رامين صديقي جايزه تهيهكننده برتر موسيقي 2015 را گرفت
اعتماد| «رامين صديقي» - ناشر و تهيهكننده موسيقي يكشنبه شب جايزه تهيهكننده برتر موسيقي در سال ۲۰۱۵ كه توسط همايش «وومكس» معرفي شده بود را در مجارستان دريافت كرد. او از ميان تهيهكنندگان بيش از 130 كشور كه بسياري از آنها چهرههاي شناخته شده موسيقي جهان هستند، به اين عنوان دست يافته است. شيخلو، هنرمند مطرح سنگالي نيز جايزه هنرمند برتر سال را دريافت كرد. اين اما تنها افتخاري نيست كه «صديقي» در دوران فعاليتهاي هنري خود به آن دست يافته است، پيش از اين، در سال ۸۵ ناشر برگزيده جشنواره موسيقي فجر شده بود و علاوه بر آن، اثر «به تماشاي آبهاي سپيد» با آهنگسازي «حسين عليزاده» كه توسط او منتشر شده بود، نيز نامزد جايزه گرمي شد. او پيش از اين در واكنش به اين اتفاق گفته بود: «مناسبتها و رويدادهاي جهاني در حوزه موسيقي پرتعداد نيستند و اتفاقاتي نظير «گرمي»، جايزه «يونسكو» و همايش موسيقي ملل «وومكس» از مهمترين اتفاقات موسيقايي دنيا در طول سال هستند و عمده توجهات جهاني به اين رويدادهاست. انتخاب من به عنوان تهيهكننده برتر سال ۲۰۱۵ جداي اينكه براي من افتخار بسيار بزرگي است و طبيعتا من از دريافت اين عنوان خوشحال هستم اما به خودي خود ميتواند نگاههاي بيرون از ايران را به سمت موسيقي در ايران معطوف و جديتر كند و به نظرم خارج از هر گونه تعارف و كليشهاي همين موضوع دستاورد بسيار بزرگي است.»او ميگويد كه طي سالهاي اخير ما غير از نامهاي بزرگي چون حسين عليزاده، كيهان كلهر و تعداد كمي از هنرمندان ايراني نتوانستهايم آن طور كه بايد و شايد در سطوح بينالمللي حضور جدي داشته باشيم، بنابراين ميتوانم اينطور نتيجهگيري كنم كه مهمترين دستاورد دريافت چنين جوايزي فارغ از انگيزهها و لذتهايي كه براي فرد انتخاب شونده دارد، ميتواند گامي در جهت
ديده شدن موسيقي كشورمان در دنيا باشد. او ميگويد كه اصولا به ماجراي تهيهكنندگي به مثابه يك بنگاه اقتصادي نگاه نميكند و اعتقاد دارد دريافت اين جايزه شايد به موسيقي ما اين كمك را كند تا از ماجراي تهيهكنندگي تعريف شفافتري داشته باشيم. «صديقي» سالهاست كه با انتشارات «هرمس» نقش مهمي در معرفي آثاري داشته است كه شايد انتشار آنان از نظر اقتصادي توجيه چنداني نداشته است؛ اين در حالي است كه او به جاي آنكه به اين شغل به عنوان يك بنگاه اقتصادي نگاه كند، خودش را يك «ويراستار هنري» ميداند كه اين قدرت را داشته تا از زاويهاي خارج از نگاه هنرمند به اثر نگاه كند. او ميگويد كه تهيهكننده ميتواند بخش خلاقيت هنري توليد يك اثر موسيقايي را به سمت و سوي يك سازمان منسجم و شكل گرفته پيش ببرد.