• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3383 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ آبان

خبر كوتاه

نشست بي‌نتيجه
براي مهاجران

نشست رهبران احزاب حاضر در دولت ائتلافي آلمان بر سر موضوع مهاجران بدون نتيجه‌اي پايان يافت. رهبران احزاب سوسيال دموكرات، اتحاديه سوسيال‌مسيحي بايرن و اتحاديه دموكرات‌مسيحي آلمان كه سه حزب حاضر در دولت ائتلافي اين كشور را تشكيل مي‌دهند در اين نشست حضور داشتند. قرار است ديدار ديگري ميان اين سه حزب روز پنجشنبه براي دستيابي به يك راه‌حل درباره ورود صدها هزار پناهجو به اين كشور صورت بگيرد. استقرار مهاجران و تاسيس اردوگاه‌ها و همچنين مراكز بيشتر ثبت‌‌نام از موضوعاتي بود كه در اين نشست دو روزه مطرح شده است.

 

نتايج انتخابات آذربايجان

احزاب حاضر در جبهه الهام علي‌اف، رييس‌جمهوري آذربايجان، نتايج انتخابات پارلماني اين كشور را از آن خود كردند. پارلمان آذربايجان ۱۲۵ كرسي دارد و حزب آذربايجان نوين به رهبري الهام علي‌اف۷۰ كرسي يعني نزديك به دو سوم پارلمان را كسب كرده است. حزب مستقل‌ها نيز كه از طرفداران دولت آذربايجان است، بخش قابل توجهي از كرسي‌هاي باقيمانده را به خود اختصاص داده و بنا به نوشته خبرگزاري رويترز، پارلمان در اختيار اين دو حزب قرار گرفته است. مخالفان دولت اين انتخابات را تحريم كرده بودند.

 

سفر موگريني به مصر

فدريكا موگريني، مسوول سياست خارجه اتحاديه اروپا روز گذشته به مصر سفر كرد تا با سامح شكري وزير خارجه مصر، سحر نصر وزير همكاري بين‌المللي مصر و نبيل‌عربي دبيركل اتحاديه عرب ديدار ‌كند و مسائل مهم منطقه و همكاري‌هاي مشترك اروپا و مصر را مورد بررسي قرار دهد. گفتني است كه موگيريني با عبدالفتاح سيسي رييس‌جمهور مصر نيز ديدار مي‌كند و بعد از آن در دانشگاه قاهره سخنراني خواهد كرد.

 

حمله نيروي هوايي سوريه به حمص

پايگاه خبري النشره، روز گذشته گزارش داد كه نيروي هوايي ارتش سوريه چند پايگاه داعش در حومه شرقي حمص را مورد هدف قرار داد. بر اساس اين خبر جنگنده‌هاي سوري مواضع داعش در اطراف منطقه حقل جزل و شهر تدمر (پالميرا) در حومه شرقي حمص را مورد هدف قرار داده است. از سوي ديگر نيز تروريست‌هاي داعش يك خودروي بمبگذاري شده در مسير صلاليه در حسكه در ريف شرقي را منفجر كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها