• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3377 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان

عدد نوشت

رشد بازار سرمايه در مهر ماه

در مهرماه 1394 ارزش بازاري بازار سرمايه شامل بورس و فرابورس با رشد بيش از 5/3 درصدي همراه بود.

به گزارش خبرآنلاين، در مهرماه دو شركت تازه‌وارد پا به بازار سرمايه كشور گذاشتند ولي بدون لحاظ اين دو شركت، ارزش بازاري از 136/091/3 ميليارد ريال به بيش از 243/204/3 ميليارد ريال رسيد كه نشان از افزايش 107/113 ميليارد ريالي معادل 66/3 درصد ارزش بازاري دارد.

 

تاثير تورمي 10 هزار و 500 ميليارد تومان يارانه نقدي

استاندار سيستان و بلوچستان گفت: واريز 10 هزار و 500 ميليارد تومان يارانه نقدي در هر سه ماه باعث افزايش يك درصدي تورم در كشور و به همان ميزان كاهش رشد و توسعه مي‌شود. علي اوسط هاشمي در پنجمين نشست شوراي برنامه‌ريزي و توسعه سيستان و بلوچستان در سال 94 افزود: يارانه نقدي باعث فلج شدن دولت شده و با افزايش تورم به اقتصاد كشور آسيب مي‌رساند. وي تاكيد كرد: پرداخت يارانه نقدي زمينه‌ساز افزايش فقر، بيكاري، آسيب‌هاي اجتماعي و گريز از قانون مي‌شود.

 

مصرف آب كارگاه‌هاي صنعتي كشور

استان بوشهر در سال 92، 60 درصد از كل آب مصرف شده در كل كشور را به خود اختصاص داده است.

بررسي‌هاي مركز آمار نشان مي‌دهد در سال 92، چهار ميليارد و 917 ميليون و 479 هزار و 79 مترمكعب آب توسط كارگاه‌هاي صنعتي 10 نفر كاركن و بيشتر مصرف شده است. نتايج آمارگيري از ويژگي‌هاي محيط زيستي كارگاه‌هاي صنعتي 10 نفر كاركن و بيشتر در 1392 نشان مي‌دهد كه در كل كشور 14 هزار و 697 كارگاه فعال صنعتي وجود داشته است.

 

تعداد بيكاران در هر 100 فارغ‌التحصيل

مقامات دولتي مي‌گويند ورود زودهنگــام 5/4 ميــليون تقاضاي متفاوت شغلي به بازار كار جدي شده و دانشگاه‌ها ايجاد‌كننده ۴۰ درصد كل بيكاري كشور هستند. همچنين از هر ۱۰۰ فارغ‌التحصيل دانشگاهي ۱۱نفر بيكار مي‌مانند. مقامات دولتي مرتبا هشدار مي‌دهند چهار ميليون و ۵۰۰ هزار نفر كه در حال حاضر دانشجو هستند به زودي متقاضي كار خواهند شد ولي بازار كار در شرايط فعلي ظرفيت و توان پذيرش آنها را ندارد. در عين حال، دانشگاه‌ها بي‌توجه به اين‌گونه مباحث در حال رقابت براي جذب و پذيرش جوانان و پر كردن صندلي‌هاي خالي مانده دانشگاه‌ها هستند.

 

افزايش ظرفيت فرآورش گاز در پارس جنوبي

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس با اشاره به افزايش توليد و فرآورش ١٠٠ ميليون مترمكعبي گاز در سال گذشته از پارس جنوبي گفت: تلاش مي‌كنيم امسال نيز اين اتفاق در صنعت نفت كشور تكرار شود.

علي اكبر شعبانپور با تاكيد بر اينكه پارسال و امسال ظرفيت پـالايــشي در پــــالايشگاه‌هاي پارس‌جنوبي بيش از ٢٠٠ ميليون مترمكعب افزايش خواهد يافت، گفت: در بخش دريا نيز تلاش مي‌شود با تكميل حفاري در فازهاي ١٢، ١٥ تا ١٨ پارس جنوبي و نيز بخشي از فاز ١٩ ظرفيت توليد گاز ترش كشور افزايش يابد، وانگهي ناگفته نماند هم‌اكنون به دليل برخي مشكلات شديد مالي و تحريم، محدوديت‌هاي زيادي در اين بخش داريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون