• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3377 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان

پليس نيويورك خواستار تحريم فيلم‌هاي «تارانتينو» شد

 

بهار سرلك / پس از حضور «كوئنتين تارانتينو» در تظاهرات ضد خشونت پليس، رييس پليس شهر نيويورك خواستار تحريم اكران فيلم‌هاي اين كارگردان امريكايي شد.

تارانتينو كه در آثارش مانند «سگ‌هاي انباري»، «قصه عامه‌پسند» و «جنگجوي آزادشده» از زيبايي‌شناختي خشونت بهره برده است از كاليفرنيا به نيويورك رفت تا در تظاهرات اعتراضي صدها نفري نقش خود را ايفا كند. تارانتينو درباره حضور خود در اين تظاهرات گفت: «من يك انسان با وجدان هستم و اگر فكر مي‌كنيد قتلي در حال وقوع است بايد بايستي و با آن مقابله كني. من در اين تظاهرات شركت كردم تا بگويم من طرف مقتولان هستم.»

اين كارگردان ژانر وسترن كه براي شركت‌كنندگان در اين راهپيمايي صحبت مي‌كرد، گفت: «وقتي قاتلي را مي‌بينم، نمي‌توانم وجودش را تحمل كنم... بايد كشته شدن يك نفس را قتل بدانيم و بايد قاتلان را قاتل صدا كنيم. » تارانتينو به هنگام صحبت عكسي از «جاستين اسميت» را بالاي سرش گرفت؛ اسميت كه در سال 1999 به خاطر تف انداختن روي پليسي در بازداشت بود، در همان بازداشت كشته شد. «پاتريك لينچ» رييس بزرگ‌ترين اتحاديه كارگران كه نماينده ماموران پليس شهر نيويورك است در جواب به تارانتينو گفت: «جاي تعجب ندارد كسي كه صحنه‌هاي خشونت‌ و جنايت را با افتخار به تصوير مي‌كشد، از پليس هم متنفر باشد. ماموران پليسي كه تارانتينو آنها را «قاتل» خطاب مي‌كند در هيچ‌كدام از فيلم‌هاي فانتزي فاسد او حضور ندارند. اين ماموران زندگي خود را به خطر مي‌اندازند و گاهي فدا مي‌كنند تا از وقوع جنايت‌هاي واقعي و درگيري در جامعه جلوگيري كنند.»

راهپيمايي روز شنبه كه در محله منهتن صورت گرفت در پي كشته‌ شدن «راندولف هولدر» افسر پليس 33 ساله برگزار شد. هولدر دزد دوچرخه‌اي را تعقيب مي‌كرد كه به او تيراندازي شد. حالا اين دزد دوچرخه متهم به دزدي و قتل است. اين راهپيمايي آخرين و سومين تظاهرات گروه «رايزآپ‌اكتبر» در نيويورك بود. شركت‌كنندگان در اين تظاهرات خواهان اجراي عدالت براي افرادي كه به دست پليس كشته مي‌شوند، هستند. تارانتينو درباره همزماني كشته شدن يك پليس با چنين تظاهراتي گفت: «متاسفانه برنامه‌ريزي‌ها به هم خورد. اما بايد خانواده‌هاي همه مقتولان را جمع كرد و به داستان‌هاي‌شان گوش داد... ماجراي اين پليسي كه كشته شد هم تراژدي ديگري است.»پيش از درخواست رييس پليس نيويورك براي تحريم فيلم‌هاي تارانتينو قرار بود هشتمين فيلم اين كارگردان ژانر وسترن تحت عنوان «هشت منفور» تا دو ماه ديگر روي پرده سينماها برود. اما هنوز خبري از اقدامات سينماداران براي تحريم فيلم‌هاي تارانتينو اعلام نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون