• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3363 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر

آيت‌الله جوادي آملي:

با اختلاس و سوءمديريت كمر نظام را شكستند

گروه سياسي | كسي كه روزي رييس دولت سابق در حضور او از هاله نور گفته بود حالا به انتقاد صريح و بي‌پرده از آن دولت مي‌پردازد و در حرف‌هايي بي‌سابقه مي‌گويد: سوءمديريت و اختلاس كمر نظام را شكسته است. قم اين روزها پرخبر است، پس از آنكه آيت‌الله جوادي آملي براي روبه رو نشدن با دلواپسان كلاس درس خود را در مسجد اعظم قم تعطيل كرد، در ديدار با شهردار قم از سياست‌هاي دولت سابق انتقاد كرده است. آيت‌الله جوادي آملي پيش از اين نيز دولت احمدي‌نژاد را مورد انتقاد قرار داده بود؛ انتقادي كه باعث شد برخي طلاب هوادار رييس دولت سابق در نماز جمعه عليه او شعار سر دهند.

اگرچه آيت‌الله جوادي آملي بر سر قضيه برجام مانند ساير علماي قم اظهارنظر صريحي نكرد و تنها به تعطيل كردن كلاس خود بسنده كرد اما اين‌گونه اظهارنظرها و انتقادهاي بي‌پرده از دولت سابق تنها تداعي‌گر اين موضوع است كه او هم همراه با دولت حسن روحاني است و سياست‌هاي دولت اعتدال مورد پسندش است. به گزارش انتخاب، اين مرجع تقليد روز پنجشنبه در ديدار شهردار و رييس شوراي اسلامي شهر قم اظهار كرد: بيت‌المال حسابش در قيامت معلوم است اما در اين دنيا بنا به فرموده حضرت علي (ع) بيت‌المال يك مرتع سرسبز است كه اگر در جايي غير از خودش و خدمت به مردم مصرف شود بيماري وبا مي‌شود كه آبروريز خواهد بود و همه از آن مطلع خواهند شد. وي بيان كرد: مسوولان بايد در مصرف بيت‌المال دقت كنند و همين دادگاه اختلاس نفتي، بيماري‌اي شده است كه آبروي نظام را خدشه‌دار كرده و اگر به اين جمله گهربار حضرت علي (ع) گوش داده بوديم امروز آبروي ما در دنيا حفظ مي‌شد و من از خداوند مي‌خواهم كه به ما آبرو عطا كند. آيت‌الله جوادي آملي ادامه داد: ما در اين كشور همه‌چيز داريم و خداوند نعمت خودش را براي ما قرار داده و اين در حالي است كه يك صدم جمعيت دنيا را داريم، 10 درصد از منابع دنيا در كشور ما قرار دارد ولي متاسفانه اين اختلاس‌ها ضربه زيادي به مردم و كشور وارد كرده است. وي در بخش ديگري از سخنانش ضمن انتقاد از عملكرد حكومت عربستان در حج امسال كه منجر به كشته شدن تعداد زيادي از حاجيان در فاجعه منا شد، اظهار كرد: اسلام در قرآن سه حوزه را براي زندگي انسان تعريف كرده است كه حوزه سوم از همه مهم‌تر و اساسي‌تر است.

در فاجعه منا كه روزپنجشنبه، دوم مهر به علت بي‌كفايتي مسوولان سعودي در رمي جمرات در منا رخ داد، 464 نفر از حجاج ايراني جان باختند. وي افزود: اسلام بر انسان‌هاي با همت تاكيد دارد كه به فرموده امام حسين (ع) همت‌هاي بلند و انديشه‌هاي بلند را خداوند دوست دارد و افكار پست مشمول رحمت خدواند
نيستند. اين مرجع تقليد بيان كرد: سه حوزه‌اي كه گفته شد شامل حوزه محدود كه مربوط به همه مسلمان‌ها مي‌شود كه چگونه زندگي كنند، حوزه مياني مربوط به موحدان است و همه انسان‌هايي را شامل مي‌شود كه خدا را قبول دارند و حوزه آخر كه بسيار مهم است، انسانيت بوده و همه انسان‌ها چه مسلمان و چه غير مسلمان را در بر مي‌گيرد كه چگونه زندگي كنند و به اين سه حوزه در قرآن
اشاره شده است.

وي گفت: امروزه به دليل پيشرفت‌هاي به دست آمده در جهان و ارتباط آسان مردم در هر نقطه از جهان با يكديگر، به تعبيري دهكده جهاني به وجود آمده و ارتباط با همه كشورها ميسر شده است و خداوند در حوزه سوم به اين موضوع اشاره دارد كه كفاري كه به شما آسيبي نرسانده‌اند و با شما مشكلي ندارند يا جنگي نمي‌كنند مثل بعضي از كشورهايي كه با ما ارتباط دارند با آنها رفتار خوبي داشته باشيد زيرا انسان‌هاي بلند همت هميشه كج انديش نيستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون