفت مگس زيتون نپردازند، احتمال خسارت 240 ميليارد توماني به باغات آنها وجود دارد. محمدعلي باغستاني به ايسنا گفت: در استان‌هاي قزوين، زنجان و گيلان حدود 60 هزار تن زيتون توليد مي‌شود كه نيمي از توليدات اين محصول در كشور به ارزش اقتصادي بالغ بر 240 ميليارد تومان است. وي با بيان اينكه اگر گردش مالي اين توليدات را محاسبه كنيم بسيار بيشتر از ارزش اقتصادي توليدات زيتون مي‌شود، افزود: مگس زيتون آفتي است كه در اين سه استان طغيان كرده و باغداران بايد هرچه سريع‌تر با مراجعه به مراكز خدمات جهاد كشاورزي استان‌هاي خود و كلينيك‌هاي گياه‌پزشكي از تجهيزات غيرشيميايي يارانه‌اي براي مبارزه با اين آفت استفاده كنند.

 

اعتراض سراسري سنگبران به ماليات بر ارزش افزوده |رييس انجمن سنگ از ادامه اعتراض سنگبران خبر داد و گفت: هنوز وزارت اقتصاد و دارايي جلسات خود را براي تعيين تكليف ماليات بر ارزش افزوده تشكيل نداده است. ابوالقاسم شفيعي با اشاره به تشكيل كارگروهي با حضور نمايندگان اتحاديه‌هاي سنگ سراسر كشور به دبيري انجمن سنگ ايران براي حل مشكل سنگبران، اظهار كرد: سنگبران تقاضاي تعيين تكليف ماليات بر ارزش افزوده سال‌هاي گذشته و تعيين سياستگذاري براي پرداخت اين ماليات در سال جاري را دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون