• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3377 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان

سرخط خبرها

 

موسسه فرهنگي و هنري آپ‌آرت‌مان در ادامه روند برگزاري كارگاه‌هاي متفاوت خود، اين‌بار كارگاهي براي لذت بردن از سفر برپا مي‌كند. «سفر، ديدار و تماشا» عنوان كارگاهي است كه قرار است به زودي توسط صالح تسبيحي در محل موسسه برگزار شود. هدف از تشكيل اين كارگاه به دست آوردن اطلاعات لازم براي سفري لذت‌بخش‌تر، همچنين گرفتن خروجي‌هاي عكاسانه و طراحانه براي لذت بردن هرچه بيشتر از مسافرت‌هاست. از جمله مباحثي كه قرار است در اين كارگاه متفاوت مطرح ‌شود عبارتند از: نگاه به نقشه جهان، تعريف ديدار و تماشا، نگاه و لمس نور شهر، تعريف سفرهاي لاكچري، تجربي و تفاوتش با مسافرت هيپي‌وار، استفاده از وب‌سايت‌هاي لونلي پلنت و فورروم‌هاي ديگر مثل تريپ ادويزر، پيشنهاد سرچ، چگونگي رزرو هتل، بررسي گوشي‌هاي مختلف براي عكاسي، آشنايي با نرم‌افزار‌هاي مناسب اديت عكس، چگونگي كادربندي و تعريف رنگ، دقت به عناصر اصلي در سفر، توجه به معماري، حذف عناصر زايد از كادر، انتشار و نشر در اينستاگرام و فيس بوك، آماده كردن و ساخت آلبوم مجازي، آماده‌سازي براي چاپ آلبوم واقعي، نقشه‌خواني، كاربرد نقشه‌هاي كاغذي و آ‌ن‌لاين، معرفي اپ‌هاي نقشه‌اي مناسب براي گوشي و سبك نقشه‌خواني و نويگيتور. اين كارگاه قرار است روزهاي دوشنبه ساعت 17 در موسسه آپ‌آرت‌مان برگزار شود.

فيلم سينمايي «ناهيد» به كارگرداني آيدا پناهنده در گروه سينمايي كوروش و بعد از فيلم سينمايي «ارغوان» به كارگرداني كيوان عليمحمدي و اميد بنكدار اكران مي‌شود، همچنين فيلم سينمايي «خون به پا مي‌شود» به كارگرداني حماسه پارسا در گروه سينمايي ماندانا بعد از «ماهي سياه كوچولو» به كارگرداني
مجيد اسماعيلي اكران خواهد شد. (مهر)

 

«شكست‌ناپذير» فيلمي به كارگرداني آنجلينا جولي، سرانجام اجازه نمايش در كشور ژاپن را به دست آورد. برخلاف تحريم قبلي ژاپن حالا سينمادوستان ژاپني اين امكان را پيدا مي‌كنند تا با فيلمي كه جولي در سال ۲۰۱۴ ساخت، چهره‌اي از جنگ را تماشا كنند. «شكست ناپذير» درامي جنگي است كه در آن از اسراي امريكايي در ژاپن تجليل مي‌شود. اين فيلم با وجود مخالفت ناسيوناليست‌هاي ژاپني سرانجام در اين كشور به نمايش درمي‌آيد. تنها يك سينما در منطقه شيبويا اجازه دارد تا اين فيلم را در ماه فوريه ۲۰۱۶ به نمايش درآورد. (آسوشيتدپرس)

كريستوفر وود فيلمنامه‌نويس دو فيلم جيمز باند در ۷۹ سالگي درگذشت. اين فيلمنامه‌نويس فيلمنامه «جاسوسي كه مرا دوست داشت» و «مون راكر» را نوشته بود. كريستوفر وود رمان‌نويسي بود كه به نوشتن فيلمنامه نيز روي آورد و دو فيلمنامه از مجموعه‌هاي جيمز باند را او خلق كرده بود. به گفته دختر اين فيلمنامه‌نويس، او در آپارتمانش در جنوب فرانسه درگذشت و سلامتي‌اش پس از فوت برادر ۴۸ ساله‌اش بر اثر سرطان، به‌شدت مختل شده بود. (هاليوود ريپورتر)

دانشجويان پذيرفته شده براي حضور در تمرينات جديدترين اثر نمايشي دكتر
علي رفيعي با عنوان «خاطرات و كابوس‌هاي يك جامه‌دار از زندگي و قتل ميرزاتقي‌خان فراهاني»، از ديروز دوشنبه 3 آبان‌ماه در اين تمرينات حضور پيدا كردند.

افسانه ماهيان، كارگردان نمايش «هم‌هوايي» از اجراي عمومي اين اثر در تئاترشهر پاريس به مدت يك هفته و از
دوم تا هفتم نوامبر خبر داد. (مهر)

علي‌اصغر دشتي، كارگردان نمايش «متاستاز» در نشست خبري اين نمايش بيان كرد كه اين اثر قرار است نوعي تلنگر اجتماعي نسبت به همپايان بيماران سرطاني باشد كه تاكنون از آنها غفلت شده است. (مهر)

شقايق فراهاني به جمع بازيگران فيلم سينمايي «گذر موقت» به كارگرداني افشين هاشمي پيوست. (مهر)

برنامه شبانگاهي «سه شو» كه به تازگي در شبكه سه سيما توليد مي‌شود، قرار است با اجراي جواد رضويان، مهران غفوريان و بيژن بنفشه‌خواه به روي آنتن برود. (ايسنا)

شصتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب بلگراد شامگاه روز 3 آبان با شعار «اگر كتاب نبود چه مي‌شد» و با حضور ايران افتتاح شد. (ايلنا)

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون