• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3377 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان

تشكل‌ها

افزايش 10 برابري قيمت خرما از نخلستان تا بازار

دبير انجمن خرما از كاهش برداشت خرما در سال جاري خبر داد و گفت: امسال هر كيلوگرم خرما را 800 تا 1000 تومان از نخلداران خريدند، در حالي كه اين محصول در مغازه‌ها تا كيلويي 9000 تومان فروخته مي‌شود.

علي‌اصغر موسوي با اشاره به وضعيت نامطلوب توليد خرما و نخلستان‌ها به ايسنا گفت: هنوز خرماهاي توليدي سال گذشته در سردخانه‌ها باقي مانده و محصول امسال هم به آن اضافه شده است.

وي با بيان اينكه فرآيند خريد و توزيع خرما ظلم به باغداران است، گفت: امسال هر كيلوگرم خرما 800 تا 1000 تومان از نخلداران خريداري شد و اين در حالي است كه خرما در مغازه‌ها بين 8000 تا 9000 تومان به فروش مي‌رسد كه اين يك ظلم آشكار به توليدكنندگان است.

 

نصف ظرفيت كارخانه‌هاي گچ غيرفعال است

عضو هيات‌مديره انجمن صنايع گچ گفت: در حال حاضر تمام كارخانه‌هاي گچ با ظرفيت كمتر از 50 درصد كار مي‌كنند.

ابوالفضل اقباليون با بيان اينكه طرح دولت براي تحريك تقاضا تا عملي شدن فاصله دارد، به ايسنا گفت: هر طرحي كه ارايه شود صرفا در حد طرح است و زماني كه به مرحله اجرا برسد، مي‌تواند مثبت و مفيد باشد.

وي با بيان اينكه صنعت گچ، صنعتي اشتغالزاست و با سرمايه محدود مي‌توان اشتغال بسيار خوبي در آن ايجاد كرد، ا‌دا‌مه‌ داد: در حال‌ حاضر بيش از 50 درصد كارخانه‌هاي گچ كشور با ظرفيت كمتر از 20 تا 30 درصد فعاليت مي‌كنند و تعداد محدودي از آنها نيز حدود 50 درصد از ظرفيت‌شان فعال است.

 

ايران 149 ميليون يورو پسته به اروپا صادر كرد

يورو استات از صادرات 149 ميليون يورويي پسته ايران به اروپا در 8 ماه نخست 2015 خبر داد و اعلام كرد اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 26 درصدي داشته است.

به گزارش تسنيم، پايگاه آماري كميسيون اروپا (يورو استات) از رشد 26 درصدي صادرات پسته ايران به اتحاديه اروپا در 8 ماه نخست سال جاري ميلادي خبر داد.

صادرات پسته ايران به اتحاديه اروپا در 8 ماه نخست سال 2014 بالغ بر 3/118 ميليون يورو گزارش شده بود كه اين رقم در مدت مشابه سال جاري به 149 ميليون يورو افزايش يافته است.

بر اساس اين گزارش از 149 ميليون يورو پسته صادراتي ايران به اتحاديه اروپا 5/99 ميليون يورو به‌صورت با پوست و 5/49 ميليون يورو نيز به‌صورت مغزپسته بوده است.

 

پرداخت ۳ ميليارد تومان از مطالبات چايكاران
تا پايان هفته‌

رييس سازمان چاي كشور گفت: ۳۰ ميليارد ريال ديگر از مطالبات چايكاران تا پايان هفته به حساب آنها واريز خواهد شد.

محمدولي روزبهان با بيان اينكه ۳۵ ميليارد ريال از مطالبات چايكاران شمال امروز به حساب آنان واريز شد، اظهارداشت: اين مبلغ در قبال فروش چين تابستانه برگ سبز چاي به حساب چايكاران گيلان و مازندران واريز شد.

وي اضافه كرد: ۳۰ ميليارد ريال ديگر هم تا پايان هفته به حساب كشاورزان چايكار واريز خواهد شد. به گفته روزبهان چايكاران پيش از اين هم ۸۹۲ ميليارد ريال از طلب‌شان را گرفته بودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون