• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3347 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۹ شهريور

روز پس از ثبت شكايت رييس دولت سابق از معاون اول رييس‌جمهور

«جهانگيري» در حال تنظيم لايحه دفاعيه در برابر احمدي‌نژاد

معاون حقوقي رييس‌جمهور: شكايت احمدي‌نژاد در دادسراست

گروه سياسي| نزديك به 50 روز از ثبت شكايتي كه رييس دولت سابق از معاون اول رييس دولت ثبت كرد، مي‌گذرد. شكايت حالا هنوز هم دادسرا است. معاون اول رييس‌جمهور كه رييس دولت سابق به دليل تهمت و افترا از او شاكي است در حال تنظيم دفاعيه خود است. دفاعياتي كه اسحاق جهانگيري چندي پيش روي پله‌هاي حياط هيات دولت نشست و در جمع خبرنگاران هم آنها را مرور كرد. شكايت‌ها همان شكايت‌هايي هستند كه رييس‌جمهور هم در نشست خبري خودش آنها را در هاله ابهام خواند. با اين حال معلوم است كه اين دولت براي پاسخ به آنچه رييس آن دولت آن را اتهام مي‌خواند آماده است. آمادگي را اسحاق جهانگيري همان چندي پيش روي پله‌هاي هيات دولت اعلام كرد. آن چيزي كه رييس دولت قبل آن را افترا و تهمت مي‌خواند از نگاه مسوولان اين دولت مستند است و با آمار و رقم. ديروز معاون حقوقي رييس‌جمهور بالاخره از پرونده شكايتي كه از معاون اول اين رييس‌جمهور شده بود خبر تازه‌اي داد. الهام امين‌زاده در اين مورد گفت: «در اين رابطه نيز آقاي جهانگيري و وكيل ايشان شخصا كار را جلو مي‌برند و هم اكنون در حال تاييديه لايحه دفاعي‌شان هستند.» معاون حقوقي رييس‌جمهور تاكيد كرد: پرونده شكايت احمدي‌نژاد از جهانگيري اكنون در مرحله دادسراست.

كدام شكايت؟

چهار مرداد ماه كه رسانه‌هاي نزديك به دولت سابق از شكايت محمود احمدي‌نژاد از معاون اول رييس‌جمهور خبر دادند. شكايتي كه گفتند به علت افترا و نشر اكاذيب بوده است. اسحاق جهانگيري در طول دو سالي كه از روي كار آمدن دولت مي‌گذشت يكي از معدود افرادي بود كه در مقاطع مختلف از تخلفات دولت سابق مي‌گفت و آن چيزي كه دولت تحويل گرفته بود. با اين حال هنوز دولت به دومين سالگردش نرسيده بود كه محمود احمدي‌نژاد به جاي تكذيب يا موضع‌گيري به يكباره از معاون اول رييس‌جمهور شكايت كرد. درست در روزهايي كه منتقدان عدم حضور احمدي‌نژاد در دادگاه بعد از شكايت مجلس از او بي‌شمار بودند او يك شكايت از معاون اول اين دولت ثبت كرد. وكيلي كه تا به حال اسمي از او شنيده نشده بود به ناگهان وكالت محمود احمدي‌نژاد را برعهده و مسووليت رسانه‌اي كردن اين شكايت را بر عهده گرفت. سيدعادل حيدري در اين مورد گفت: «شكايتي مبني بر افترا و نشر اكاذيب عليه آقاي اسحاق جهانگيري كه بيشترين اتهامات را به دولت‌هاي نهم و دهم وارد كرده است تنظيم و تسليم دستگاه قضايي گرديد كه اميدواريم در اسرع وقت مورد رسيدگي قرار گيرد.» هرچند كه رييس دولت سابق بنا به آنچه كه اصرارهاي مكرر مردم خوانده مي‌شد اين شكايت را ثبت كرده بود اما اسحاق جهانگيري از اين شكايت استقبال ويژه‌اي كرد.

توضيحات جهانگيري

يك ماه و چند روز بعد از ثبت شكايت احمدي‌نژاد اما اسحاق جهانگيري توضيحات بيشتري در مورد اين شكايت داد. روي پله‌هاي حياط هيات دولت نشست و از شكايت مذكور گفت. وي با بيان اينكه مورد بابك زنجاني بزرگ‌ترين فساد است و نمونه مشابهي ندارد، گفت: وقتي گفتم اين مورد فساد قرن است، شكايتي از من مطرح شد كه يكي از دلايل اين شكايت، طرح همين موضوع بود. معاون اول رييس‌جمهور با طرح اين مساله كه برخي افرادي كه خودشان را همواره پرچمدار مبارزه با مفاسد مي‌دانستند، كند شده‌اند، ادامه داد: «گفتم اگر كسي پيدا شد كه بتواند فردي را حتي در دنيا معرفي كند كه يك دلار از بابك زنجاني بيشتر پول برده، از مردم ايران عذرخواهي مي‌كنم.» حالا اسحاق جهانگيري در حال تنظيم لايحه دفاعيه است. پرونده شكايت همچنان در دادسرا است. تا زماني كه پرونده به دادگاه ارسال شود و جلسه دادگاه برگزار شود زمان بسياري مانده است اما بدون شك جلسه دادگاهي كه قرار است شاكي‌اش رييس يك دولت هشت ساله باشد و متشاكي‌اش معاون اول رييس دولت فعلي جلسه ديدني خواهد بود. شكايت احمدي‌نژاد از جهانگيري در روزهايي هنوز در دادسرا به سر مي‌برد كه پرونده شكايت مجلس از محمود احمدي‌نژاد هنوز هم سرنوشت مبهمي دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون