• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3353 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۶ مهر

داور دقت كن

شهرام شهيدي

به نظر مي‌رسد مسابقات ليگ برتر فوتبال وارد فاز جديدي شده و در اين رقابت‌ها به ويژه در حوزه داوري با مشكلات عجيب و غريبي مواجه هستيم. گاهي يك داور چنان بلايي سر يك تيم مي‌آورد كه چنگيز خان سر ملت‌هاي مغلوب در جنگ نمي‌آورد. مثلا در مسابقات روز جمعه ليگ برتر در يكي از بازي‌ها چيزي نمانده بود داور در پي سانتر بازيكن يكي از تيم‌ها با پرشي بلند و با ضربه سري تماشايي دروازه حريف را باز كند. داوري ِ درست همه جا اهميت زيادي دارد. شما در مورد موارد زير كمي فكر كنيد:

1- در يك مسابقه كشتي بازيكن چپ دست با بازيكن راست دست مشغول رزم‌آرايي است. ناگهان داور زير يك خم بازيكن چپ دست را گرفته او را بلند كرده و با يك حركت سالتو بازيكن چپ دست را به پل برده و ضربه فني مي‌كند. نقش داور در پيروزي حريف راست دست؟ هيچ! نتيجه منطقي اينكه حريف راست دست، كمك داور را كمك نمي‌داند.

2- رييس حزب محافظه‌كار انگلستان با دبيركل حزب كارگر بريتانيا مشغول مسابقه مچ‌اندازي هستند. كلا ورزش براي سياستمدار جماعت خيلي خوب و مفيد است. يعني يك سياستمدار موفق كسي است كه حداقل در ورزش‌هاي دهگانه استاد باشد. يعني هم زير يك خم گرفتن بلد باشد، هم شنا و زيرآبي، هم سواركاري، هم تيراندازي، هم مچ انداختن. هم خوب دويدن براي فرار كردن. هم مشتزني، هم شطرنج و نحوه كيش و مات كردن و هم پرتاب دارت به سيبل مقابل و... حالا فكر كنيد در مسابقه مچ‌اندازي‌اي كه بالا به آن اشاره كردم يكهو يك داور بيايد و مچ نماينده حزب كارگر را بگيرد و با كمك نيروي دست نماينده جناح محافظه‌كار مچ حريف را بخواباند. قيافه حريف را در نظر بگيريد.

از اين همه حرفي كه زديم خواستيم فقط يك نتيجه بگيريم: روزهاي مهمي در رقابت‌هاي معتبر در راه است. داور دقت كن.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون