• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3377 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان

رشد 10 واحدي بورس

گروه اقتصادي | تابلو معاملات بورس روز گذشته سبز شد. در پايان معاملات روز گذشته بازار سهام، رشد 10 درصدي شاخص بورس به ثبت رسيد. معاملات بازار سرمايه، روز كم‌رمقي را به لحاظ حجم و ارزش معاملات در مقايسه با روزهاي پيش، پشت سر گذاشت به طوري كه تعداد 222 ميليون سهم و حق تقدم به ارزش 42 ميليارد تومان در 22 هزار نوبت مورد معامله قرار گرفت. شاخص بورس هم تحت تاثير مثبت نمادهايي چون وبملت، فخوز و واميد و نيز تاثير منفي نمادهايي چود كچاد، شپديس و واميد به رشد 10 واحدي بسنده كرد و در كانال 62 هزار و 803 واحد قرار گرفت. نمادهاي معاملاتي كماسه، قشرين و قپير هم بيشترين افزايش را نصيب سهامداران خود كردند و در مقابل نمادهاي معاملاتي سخزر، لغرب و فولاژ بيشترين كاهش قيمت را داشتند.

در بازارهاي فرابورس ايران نيز با جابه‌جايي 75 ميليون ورقه به ارزش 76 ميليارد تومان در 12 هزار نوبت، آيفكس 1/0 واحد افت كرد و در ايستگاه 700 واحد متوقف شد. شاخص كل بورس تهران در حالي رقم 62 هزار و 803 واحدي را در كارنامه خود به ثبت رساند كه كارشناسان رشد اندك شاخص بورس را ناشي از عكس‌العمل هيجاني سهامداران به برخي گزارش‌هاي نامناسب شش‌ماهه شركت‌ها مي‌دانند.

در شرايطي كه كليت اين گزارش‌ها منفي نبود اما جو بيشتر سهامداران تحت تاثير برخي از اين گزارشات هيجان‌زده عمل كرد هرچند هيجان آنها، امروز نسبت به روز گذشته تا حد زيادي از بين رفته بود. در معاملات بورس بانك ملت بيشترين حجم معاملات و بانك صادرات بيشترين ارزش معاملات را در اختيار داشتند. تامين ماسه ريخته‌گري و قند شيرين بيشترين افزايش قيمت و سيمان خزر و سيمان غرب بيشترين افت قيمتي را رقم زدند. در ساعات پاياني معاملات شركت‌هاي سيمان قائن، فنرسازي خاور، سيمان غرب، سيمان خزر، فولاد آلياژي ايران با توجه به تعديل پيش‌بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به اسفند 94 و شاهد پس از برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه مبني بر تقسيم سود نقدي، بدون محدوديت نوسان قيمت با استفاده از مكانيزم حراج تك قيمتي آماده معامله شدند. بررسي نوسانات قيمتي بين صنايع مختلف نشان مي‌دهد كه گروه ساير معادن با رشد حدود 5 درصدي پيشتاز صنايع با بيشترين رشد شاخص شد از سوي ديگر نيز گروه سيمان زيانده‌ترين صنعت بازار بود. در فرابورس ايران آيفكس شاهد افت اندك 1/0 درصدي بود. «زاگرس» بيشترين تاثير مثبت بر شاخص و شتران بيشترين تاثير منفي را بر آيفكس بر جا گذاشتند. حجم معاملات فرابورس به 75 ميليون و 829 هزار سهم رسيد. ارزش معاملات اين بازار نيز رقم 767 ميليارد و 67 ميليون ريال را در كارنامه خود به ثبت رساند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون