• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3323 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور

آلبوم «عبور» رونمايي شد

تلاشي براي عبور نه فرار

اعتماد| آلبوم «عبور» به آهنگسازي «علي قمصري» و خوانندگي «محمد معتمدي» رونمايي شد. اين اثر عنوان يك پروژه موسيقايي است كه كنسرت آن حدود يك سال و نيم قبل برگزار شد و جشن تولد شركت «آواي آبي رود» به مديريت محمد معتمدي هم در اين مراسم برگزار شد، حالا «محمد معتمدي» به جمع تهيه‌كننده‌هاي موسيقي پيوسته و قرار است از اين پس همزمان در دو بخش موسيقي فعاليت داشته باشد. آلبوم عبور هم نخستين اثري است كه با ليبل شركت آواي آبي رود به بازار عرضه شد.

محمد معتمدي ابتداي جلسه گفت: «ما در حال پيمودن يك مسير دشوار بوديم، يك مسير دشوار ديگر هم به آن اضافه كرديم. در حوزه موسيقي كار مي‌كرديم و نشر را هم به آن اضافه كرديم و اميدوارم كه خدا ما را عاقبت به خير كند. از حمايت‌هاي شما عزيزان سپاسگزارم و به عشق مورد قبول و پسند‌بودن شما كار مي‌كنيم. خوشحال هستم امروز در مسيري جديد قدم گذاشتيم و توقعي جز حمايت قشر فرهنگي و فرهنگ‌دوست جامعه نداريم.»

علي قمصري هم در اين باره گفت: « نگاه سنتي همان‌طور كه در يك جا ما را متمركز كرد، گره‌هايي را شكل داد كه رهايي از آن كار بسيار دشواري است. همه ما بدون اينكه بخواهيم با اين گره‌ها دست به گريبان هستيم. بعضي از هنرمندان در نسل ما تلاش كردند اين گره‌ها را باز كنند. من به‌نوبه خودم فكر مي‌كنم در زمان مناسبي از زندگي متوجه اين گره‌ها در وجود خودم شدم و سعي كردم از آن تمركزي كه اين نگاه سنت‌گرا به من هديه داد، استفاده كنم. نمي‌گويم موفق شده‌ام و اصلا من هنوز هيچ‌جا موفق نشده‌ام ولي تلاش كردم اين گره‌ها را باز كنم. يك زماني بود كه نمي‌توانستم با مردم سخن بگويم و احساس مي‌كردم اين گره بازنشدني است. «كامران منتظري» شاهد است كه ما مخاطب يك كنسرت در گرجستان بوديم و در حالي كه همه مردم به دنبال سرپناه بودند، من تمام مدت آن كنسرت را در حركت بودم. شايد به نظر شما اين توضيحات اضافي و اشتباه باشد ولي كاملا به اين همنشيني جالب ما ارتباط دارد و تمركز ما اكنون بر «عبور» است. الان در موسيقي تلاش مي‌كنيم كه آن تمركز را روي سنت‌ها داشته ولي آن رقص را هم داشته باشيم. يعني سعي كنيم اين غل و زنجير كه چهره مثبت و منفي دارد را پيش فرض يك سري ‌حركت‌هاي خود نكنيم. اگر دقت كرده باشيد در يك دوره زماني كلمه «هيچ» در اسامي آلبوم‌ها وجود داشت. من در آن دوره دقت مي‌كردم چرا جوان‌ها بايد از كلمه هيچ زياد استفاده كنند. اين يك مساله رواني جمعي است و ما در دوره‌هاي خاص زماني نااميدي به سراغ‌مان آمده و در دوره‌هايي هم سعي كرديم تلاش و حركت كنيم. اگر دقت كرده باشيد طي چند سال در بيشتر آلبوم‌ها اميد وجود دارد و جوانان سعي دارند كه حركت كنند و با اتفاقات تازه مواجه هستيم.‌اي كاش آن دوستاني كه با نگاه ‌سنت‌گرا مخاطب موسيقي هستند به اين مساله توجه كنند كه اولا به سلايق احترام بگذارند. ثانيا تفاوت نگاه شخصي هر فرد با ديگران را به رسميت بشناسند. آلبوم «عبور» همان‌طور كه از اسمش مشخص است تلاشي براي عبور است؛ نه فرار. پارت اول كنسرت خودمان را به يك ساز و آواز بداهه اختصاص داديم و سعي كرديم كه سنت‌ها را همراه داشته باشيم. اما در بخش‌هاي بعدي اين آلبوم با اتفاق تازه‌اي از جهت سازبندي، رنگ‌آميزي، هارموني ايراني كه محيط به موسيقي است و همين‌طور در نگاه تكنيكي به موسيقي و آميزش بين موسيقي ايراني و غربي از لحاظ محتوا وجود دارد، رو به رو خواهيد شد. ما براي عبور تلاش كرديم و اميدوارم دوست داشته باشيد و باز هم تشكر مي‌كنم.»

بخش بعدي برنامه به اجراي زنده
محمد معتمدي و علي قمصري اختصاص داشت. در اين بخش قطعاتي از آلبوم عبور با نواي تار قمصري و صداي معتمدي در سالن شنيده شد كه مورد استقبال ويژه حضار قرار گرفت.

علي بوستان، هانا كامكار، سحر محمدي، هاله سيفي‌زاده، رابعه زند، هستي فرحي و سياوش برهاني ساير مهمانان حاضر در اين مراسم بودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون