• 1404 جمعه 12 ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
fhk; whnvhj بانک ملی بیمه ملت

30 شماره آخر

  • شماره 3375 -
  • 1394 يکشنبه 3 آبان

هادي غفاري:

هدف امام حسين(ع) امنيت اجتماعي و آزادي ابراز عقيده است

گروه سياسي| هادي غفاري در شب تاسوعاي حسيني از كساني كه آزادي را به بي‌بند و باري تقليل مي‌دهند گلايه مي‌كند و براي هدايت آنها دست به دعا بر مي‌دارد. او همچنين از اهداف اباعبدالله‌الحسين(ع) در زبان امروز سخن بر زبان مي‌آورد و آن را جز آزادي نمي‌داند و مي‌گويد: در شب عاشوراي حسين با صداي رسا مي‌گويم خدا هدايت كند كساني را كه ما وقتي از آزادي دفاع مي‌كنيم بحث آزادي بي‌بند و باري را بارمان مي‌كنند.

آنچه ما مي‌گوييم و آنچه ما مي‌خواهيم را از زبان ما بشنويد نه از زبان مخالفان و رقيبان ما. به زبان امروز هدف حسين(ع) امنيت اجتماعي، آزادي ابراز عقيده، آزادي مطبوعات، آزادي نقد حاكميت و آزادي نقد هر‌كس و هر نهادي است. به گزارش جماران حجت‌الاسلام والمسلمين هادي غفاري كه در مراسم شب عاشوراي حسيني در حسينيه دارالزهرا تهران با موضوع «جدال عقل و عشق» سخنراني مي‌كرد، با قرائت خطبه‌اي از حضرت علي(ع) تصريح كرد: حضرت علي(ع) در نهج البلاغه تحليلي را از وضعيت جامعه خود ارايه مي‌دهد كه بدون شك اين وضعيت به صورت بسيار شديد‌تر در دوران امام حسين(ع) نيز وجود داشته است. وي خاطرنشان كرد: ايشان مي‌فرمايند عمده مردم در اين روزگاران چهار گروه شده‌اند. اول گروهي كه اگر دست به فساد نمي‌زنند به اين دليل است كه روح‌شان ناتوان، شمشيرشان كند و امكانات مالي در اختيار ندارند. اين گروه اگر فساد نمي‌كنند براي اين است كه آبي پيدا نمي‌كنند تا شنا كنند. گروه دوم آنانند كه شمشير كشيده و شر و فسادشان را آشكار كرده‌اند، لشكرهاي پياده و سوار خود را گرد آورده و خود را آماده كشتار ديگران كرده‌اند و دين را براي به دست آوردن دنياي‌شان تباه كردند كه يا فرمانده يا رييس گروهي شوند يا به منبري رفته و خطبه بخوانند.

وي ادامه داد: گروه سوم كساني هستند كه با اعمال آخرت دنيا را طلب مي‌كنند و با اعمال دنيا آخرت را، خود را متواضع و كوچك جلوه مي‌دهند و گام‌هاي رياكارانه و كوتاه بر‌مي‌دارند، دامن خود را جمع كرده و خود را همانند و همشكل مومنان واقعي مي‌آلايند و پوشش الهي را وسيله نفاق و دو رويي و دنيا طلبي خود قرار مي‌دهند. گروهي هم هستند كه با پستي، ذلت و فقدان امكانات از به دست آوردن قدرت محروم مانده‌اند و خود را اينك به زيور قناعت آراسته‌اند و لباس زاهدان را پوشيده‌اند آنان هرگز در هيچ زماني از زاهدان راستين نبوده‌اند. اما زبان‌شان و تعريف‌شان از خود تعريف انسان‌هاي زاهد و مومن است. عضو شوراي مركزي مجمع نيروهاي خط امام افزود: اما در اين ميان گروهي اندك به نام «خدا جويان »باقي مانده‌اند كه ياد قيامت چشم‌هاي‌شان را بر همه‌چيز فرو بسته است و ترس رستاخيز اشك‌هاي‌شان را جاري ساخته است، برخي از آنها از جامعه رانده شده و تنها زندگي مي‌كنند و برخي ديگر ترسان و سركوب شده، لب فرو بسته‌اند و سكوت اختيار كرده‌اند و برخي ديگر گريان و درد ناك هستند كه تقيه و خويشتن‌داري، آنان را از چشم مردم انداخته است. دهان‌هاي‌شان بسته و قلب‌هاي‌شان مجنون است؛ آنقدر نصيحت كرده‌اند كه خسته شده‌اند واز بس سركوب شده‌اند ناتوانند و چندان كه كشته دادند انگشت شمار شده‌اند. همچنين وي ادامه داد: حالا حسين(ع) با تكميل اين مقدمات و تحقق آنها در وجود خود راهش را با عقل روشن كرده است وعقل او را به راه راست روانه كرده است؛ خير الي‌الله او را به سلامت به خانه اقامت رانده است. دايماٌ از مرحله كمالي به مرحله كمال بالاتري در سير سلوك است. در اثر آرامشي كه در بدنش پديدآمده قدم‌هايش در جايگاه امن و آسوده‌اي استوار شده است. چرا كه قلبش را به كار گرفته و خدايش را نيز راضي كرده است. اين يعني پاسخي بر جدال هميشگي عقل و عشق؛ يعني با عقل حركت كرده است تا به عشق رسيده است. حسين(ع) با منطق عقل هدف اين جهاني خود را بيان مي‌كند. حسين(ع) مي‌گويد خدايا تو مي‌داني دغدغه راهي را كه در آن گام نهاده‌ام دغدغه كسب قدرت دنيايي نبوده است. دنيا در چشم حسين(ع) چيست كه قدرتش چه باشد. حسين دغدغه كسب رانت مالي، ثروت اندوزي و اختلاس آن هم با به هم ريختن روابط سالم اقتصادي ملت و مردمش را ندارد. يعني حسين به دنبال كسب پول و قدرت نيست.

پس حسين چه مي‌خواهد؟ دنيا يا ثروت است يا قدرت پس براي چه برخاستي يا حسين؟ هادي غفاري خاطرنشان كرد: اين تمام پاسخي است كه حسين(ع) به تاريخ، انسان‌ها، ديروز و امروز و فرداي همه ما و شما مي‌دهد. حسين(ع) مي گويد: خداوندا براي اين آمده‌ام تا اول دين را كه توسط نظام حاكم به بيراهه رفته است به مسير اصلي خود برگردانم. دوم آمده‌ام جامعه‌اي را كه به سمت فساد مالي، اخلاقي، سياسي، شخصيتي و... رفته است را اصلاح كنم. سوم اينكه بعد از برگرداندن دين به مسير اصلي خود و اصلاح جامعه براي بندگانت امنيت به ارمغان آورم. حسين(ع) دغدغه امنيت مردم را دارد. حسين نمي‌گويد آمده‌ام تا براي شيعه، مسلمانان، اهل كتاب و موحدان امنيت و آزادي بياورم. او مي‌گويد براي هر كس كه انسان است و مورد ظلم قرار گرفته است. يعني دفاع از مظلوم از هر قوم و دين و جنسيتي؛ يعني امنيت براي تمام جامعه يعني آزادي، يعني آزادي، يعني آزادي.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون