• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3359 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۳ مهر

گزارش«اعتماد» از شكسته شدن سكوت قلعه‌نويي و صحبت‌هاي جنجالي عليه مديران استقلال

جلوي در خانه‌ام گريه مي‌كردند تا كمك‌شان كنم

در شأن من نيست پاسخ اراجيف آقايان را بدهم

گروه ورزش| بدون هيچ ترديدي مهم‌ترين اتفاق بعد از شكسته شدن سكوت چندين ماهه سرمربي سابق استقلال؛ موضع‌گيري شديد عليه مديري است كه در زمان انتخاب به عنوان مديرعاملي باشگاه در فصل قبل، از نظر همين مربي يك مدير ورزشي و ارزشي و كاربلد بود. امير قلعه‌نويي ديروز بالاخره روزه سكوت خود را با انجام يك مصاحبه جنجالي باز كرد. در شرايطي كه طرفداران باشگاه استقلال كم‌كم به نبودن و نشنيدن نام امير قلعه‌نويي دراطراف تيم در ماه‌هاي گذشته عادت كرده بودند، روز گذشته پرافتخارترين مربي ليگ برتر تصميم گرفت به صورت سربسته درباره اتفاقاتي كه در سال آخر حضورش در اين تيم رخ داد صحبت‌هايي كلي انجام بدهد و عملكرد مديريتي بهرام افشارزاده را به باد انتقاد بگيرد و ناكامي‌ فصل گذشته تيم را گردن مشكلات مديريتي باشگاه بيندازد.

 

نكته قابل توجه درباره مصاحبه قلعه‌نويي اين است كه او درست در شرايطي تصميم گرفت انتقادات تندي را عليه مديريت بهرام افشارزاده در استقلال داشته باشد كه اخباري در رابطه با احتمال جدايي اين مدير از باشگاه در رسانه‌ها منتشر شده بود. البته پيش از شروع فصل و درست از زماني كه افشارزاده از سوي محمود گودرزي به عنوان معاون حوزه وزارتي وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد، شايعاتي پيرامون جدايي اين مدير با سابقه از استقلال رسانه‌اي شده بود. اما او با حفظ سمت در باشگاه استقلال كار خود را در وزارت ورزش و جوانان شروع كرد. روز گذشته اما دوباره شايعات درباره تغييرات مديريتي در باشگاه استقلال به اوج خود رسيد. دليلش هم اين بود كه از چند وقت قبل اختلافاتي بين اسپانسر با مديريت باشگاه به وجود آمده بود و به خاطر همين موضوع دوباره خبر احتمال جدايي افشارزاده از استقلال بر سر زبان‌ها افتاد. در خبرها عنوان شده بود كه بهرام افشارزاده احتمالا ظرف يكي، دو ماه آينده از مديرعاملي و سرپرستي باشگاه استقلال كنار خواهد رفت و در اين ميان يكي از گزينه‌هاي مطرح شده براي جانشيني او، مجيد رضايي پيشكسوت استقلال است. حتي مجيد رضايي با انجام يك مصاحبه، در پاسخ به اين سوال كه آيا صحت دارد او از گزينه‌هاي مديرعاملي استقلال است يا نه؟، اظها‌ر كرد: «حقيقتش اين است كه من مذاكرات و صحبت‌هايي با آقاي افشارزاده به عنوان مرد بزرگ ورزش ايران و مسوول فعلي باشگاه استقلال داشته‌ام. اگر شرايط به گونه‌اي شود كه بتوانم به استقلال در يك حدي كمك كنيم اين كار را خواهم كرد.»

 

قلعه‌نويي در مصاحبه خود ابتدا به دليل سكوت چندين ماهه‌اش اشاره كرده و گفته است: «بي‌اخلاقي و بي‌معرفتي در اين فوتبال موج مي‌زند. افرادي كه دم از اخلاق مي‌زنند، همان‌هايي هستند كه فوتبال را به بيراهه كشانده‌اند. آقاياني كه با آنها محبت كرديم، جلوي منزل من 45 دقيقه منتظر ماندند و گريه كردند يا تماس گرفتند؛ همان‌هايي هستند كه فوتبال را به بيراهه كشاندند. فوتبال ما از اخلاق‌مداري دور شده است.» اين مربي صحبت‌هاي كنايه‌آميز و عجيب خود را در شرايطي مطرح كرده كه هيچ اسمي از فرد خاصي به زبان نياورده است. اما قطعا از اين نوع ادبيات مصاحبه‌اي مشخص است كه قلعه‌نويي دارد به بعضي‌ از عوامل دست‌اندركار در استقلال اخطار مي‌دهد! اين مربي در ادامه مي‌گويد: «مردم مي‌دانند منظورم چه كساني هستند. برخي‌ها، «اراجيفي» را مطرح كردند كه پاسخ دادن به آنها در شأن و شخصيتم نبود. نمي‌توانستم خودم را در ترازوي اين آقايان قرار دهم. مردم بهترين قاضي هستند!»

 

قلعه‌نويي با اشاره به اين موضوع كه بهرام افشارزاده اشاره كرده بود فصل گذشته و پيش از بازي استقلال مقابل نفت‌تهران صحبت‌هاي او در رختكن استقلال به دست عليرضا منصوريان رسيده بود، گفت: « اين حرف‌ها بخش كوچكي از اتفاقات و نامردي‌هايي بود كه در حق امير قلعه‌نويي انجام دادند. در اين مدت بحثي نبوده كه بخواهم صحبت كنم اما اگر حرف بزنم خيلي از آقايان بايد از اين فوتبال بروند. حرف‌هايي از اين دو سال دارم كه به وقتش مي‌زنم. برويد آمار را استخراج كنيد كه در دو سال گذشته چه بازيكناني از ما جدا شدند و چه بازيكناني تحت‌الشعاع آدم‌ها قرار گرفتند و به عمد يا غيرعمد با روح و روان آنها بازي شد. بي‌پولي سرآمد همه اتفاقات بود و 8 ماه يك ريال هم نگرفتيم. سال گذشته كميته نقل‌وانتقالات را تشكيل دادند و بعدها ديديد كه آقايان سر از كجا درآوردند. نمي‌خواهم خيلي از مسائل را باز كنم اما برويد ببينيد چند درصد قرارداد مربيان سال گذشته پرداخت شد؟ افشارزاده بايد پاسخ خيلي از سوالات را بدهد. او خيلي چيزها را مي‌داند كه هنوز نگفته است. برويد از افشارزاده بپرسيد كه چند درصد از قرارداد امير قلعه‌نويي باقي مانده كه پرداخت نشده است. افشارزاده مي‌گويد چرا فلان بازيكن را جذب كرديد، در صورتي كه نمي‌گويد من چه ليستي به كميته نقل و انتقالات داده بودم. كدام بازيكني كه درخواست كردم، جذب كردند؟» قلعه‌نويي در شرايطي اين صحبت‌ها را مطرح مي‌كند كه سال گذشته بعد از چند باخت استقلال قول قهرماني به هواداران داده بود و تاكيد كرده بود صددرصد تيم را قهرمان مي‌كند. به هر صورت قلعه‌نويي در روزهايي كه سرمربي استقلال بود اكثر اين انتقادات و مسائل را به زبان نمي‌‌آورد و فقط قول قهرماني در زمان شكست‌ها به هواداران مي‌داد.

 

قلعه‌نويي درباره اين انتقاد كه گفته مي‌شود او باعث فراري دادن ستاره‌هايي چون مهدي رحمتي، جواد نكونام و آندرانيك تيموريان از استقلال شد هم تاكيد مي‌كند: « اين هم جزو حرف‌هايي است كه در مورد قلعه‌نويي درمي‌آورند. زماني مي‌گفتند قلعه‌نويي به تيم‌هايي مي‌رود كه ستاره داشته باشد اما اكنون اين حرف‌ها را مي‌زنند. زماني كه هدايت استقلال اهواز و مس كرمان را برعهده گرفتم چه رتبه‌اي داشتند؟ استقلال سيزدهم و نهم جدول بود، چرا اين حرف‌ها را نزدند؟ در استقلال اهواز كدام ستاره را داشتم؟ بازيكناني كه مي‌گفتند به خاطر قلعه‌نويي رفتيم، چرا امسال به استقلال نيامدند تا كمك كنند؟ از علي نظري‌جويباري تعجب مي‌كنم كه چرا مسائل اول فصل سال گذشته را به مردم نمي‌گويد. چرا نمي‌گويد كه چه ليستي به باشگاه دادم و چند نفر جذب شدند. افشارزاده چند صباحي هست و مي‌رود، به موقع در مورد اين آقايان صحبت مي‌كنم. اكنون هم به صورت كلي با مردم حرف مي‌زنم ولي تعجبم از نظري‌جويباري است كه سكوت كرده است. چلسي با يك گل جلو بود اما 3 گل دريافت كرد و شكست خورد اما مورينيو درگير سكو ساختن و درست كردن چمن و تقسيم پول بين بازيكنان نيست. بازيكن مورينيو اواسط فصل از تيمش جدا نمي‌شود. به كميته نقل ‌و انتقالات سه بازيكن به نام‌هاي كاوه رضايي، بابك حاتمي و محسن مسلمان را دادم اما كدام يك جذب شدند؟ همان‌هايي كه عضو كميته نقل‌وانتقالات شدند، بعدها به چيزهايي كه مي‌خواستند، رسيدند.» سرمربي سابق استقلال درباره صحبت‌هاي شاهرخ بياني كه گفته بود 10 بازيكن به او خيانت كردند هم گفت: «برخي از بازيكنان را به خدا واگذار مي‌كنم. براي هر بازيكني نمره‌اي در نظر مي‌گيرند. نمي‌گويم خيانتي شد اما با روح و روان برخي‌ از بازيكنان بازي شد. در فرصت مناسب همه‌چيز را مي‌گويم.»

 

« عادت به شكايت دارم. نزديك به 700، 800 ميليون تومان از استقلال طلب دارم ولي مثل آقاياني نيستم كه زماني در استقلال مسووليت داشتم، تهديد به شكايت مي‌كردند يا پول‌شان را مي‌گرفتند. من مثل آقاياني نيستم كه به باشگاه بروم تا تهديد كنم پولم را بدهند.» قلعه‌نويي ضمن مطرح كردن اين صحبت‌ها هم گفته است: «مرگ از رگ گردن به انسان نزديك‌تر است. اين موضوع در لقمه و نطفه آدم‌هاست. برخي افراد جلوي درِ خانه‌ام التماس مي‌كردند، دو نفر واسطه مي‌فرستادند و گريه مي‌كردند كه در حال نابودي هستند و كمك‌شان كنم، من هم به آنها محبت كردم اما رفتارشان تغيير كرد. حالا برويد ببينيد چه زندگي شخصي دارند و چه كارهايي مي‌كنند. اين آقايان بدانند كه بار كج به منزل نمي‌رسد. شايد بتوانند سر مردم كلاه بگذارند ولي نمي‌توانند سر خدا را كلاه بگذارند. در جلسه‌اي كه مسعود معيني حضور داشت، طرف گفت كه قلعه‌نويي مثل پدرم است ولي همان جا صحبت از پول كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون