• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3383 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ آبان

ده‌ها فقره سرقت در پرونده متهمان

جيب‌بري دو زن از مسافران بي‌آرتي

اعتماد| دو زن كه پس از آزادي و فرار از زندان (عدم بازگشت پس از مرخصي) اقدام به جيب‌بري از مسافران اتوبوس‌هاي بي‌آر‌تي و مترو مي‌كردند پس از دستگيري به ده‌ها فقره سرقت اعتراف كردند.

رسيدگي به نخستين پرونده از 27 مهر امسال با دستگيري زني از سوي مسافران ايستگاه اتوبوس وليعصر تهران آغاز شد. با حضور ماموران كلانتري 105 سنايي در محل و انتقال متهم به پايگاه سوم پليس آگاهي پرونده‌اي با موضوع «جيب‌بري» تشكيل شد و تيمي از كارآگاهان پيگيري آن را آغاز كردند. با آغاز تحقيقات يكي از مالباخته‌ها به كارآگاهان گفت: «روز حادثه در اتوبوس بي‌آر‌تي وليعصر بودم كه متهم به من نزديك شد و كنارم ايستاد. پس از چند لحظه احساس كردم كيف دستي‌ام تكان مي‌خورد. وقتي به آن نگاه كردم ديدم متهم دارد آن را باز مي‌كند. با هم چشم در چشم شديم و او فهميد كه من متوجه تلاشش براي سرقت كيفم شده‌ام براي همين بلافاصله كه اتوبوس در ايستگاه ايستاد مي‌خواست فرار كند كه به كمك مردم دستگيرش كردم.»

همزمان با ثبت شكايت مالباخته، بررسي سوابق متهم نشان داد كه او از مجرمان سابقه‌دار در زمينه جيب‌بري است كه چندي پيش با گرفتن مرخصي از زندان متواري شده و تحت تعقيب ماموران قرار داشت. با آغاز بازجويي از شهناز 39 ساله، او به جيب‌بري و سرقت از مسافران اتوبوس‌هاي بي‌آر‌تي در تهران اعتراف كرد و گفت: «با نقشه سرقت از مسافران سوار اتوبوس‌ها مي‌شدم و با استفاده از شلوغي و حواس‌پرتي مالباخته‌ها، اموال باارزش داخل كيف‌شان را مي‌دزديدم.» كارآگاهان هنگام دستگيري چند عابربانك متعلق به ساير مالباخته‌ها از متهم كشف و شناسايي آنها را آغاز كرده بودند كه چهارم آبان نيز زني ديگر به جرم سرقت از مسافران اتوبوس‌هاي بي‌آر‌تي در خيابان انقلاب اسلامي دستگير و به پايگاه سوم پليس آگاهي منتقل شد. كارآگاهان براي او نيز پرونده‌اي با موضوع «جيب‌بري» تشكيل داده‌اند كه رسيدگي به آن پرده از ده‌ها فقره جيب‌بري برداشته است.

با آغاز تحقيقات، مسافري كه با سارق درگير و او را دستگير كرده بود به كارآگاهان گفت: «روز حادثه، متهم دستش را داخل كيف دستي‌ام كرده بود و مي‌خواست اموال داخل آن را بدزد كه با هم درگير شديم. او با ايستادن اتوبوس مي‌خواست فرار كند كه راننده متوجه فريادهايم شد و در اتوبوس را بست. بقيه مسافرها هم كمك كردند تا متهم را دستگير كنيم.» بررسي سوابق سارق نشان مي‌داد او زني 25 ساله به نام فاطمه است كه آخرين بار 25 بهمن پارسال از زندان آزاد شده اما بلافاصله سرقت‌هاي خود را آغاز كرده است.

سرهنگ كارآگاه صفـدر جانپرور، رييس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ از اعتراف متهمان به ده‌ها فقره سرقت به شيوه جيب‌بري از مسافران اتوبوس‌هاي بي‌آرتي و مترو خبر داد و با اشاره به انتشار تصوير بدون پوشش آنها در رسانه‌ها از مالباخته‌هاي احتمالي خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان سهروردي شمالي، خيابان خرمشهر، ميدان نيلوفر مراجعه كنند. به گفته سرهنگ جانپرور آمار جيب‌بري از زنان در اتوبوس‌هاي بي‌آر‌تي كاهش داشته است. او از شهروندان خواست تا با تقسيم اموال در كيف و جيب خود مانع سرقت احتمالي تمامي اموال از سوي جيب‌برها شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها