• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3105 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۱ آبان

سر خط

احتمال تعويق بررسي هبه نظامي ايران در كابينه لبنان

وزير دفاع لبنان با تاكيد بر نياز كشورش به هبه نظامي ايران، گفت كه بيم آن دارد اين هديه از سوي برخي وزيران كابينه رد شود. به گزارش ايسنا، سمير مقبل در گفت‌وگوي تلويزيوني بيان كرد كه به دليل وجود مسائل مختلفي كه بايد اين هفته (در هيات دولت) مورد بررسي قرار گيرد احتمال دارد بحث (بررسي پذيرش) هبه نظامي ايران به ارتش كشورش به هفته آينده موكول شود. بنابر گزارش النشره، وي اعلام كرد كه در صورت موافقت دولت لبنان با بحث هبه نظامي ايران، اين مساله با شوراي امنيت سازمان ملل مورد بررسي قرار خواهد گرفت. مقبل در ادامه گفت كه انتظار تصميم مثبت از سوي دولت لبنان را ندارد چرا كه در صورت مخالفت يك وزير، مساله متوقف مي‌شود. وزير دفاع لبنان همچنين با ابراز نگراني از وجود وزيران مخالف با دريافت اين هبه تاكيد كرد كه ارتش لبنان به اين هديه نياز دارد.

فرمانده پيشين سپاه: قوي‌تر از ظريف نداريم

نخستين فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: مذاكره‌كنندگان ما كار خود را به خوبي انجام مي‌دهند و فكر مي‌كنم قوي‌تر از ظريف كسي را براي اين مذاكرات نداشته باشيم. جواد منصوري در گفت‌وگو با نامه‌نيوز با اشاره به مذاكرات هسته‌يي گفت: مذاكرات ايران و 1+5 به مرحله بسيار حساسي رسيده است و دو طرف دو راه بيشتر پيش روي خود ندارند؛ يا يكي از طرف‌ها از مواضع خود كوتاه بياييد يا شكست در مذاكرات را اعلام كنند.  وي با بيان اينكه حد وسطي براي اين مذاكرات وجود ندارد، افزود: ايران مي‌خواهد تمام تحريم‌ها لغو شود و غرب آمادگي اين كار را ندارد مگر اينكه در اين مدت يك تحول بزرگ در زمينه مذاكرات اتفاق بيفتد.
به نظر من اين مذاكرات ادامه پيدا خواهد كرد و قطعاً از سوي هر دو طرف تمديد مي‌شود و احتمال موفقيت آن نيز بعد از تمديد مذاكرات ضعيف است.  فرمانده سابق سپاه در پايان تاكيد كرد: مذاكره‌كنندگان ما كار خود را به خوبي انجام مي‌دهند و فكر مي‌كنم قوي‌تر از ظريف كسي را براي اين مذاكرات نداشته باشيم. همه مردم به اين فرزندان انقلاب اطمينان دارند.

رويترز: ايران براي پنجمين بار به كارشناس آژانس ويزا نداد

خبرگزاري رويترز روز سه‌شنبه به نقل از ديپلمات‌ها مدعي شده است كه يكي از كارشناسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، كه گفته مي‌شود تابعيت امريكايي دارد، براي پنجمين بار از ورود به ايران منع شده است. در حالي كه به گفته ايران و بر اساس قوانين بين‌المللي تهران مي‌تواند در مورد صدور ويزا براي كارشناسان تصميم‌گيري كند، خبرگزاري رويترز مدعي شده است كه اين اقدام ممكن است اين احساس را در غرب به وجود آورد كه ايران همچنان نسبت به پاسخ كامل به ادعاها در مورد ابعاد احتمالي نظامي برنامه هسته‌يي خود، بي‌ميل است. «يوكيا آمانو» مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي روز جمعه در تازه‌ترين گزارش فصلي خود در مورد برنامه هسته‌يي ايران، به اين مساله اشاره كرده و نوشته بود ايران تاكنون چهار بار از اعطاي ويزا به اين فرد خاص خودداري كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون