• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3368 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۳ مهر

خبر كوتاه

پيشنهاد عجيب فتح‌الله‌زاده

درگذشت هادي نوروزي بهانه‌اي شده تا تماشاگران در دقيقه ۲۴ مسابقات تيم ملي و البته بازي‌هاي پرسپوليس ايستاده اين زنده‌ياد را تشويق كنند. ديدار دوستانه‌اي هم همين يكي- دو روز پيش برگزار شد و همه بازيكنان با شماره ۲۴ به ميدان رفتند و... اما علي فتح‌الله‌زاده مديرعامل سابق استقلالي‌ها هم يك پيشنهاد جالب دارد. او مي‌گويد: «اگر من مديرعامل استقلال بودم استقلال را با آستين قرمز به ميدان مي‌فرستادم.»

 

كنايه روزنامه نزديك به وزارت ورزش به سرمربي تيم ملي

روزنامه ايران ورزشي به عنوان روزنامه نزديك به دولت و البته وزارت ورزش طي يكي- دو سال گذشته در برابر كارلوس كي‌روش، سرمربي تيم ملي موضع داشته و تا امروز بارها و بارها تيترهايي عليه مربي پرتغالي زده است. تيتر يك شماره ديروز اين روزنامه هم كنايه‌اي به جمله كي روش درباره منتقدانش دارد. اين روزنامه نوشته: در هفدهمين بازي دو غول فوتبال آسيا ششمين تساوي هم رقم خورد تا دو تيم براي بازي‌هاي بعدي‌شان در مرحله مقدماتي جام جهاني از اين تست بزرگ نهايت بهره را ببرند. حالا بايد كنايه‌اي زد به كارلوس كي‌روش كه پيش از بازي دعوت‌مان كرده بود تا اگر مي‌خواهيم لذت ببريم، به اپرا برويم. ديروز كي‌روش اپراي آسيايي را به نمايش گذاشت، تصويري تمام‌نما از فوتبالي كه لذتبخش نيست. ديروز تماشاگران هم انگار توصيه كي‌روش را گوش كرده بودند. همان بهتر كه رفتند اپرا!

 

قرارداد برانكو باز هم كاهش پيدا كرد

انتشار قراردادها توسط سازمان ليگ، هميشه با حاشيه‌هاي مختلفي همراه بوده است. اول فصل كه سايت سازمان ليگ قرارداد بازيكنان و مربيان را روي وب‌سايتش قرار داد، برانكو با بيش از يك ميليارد و هشتصد ميليون، گران‌ترين سرمربي ليگ برتر بود؛ رقمي كه باعث حاشيه‌هاي زيادي براي سرمربي پرسپوليس شد. هر چند برانكو با چند قهرماني در كرواسي، چين و حضور در جام جهاني، اعتقاد داشت با نصف رقم واقعي‌اش به پرسپوليس آمده است. با اعتراض پرسپوليسي‌ها به اينكه رقم قرارداد برانكو براي يك فصل و نيم بوده، سازمان ليگ قرارداد سرمربي پرسپوليس را به يك ميليارد تغيير داد. رقم جديد، برانكو را تا رده پنجم گران‌ترين مربيان ليگ پايين مي‌برد. حالا سازمان ليگ در تغيير جديدش، رقم قرارداد برانكو را ششصد و هفت ميليون ثبت كرده است! رقمي باور نكردني، كه دليلي هم براي آن اعلام نشده است. با اين رقم، دريافتي برانكو حتي از مظلومي، استيلي و جلالي هم كمتر شده و او را بين ارزان‌ترين مربيان ليگ برتر قرار مي‌دهد. جالب اينجاست با اين ارقام جديد، سرمربي پرافتخار پرسپوليس 600 ميليون مي‌گيرد و قنبري، دستيار ناشناخته او 400 ميليون با باشگاه قرارداد دارد!

 

ايران اول آسيا مي‌ماند

چند روز بعد از تساوي با عمان در مسقط، تيم ملي در نبرد با ژاپن نيز به تساوي يك-يك دست پيدا كرد و موفق نشد 10 سال بعد از آخرين بازي با سامورايي‌ها، شاگردان هليل هودزيج را با شكست بدرقه كند. بر خلاف نمايش ضعيف تيم ملي در مسقط اما ايران در بازي ديروز، تيم برتر زمين بود و شايد اگر اشتباه وحشتناك آقاي دروازه‌بان از راه نمي‌رسيد، با دست پر از زمين مسابقه خارج مي‌شد. شايد در نگاه اول، تصور شود اين دو تساوي جايگاه ايران در رنكينگ فيفا در ميان تيم‌هاي آسيايي را به خطر خواهد انداخت اما اين رده دستخوش هيچ تغييري نمي‌شود. ايران در جدول بعدي فيفا، 651 امتيازي خواهد شد. 50 امتياز كمتر از امتيازي كه ايران در رده‌بندي اخير قبل از اين دو بازي در اختيار داشته است. در مقابل، كره جنوبي به عنوان تيم دوم آسيا، هر دو بازي‌اش را از جاماييكا و كويت برده است اما با اين احتساب نيز به 606 امتياز مي‌رسد و نمي‌تواند جاي ايران را در صدر جدول آسيايي‌ها بگيرد. با اين وجود، ترديدي وجود ندارد كه زنگ خطر براي ايران به صدا درآمده و تيم ملي براي حفظ اين رده مهم، بايد دوباره به مسير پيروزي برگردد.

 

رونالدو: مي‌خواهم در رئال بازنشسته شوم

كريستيانو رونالدو، ستاره پرتغالي رئال مادريد گفته قصد جدايي از مادريد را ندارد و تاكيد كرده اگر به خوبي مراقب خودش باشد مي‌تواند براي 6 سال ديگر در سانتياگو برنابئو بازي كند. رونالدو 30 ساله كه اخيرا ركورد برترين گلزن تاريخ باشگاه رئال را به نام خود ثبت كرد، روز گذشته چهارمين كفش طلاي خود را به دست آورد. رونالدو تا 2018 با رئال قرارداد دارد اما در ماه‌هاي اخير همواره شايعات بسياري پيرامون انتقال او به منچستريونايتد يا پاري‌سن‌ژرمن به گوش رسيده است: روياي من بازنشستگي در رئال مادريد است. اگر به خوبي مراقب سلامت خودمان باشيم، مي‌توانيم تا 40 سالگي فوتبال بازي كنيم. مي‌خواهم 5 يا 6 سال ديگر، در همين سطح و با همين تعداد گل، به فوتبالم ادامه بدهم. احساس خوبي دارم و حس مي‌كنم بازيكن مفيدي براي مادريد هستم و مي‌خواهم همچنان به كسب افتخار در اين تيم ادامه بدهم. كارلو آنچلوتي، سرمربي سابق رئال مادريد هم اخيرا گفته بود انتظار دارد كريستيانو رونالدو در برنابئو از فوتبال خداحافظي كند.

 

كرار شاكي شد: اشتباه كردم به استقلال برگشتم

فضاي حاكم ميان باشگاه استقلال و كرار جاسم هر روز پيچيده‌تر مي‌شود، بازيكني كه اين روزها فقط به دنبال گرفتن حق مسكن از باشگاه است و مطالبه ديگري ندارد. دليل اصرار كرار به گرفتن خانه از باشگاه استقلال اين است كه در قراردادش نوشته شده بود كه باشگاه موظف به تامين محلي براي اسكان او است اما تا به امروز آبي‌ها نتوانسته‌اند به تعهدات خود عمل كنند و دليل ناراحتي كرار همين بدقولي‌هاي بي‌پايان است. كرار حتي به مديربرنامه‌هايش هم بابت دادن اطلاعات غلط خرده گرفته است. مدير برنامه‌هاي كرار در اين رابطه مي‌گويد: «كرار تلفني به من گفت كه اشتباه كردم، به او گفتم به ايران برگردد. او به من گفت مسوولان باشگاه استقلال را خوب مي‌شناسم و مي‌دانم كه خانه بگير نيستند. تو خودت تا خانه‌ را نديده‌اي، نبايد به من مي‌گفتي كه به ايران برگردم. بايد بر اساس قرارداد با آنها قانوني رفتار مي‌كردي. من هم ديدم كه حرفش درست است و واقعا مسوولان استقلال را به خوبي نمي‌شناختم.» طاهر سعيدي توضيحات ديگري هم درباره وضعيت به وجود آمده مي‌دهد: «با توجه به اينكه كرار روز دوشنبه به ايران آمده بود، تماسي با نظري‌جويباري برقرار كردم و او مثل هميشه درباره محل اسكان كرار امروز و فردا كرد. هيچ جلسه‌اي هم با او نداريم و ماحصل برگشتن كرار به ايران بد قول شدن من جلوي اين بازيكن بود. اشتباه كردم به او گفتم كه خانه‌اي برايش گرفته‌اند و به ايران بيايد. اين در حالي است كه اين بازيكن هنوز خانه‌اي ندارد. نه خانه‌اي برايش در نظر گرفته شده و نه هتلي. الان در خانه يكي از دوستانش به همراه زن و بچه‌اش‌ حضور دارد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون