• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3377 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان

رييس كانون انجمن‌هاي صنفي كارگران ساختماني عنوان كرد

تحريم‌ها ظلمي بزرگ به جامعه كارگري/بيكاري تعدادي كارگر ساختماني

 

رييس كانون انجمن‌هاي صنفي كارگران ساختماني با اشاره به اينكه تحريم‌ها ظلم بزرگي به جامعه كارگري بوده است، گفت: به همين دليل تعداد زيادي از كارگران ساختماني بيكار شده‌اند. اكبر شوكت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: تحريم‌هاي ظالمانه‌اي كه در سال‌هاي گذشته عليه كشور ما وضع شد، باعث ركود اقتصادي و فشار در اقتصاد ملي شده بود و صنعت ساختماني از اين فشارها و ركود اقتصادي نيز بي‌تاثير نبوده است. وي تاكيد كرد: با توجه به اينكه حدود يك‌ميليون و ۵۰۰ هزار نفر از كارگران كشور در صنعت ساختمان مشغول به كار هستند اما در حال حاضر تعداد زيادي از آنها بيكار شده‌اند. رييس كانون انجمن‌هاي صنفي كارگران ساختماني با تاكيد بر اينكه شاهد ركود در صنعت ساختماني هستيم، تصريح كرد: اين وضعيت باعث شده كه سازمان تامين اجتماعي، منابع مالي مورد نياز براي ارايه خدمات به كارگران ساختماني را در اختيار نداشته باشد و حق بيمه سهم كارفرمايي كارگران ساختماني كه از محل ۲۰ درصد عوارض صدور پروانه‌هاي ساختماني به دست مي‌آيد نيز كاهش داشته است.

شوكت ادامه داد: افرادي كه عليه برجام موضع‌گيري مي‌كنند، احتمالا در بطن مردم نيستند و گويي كاهش درآمد مردم براي آنها قابل ملاحظه نيست. زندگي اين افراد در اثر تحريم‌ها با مشكل مواجه نبوده و اگر تاثير تحريم‌ها را بر زندگي مردم مي‌ديدند، اين‌گونه موضع‌گيري نمي‌كردند. وي اقدامات دولت را در رابطه با كنترل تورم، موفقيت‌آميز دانست و افزود: اميدواريم بعد از اين نيز برنامه اقتصادي مناسبي را براي ايجاد رونق اقتصادي شاهد باشيم.

به گفته رييس كانون انجمن‌هاي صنفي كارگران ساختماني، بايد منابع حاصل از رفع تحريم‌ها به بخش مولد و اشتغالزايي اقتصاد هدايت شود تا همه افراد جامعه رفع تحريم‌ها را در زندگي خود احساس كنند.

شوكت با اشاره به اينكه اميدواريم تجربه‌هاي تلخ دولت گذشته تكرار نشود و منابع مالي كشور به بخش‌هاي دلالي و واسطه‌گري نرود، اظهار كرد: در حال حاضر شرايط اقتصادي كشور مناسب نيست و ركود اقتصادي وجود دارد، اما با وجود اين مشكلات اميد به آينده در بين كارگران و فعالان اقتصادي وجود دارد و همه ما اميدواريم در آينده‌اي نزديك شاهد گشايش اقتصادي و عبور كشور از شرايط ركود باشيم.

بيانيه اتحاديه پيشكسوتان جامعه كارگري در خصوص به فرجام رسيدن برجام

اتحاديه پيشكسوتان جامعه كارگري كشور درخصوص به فرجام رسيدن برجام (برنامه جامع اقدام مشترك) بيانيه‌اي صادر و حمايت خود را براي همراهي با دولت اعلام كردند.

به گزارش شفاآنلاين در متن اين بيانيه آمده است: شكي نيست كه حل بحران هسته‌اي و رفع تحريم‌هاي ظالمانه با سابقه طولاني كه در روابط ايران با برخي كشورهاي قدرتمند جهان داشت، يكي از دستاوردها و افتخارات دولت روحاني است كه طي دو سال گذشته با عقلانيت و تدبير با هدف حفظ منافع ملي انجام شده و اين توافق در جاي خود مي‌تواند شروعي مجدد در روابط ايران با ديگر كشورهاي جهان باشد.

در ادامه اين بيانيه آمده است: توافق مذكور مي‌تواند بنيانگذار مجموعه تعاملاتي در حوزه‌هاي اقتصادي و سياسي در منطقه و جهان باشد كه اگر با درايت و هوشمندي ادامه يابد، قادر است معادلات را به سمتي هدايت كند كه در پرتو فرصت‌هاي خلق شده، ايران تبديل به كشوري توسعه يافته و قدرتمند به لحاظ اقتصادي، سياسي و حتي نظامي در منطقه شود. در اين رابطه در پرتو فرصت‌هاي پساتحريم و اقدامات اجرايي در حوزه اين توافق و حذف تحريم‌ها، راه براي ورود كالاها و خدمات در همه بخش‌هاي اقتصادي باز شده و در اين راستا نياز واحدهاي توليدي به تكنولوژي، دانش فني و سرمايه نيز مرتفع مي‌شود. از طرف ديگر بازارهاي جهاني كه تا امروز به روي صادرات ايران از جمله نفت، گاز و پتروشيمي وساير كالاها و خدمات بسته شده بود، گشايش يافته كه پيامد آن خروج اين بخش‌ها از ركود خواهد بود. در اين زمينه صنايع و اشتغال متاثر از آن هم از زير فشار خارج شده و ما در كوتاه‌مدت شاهد شكوفايي اقتصادي و حيات مجدد اين واحدها خواهيم بود. از سوي ديگر آزاد شدن منابع ارزي سبب مي‌شود كه بسياري از مشكلات اقتصادي كشور كه به دليل عدم تحقق درآمدهاي ارزي به وجودآمده مرتفع شود كه از آن جمله مي‌توان به پروژه‌هاي عمراني متصل به اين درآمدها اشاره كرد.

در پايان اين بيانيه آمده است: به نظر مي‌رسد توافق مذكور از هر جهت به نفع مردم و كشور است و اين واقعه به نوبه خود مي‌تواند يك شروع خوب براي كشور باشد و اتحاديه پيشكسوتان كارگري بر خود لازم مي‌داند ضمن قدرداني مجددا از رييس‌جمهور محترم، جناب آقاي دكتر روحاني و تيم مذاكره‌كننده كه با جديت خستگي‌ناپذير با وجود فشارهاي داخلي و خارجي اين مهم را در پرتو راهنمايي‌هاي مدبرانه رهبر معظم انقلاب مديريت كرده و به ثمر رساندند، آمادگي خود را براي همراهي با دولت محترم در شرايط پيش‌رو اعلام مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون