• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3383 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ آبان

تشكل‌ها

افزايش قيمت ليموشيرين| رييس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي در رابطه با قيمت انواع ميوه در خرده‌فروشي‌ها بيان داشت: با توجه به اينكه با سرد شدن هوا مصرف ويتامينc
در بين مردم افزايش مي‌يابد اما قيمت پرتقال و نارنگي در روزهاي اخير تغيير خاصي نداشته است؛ به طوري كه قيمت هر كيلوگرم پرتقال شمال از2000 تا 3000تومان در نقاط مختلف شهر است. مهاجران با اشاره به متغير بودن قيمت انواع ميوه در مناطق مختلف شهر بيان داشت: قيمت ليمو شيرين نيز با توجه به واقع شدن خرده فروشي در شمال يا جنوب شهر بين 2500 تا 4000 تومان متغير است كه منحني قيمت، رشد را در هفته‌هاي اخير نشان مي‌دهد.

 

افزايش صادرات تخم‌مرغ |رييس هيات مديره اتحاديه مرغ تخم‌گذار استان تهران از افزايش صادرات تخم‌مرغ با آغاز فصل سرما خبر داد و گفت: با وجود اين مساله، قيمت تخم‌مرغ به دليل مازاد توليد كاهش يافته است. ناصر نبي‌پور با بيان اينكه در حدود چهار روز اخير روند صادرات تخم‌مرغ به عراق بهبود يافته است، اظهارداشت: پيش از اين صادرات تخم‌مرغ‌هاي سردخانه‌اي و كم كيفيت باعث واكنش منفي عراقي‌ها شده بود اما در حال حاضر با بهبود كيفيت محصولات صادراتي روند كار نيز سرعت يافته است. وي با اشاره به اينكه سرد شدن هوا باعث افزايش مصرف تخم‌مرغ مي‌شود، اضافه كرد: در حال حاضر نياز كشور عراق به تخم‌مرغ بالا رفته و ايران بهترين مكان تامين اين محصول براي آنان است. نبي‌پور ميزان صادرات روزانه تخم‌مرغ به عراق را ۴۰۰ تا ۴۵۰ تن عنوان كرد و گفت: اين ميزان پيش از اين بين ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن بوده است.

 

سوخت ارزان‌ شرط هند براي سرمايه‌گذاري در ايران| منابع هندي گفتند: شركت ملي توليد آلومينيوم هند (نالكو) سرمايه‌گذاري 8/2 ميليارد دلاري ساخت كارخانه ذوب و تاسيسات توليد نيرو را در يكي از كشورهاي ايران يا عمان كه پيشنهاد سوخت ارزان‌تري داشته باشد، انجام مي‌دهد. منابع هند گفتند: شركت ملي توليد آلومينيوم هند (نالكو) به عنوان نخستين سرمايه‌گذاري خارجي خود در نظر دارد، 8/2 ميليارد دلار براي ساخت يك كارخانه ذوب و تاسيسات توليد نيرو در ايران يا عمان سرمايه‌گذاري كند و اين سرمايه‌گذاري به اين بستگي دارد كه كدام كشور سوخت با قيمت پايين‌تري پيشنهاد كند. به گفته اين منابع، اين كارخانه ذوب با ظرفيت 500 هزار تن در سال از مازاد آلومينيوم موجود در پالايشگاه‌هاي هند تغذيه خواهد شد و محصول آن به بازارها براي محصولات ارزش‌افزوده نظير صنايع خودروسازي در جنوب آسيا، جنوب شرق آسيا، اروپا و امريكا ارسال خواهد شد. اين اقدام نالكو درحالي‌صورت مي‌گيرد كه سهام آلومينيوم در جهان و حاشيه سود به‌شدت تحت فشار قرار دارد اما اين شركت معتقد است كه تقاضاي قوي ميان‌مدت اين طرح را توجيه خواهد كرد.

 

پيشنهاد تشكيل كميته‌ تسهيل فعاليت شركت‌هاي دانش‌بنيان| رييس اتاق ايران گفت: مالياتي كه از بخش‌هاي مختلف كشور گرفته مي‌شود، به جاي رشد و توسعه كشور صرف بودجه جاري مي‌شود و براي رشد شركت‌هاي دانش‌بنيان پيشنهاد تشكيل كميته‌اي با معاونت علمي و فناوري رييس‌جمهور با بخش خصوصي را داريم. محسن جلال‌پور اظهار داشت: بايد توسعه اقتصادي و نيز پيشرفت‌هاي همه‌جانبه كشور را در توسعه سرمايه پايدار و فعاليت هر چه بيشتر بخش خصوصي ديد. يكي از راهكارهاي اصلي براي توسعه همه‌جانبه اقتصاد كشور فراهم كردن شرايط مساعد براي كسب و كار شركت‌هاي دانش بنيان است و اتاق ايران در اين مسير اين مهم را در دستوركار قرار داده است. وي با اشاره به ميزان سرمايه‌گذاري در شركت‌هاي دانش بنيان از سال 2008 تا 2010 امريكا گفت: دو در هزار، سرمايه‌گذاري امريكا در بخش شركت‌هاي دانش‌بنيان اتفاق افتاده ولي از سال 2010 به بعد بيش از 21 درصد سرمايه‌گذاري در اين كشور در بخش شركت‌هاي دانش‌بنيان بوده و براساس آخرين اطلاعات در سال 2014 اين رقم به 65 درصد رسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها