• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3353 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۶ مهر

ناطق نوري:

اوباما در مذاكرات عاقلانه فكر كرد

گروه سياسي|علي‌اكبر ناطق نوري از روزهاي مبارزه مي‌گويد؛ روزهايي كه به تعبير او ملت ايران مردانه ايستاد تا يك وجب از اين خاك از دست نرود. او از اين روزها هم مي‌گويد. نوع راهي كه اوباما انتخاب كرد را «عاقلانه» مي‌داند كه به جاي دل بستن به كشورهاي شيخ‌نشين عربي مذاكره با ايران مقتدر را برگزيد. رييس دفتر بازرسي ويژه رهبر معظم انقلاب همچنين با ابراز تاسف از فاجعه منا گفت: حوادث ناگوار در مناسك حج نشان داده كه رژيم آل سعود به تنهايي توانايي مديريت حج را ندارد. به گزارش ايرنا، جمله‌هاي كليدي سخنراني حجت‌الاسلام علي اكبر ناطق نوري رييس دفتر بازرسي ويژه رهبر معظم انقلاب در نخستين همايش مشاوران امور ايثارگران دستگاه‌هاي اجرايي استان تهران در شهر لواسان به شرح زير است:

فاجعه منا ناشي از بي‌كفايتي نظام سعودي است. كساني كه خود را خادمان حرم امن الهي مي‌دانند بايد با توجه به جايگاه رفيع كعبه، حرم پيامبر (ص) و قبور ائمه اطهار (ع) براساس ديدگاه اسلامي و انساني به رعايت اخلاق ديني عنايت ويژه‌اي داشته باشند.

با گسيل نيروهاي كارآمد عربستان براي دخالت در بحران يمن و بحرين، قدرتمندترين كشورهاي جهان هم با داشتن همه امكانات توانايي مديريت دو بحران به شكل همزمان را ندارند.

حادثه منا مهاجرت بندگان مخلص خدا بود كه براساس آيات قرآن كريم اجر و پاداش فراواني نزد خداوند براي آنها به همراه دارد.

با وقوع اين حادثه خداوند خاندان آل سعود را مشمول غضب قرار داده كه موجبات رسوايي و بي‌آبرويي آنها در جهان شده است.

چطور ممكن است با وجود امكانات گسترده و فناوري پيشرفته چنين حادثه‌اي رخ دهد.

در دوران قاجار و پهلوي بسياري از مناطق كشورمان بدون وقوع جنگ و درگيري به بيگانگان واگذار شد اما در دفاع مقدس ملت و نظام اسلامي با ايستادگي و مقاومت دليرانه چنين اجازه‌اي ندادند.

همه آنچه تلويزيون، نمايشگاه‌ها و يادواره‌ها از جنگ و جبهه نشان مي‌دهند يك هزارم آنچه در واقعيت از سوي رزمندگان اسلام انجام شد، نيست.

زماني كه هنوز عرق ملت از مبارزه با شاه خشك نشده بود، قضايا و بحران‌هاي كومله، دموكرات، چريك‌هاي فدايي خلق و ساير گروه‌ها در نقاط مختلف كشور رخ داد.

در دو سال نخست انقلاب اسلامي هر روز در كشور درگيري وجود داشت و زماني كه در سال 60 بنده وزير كشور بودم روزانه 20 تا 30 ترور در تهران رخ مي‌داد.

از ابتدا تا پايان جنگ هيچ كشوري در جهان به ما هيچ نوع كمك تسليحاتي نكرد و براي گرفتن كوچك‌ترين قطعات جنگي با واسطه از ساير كشورها كمك مي‌گرفتيم.

كشور عمان در جنگ ايران و عراق بي‌طرف بود و سوريه به رهبري حافظ اسد كمك‌هاي زيادي به ايران رساند كه ما نيز به خوبي جبران كرديم ضمن اينكه كشور ليبي نيز در دوران جنگ تحميلي از ايران حمايت كرد.

ديگر كشورهاي عربي در كنار ساير كشورهاي اروپايي با پول، تجهيزات و ساير امكانات از عراق حمايت مي‌كردند.

ملت ما مردانه ايستاد تا يك وجب از خاك كشور به دست بيگانه نيفتد.

همه نقاط اطراف كشور ما را جنگ و ناامني فرا گرفته و تنها ايران است كه در امنيت و آرامش به سر مي‌برد.

تدابير شايسته رهبرشجاع، باهوش، بصير و مسلط عامل آرامش و امنيت كنوني ايران است و اميدوارم خداوند طول عمر رهبر معظم انقلاب را تا ظهور حضرت مهدي (عج) تداوم بخشد.

اوباما در مذاكرات عاقلانه فكر كرد و به جاي دل بستن به كشورهاي شيخ‌نشين عربي مذاكره با ايران مقتدر را برگزيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون