• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3336 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ شهريور

خبر كوتاه

مشاركت حداكثري در انتخابات با كاهش رد صلاحيت‌ها

علي‌اكبر مرتضوي كياسري رييس شوراي مركزي و سياستگذاري مجمع جانبازان و ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: ايجاد امكان حضور حداكثري نامزدها با سلايق و علايق گوناگون، كاهش ريزش‌ها و پرهيز از رد صلاحيت سليقه‌اي، نقش موثري در افزايش مشاركت دارد. اين فعال سياسي اضافه كرد: معتقدم مشاركت حداكثري را بايد از ايجاد امكان مشاركت همه سلايق، عقايد و نگاه‌هاي گوناگون به وجود آورد و بايد دايره باز شود تا افراد با افكار گوناگون و در محوريت قانون و معتقد به رهبري و نظام وارزش‌هاي انقلاب پا به عرصه بگذارند. وي با اشاره به اينكه هرچه ريزش‌ها و رد صلاحيت‌ها كمتر باشد، موجب ظهور مشاركت حداكثري خواهد شد، خاطرنشان كرد: تلاش براي وحدت و آرامش در جامعه مي‌تواند موجب آگاهي و پيگيري بهتر و دقيق‌تر مردم نسبت به كانديداهاي معرفي شده شود و همين موضوع، انگيزه‌اي براي مشاركت حداكثري در صحنه انتخابات ايجاد خواهد كرد. وي با بيان اينكه دست‌اندركاران از رد صلاحيت‌ها به روش‌هاي گوناگون خودداري كنند، گفت: از طرفي بايد بهداشت رواني جامعه نيز حفظ شود و گروه‌ها و جناح‌ها از حمله به يكديگر و تخريب طرف مقابل خودداري كنند و در جهت ارايه برنامه و ايجاد آرامش حركت كنند.

 

شعار موتلفه «يك صدا، يك فهرست» است

محمدنبي حبيبي با اشاره به روند همگرايي در ميان اصولگرايان براي رسيدن به فهرست واحد گفت: روند همگرايي وحدت اصولگرايان با شيب معقولي پيش مي‌رود. به گزارش روابط عمومي حزب موتلفه، محمد نبي حبيبي در پايان نشست دبيران اين حزب با هشدار به جرياني كه در داخل امريكايي‌ها را بزك مي‌كنند تصريح كرد: اين نخستين بار نيست كه ملت و رهبري طي 35 سال گذشته با طراحي‌هاي دشمن مقابله مي‌كنند كساني كه مي‌خواهند جاده‌صاف‌كن بازگشت سلطه باشند بايد توجه كنند ملت در طرد آنها ترديد نمي‌كند. وي با اشاره به روند همگرايي در ميان اصولگرايان براي رسيدن به فهرست واحد تاكيد كرد: روند همگرايي وحدت اصولگرايان با شيب معقولي پيش مي‌رود. دبيركل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به نقد برخي از روزنامه‌هاي دوم خردادي در مورد نقش حزب موتلفه اسلامي در اين روند اظهار داشت: برخي روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب به موتلفه اسلامي تهاجم دارند كه چرا رفته‌ايد با پايداري و ايثارگران همگرايي كرده‌ايد. بايد به آنها بگوييم مشي موتلفه را خودش تعيين مي‌كند كه در جهت ائتلاف با همه تشكل‌ها و عناصر اصولگراست كه با حفظ سلايق و امور اختصاصي هر كدام در مشتركات نظام و ارزش‌هاي اصولي با هم همگرايي داشته باشند؛ ما اطمينان داريم كه راه را درست آمده‌ايم؛ راه همان است كه بارها گفته‌ايم؛ «يك صدا، يك فهرست» با محوريت روحانيت، در خط ولايت.

 

ادعاي سروري درباره پيروزي اصولگرايان

قائم مقام جبهه رهپويان گفت: ارايه يك ليست واحد براي انتخابات از طرف اصولگرايان راهكاري براي پيروزي قطعي است. پرويز سروري در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، در رابطه با نامه امضاشده توسط جامعه روحانيت براي ارايه ليست واحد اصولگرايان براي انتخابات مجلس اظهار داشت: براي پيروزي در انتخابات، بهترين راهكار ارايه يك ليست واحد از طرف اصولگرايان است. وي با تاكيد بر اينكه با توجه به شرايط كنوني بايد تلاش شود تا سبد آراي اصولگرايان تقسيم نشود، گفت: اصولگرايان با ايثارگري و چشم‌پوشي از حدود مطلوبات‌شان قطعا مي‌توانند در يك نقطه اشتراك داشته باشند كه آن نقطه نيز ليست واحد است. قائم مقام جبهه رهپويان اظهار كرد: اصولگرايان با ارايه يك ليست در انتخابات شايد به صددرصد خواسته‌هاي‌شان نرسند اما قطعا مي‌توانند 70 درصد خواسته‌هاي‌شان را تامين كنند.

 

ورود مداحان به انتخابات مورد پسند جامعه نيست

حسين سبحاني‌نيا، عضو كميسيون امنيت ملي مجلس و فعال سياسي اصولگرا اعلام كرد كه ورود مداحان به انتخابات به جايگاه آنان آسيب وارد مي‌كند. سبحاني نيا در مورد اعلام آمادگي برخي مداحان مبني بر ارايه ليست در انتخابات مجلس دهم به خبرنگار
نامه‌نيوز گفت: كشور ما يك كشور آزاد است و همه گروه‌ها مي‌توانند به صورت آزاد در مسائل ورود پيدا كرده و به عنوان مجموعه‌اي مستقل مي‌توانند از كساني طرفداري كنند. اين فعال سياسي اصولگرا اظهار داشت: اينكه ما برخي گروه‌ها را به برخي حوزه‌ها بكشانيم آسيب به اين مجموعه‌ها مي‌رساند، يعني مجموعه‌هايي را كه بين مردم مجموعه‌هاي ارزشي و ولايي و مورد احترام بودند نبايد وارد اين مسائل كنيم. سبحاني‌نيا بيان كرد: اينكه بخواهيم در قالب گروهي اينچنيني مانند مداحان ليستي ارايه دهيم خيلي مورد پسند جامعه نيست و قطعا به جايگاه اين مجموعه‌ها نيز آسيب مي‌رساند. پيش از سبحاني نيا، علي مطهري، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز در مورد برخي اخبار مبني بر ارايه ليست توسط مداحان در انتخابات مجلس دهم به نامه نيوز گفت: منع قانوني براي اين موضوع وجود ندارد و مي‌توانند اين كار را كنند. وي اظهار داشت: از نظر من هركسي دوست دارد مي‌تواند براي انتخابات گروه تشكيل دهد و ليست بدهد و عيب ندارد و مشكلي نيز در اين زمينه وجود ندارد. عضو كميسيون فرهنگي مجلس همچنين در پاسخ به اين سوال كه برخي از اين موضوع يعني ارايه ليست توسط مداحان ابراز نگراني كرده‌اند، گفت: چه نگراني؟ مردم بايد آگاهي كافي داشته باشند و اگر مردم رشد و آگاهي كافي داشته باشند هيچ مشكلي پيش نمي‌آيد. شايان ذكر است در هفته گذشته مجتبي توانگر، عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با اشاره به گفت‌وگويش با سعيد حداديان گفت كه او از تك‌روي برخي طيف‌هاي اصولگرا در دوره‌هاي گذشته انتقاد كرده و تاكيد داشت براي وحدت حداكثري ميان همه طيف‌هاي اصولگرا نياز است كه برخي از مواضع خود كوتاه بيايند. حداديان با بيان اينكه يكي از اشتباهات ما اين است كه در انتخابات سراغ آدم‌هاي غير روحاني مي‌رويم، گفت: خبرهاي خوبي از وحدت اصولگرايان به گوش مي‌رسد اما در نهايت اگر آقايان به وحدت نرسند مداحان ليست جداگانه‌اي خواهند داد. اين خبر با واكنش‌هاي زيادي روبه‌رو شد و بسياري از جريان‌هاي سياسي اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا به اين حضور واكنش منفي نشان دادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون