• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3105 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۱ آبان

باشگاه اصلاح طلبان

جواداطاعت:

اصلاح‌طلبان بر خلاف اصولگرايان هيچ اختلافي ندارند

جواد اطاعت، عضو حزب اعتماد ملي درباره پيشنهاداتي مبني بر ائتلاف چهره‌هاي اصلاح‌طلب و اصولگرا وبهره‌گيري از چهره‌هاي اصولگرا مانند ناطق نوري براي وحدت ميان اصلاح‌طلبان، اظهار داشت: برخي از ائتلاف‌ها به نوعي انحراف محسوب مي‌شود زيرا اصل رقابت از اصول مسلم در فعاليت سياسي است و اگر اين اتفاق رخ دهد ديگر جرياني نمي‌ماند كه قرار باشد با يكديگر رقابت كنند. اطاعت ادامه داد: در طيف اصولگرايي آقاي ناطق، لاريجاني و باهنر و در طيف اصلاح‌طلبي آقاي خاتمي و دوستان اصلاح‌طلب وي مي‌توانند وارد يك رقابت سالم شوند از اين رو نزديك شدن چهره‌هاي اصلاح‌طلب و اصولگرا از لحاظ همفكري و ارتباط بسيار عالي است اما اگر بخواهيم دو جريان اصلي كشور را در هم ادغام كنيم، درست نيست و يك موضوع انحرافي محسوب مي‌شود. اين فعال اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با فارس، درباره برنامه اصلاح‌طلبان براي انتخابات آينده مجلس تصريح كرد: اگر انتخابات يك انتخابات رقابتي باشد و چهره‌هاي اصلاح‌طلب حذف نشوند مانند هميشه در انتخابات حضور داشته و استقبال خواهند كرد، اما داوران انتخابات بايد بي‌طرفانه قضاوت كنند تا روال بازي مناسب باشد.
وي با بيان اينكه جريان اصلاحات هيچ اختلافي در بحث انتخابات ندارد و برخلاف اصولگرايان از انسجام خوبي برخوردار است، گفت: جريان اصلاحات از نظر پايگاه اجتماعي نيز مشكلي ندارد. اطاعت درباره عدم دعوت شوراي مشورتي خاتمي از عارف براي حضور در جلسات اين شورا اظهار داشت: آقاي عارف قطعا با جريان اصلاحات همراه است و نظرات رهبري اصلاحات را مي‌پذيرد؛ هر چند كه ايشان فردي نيست كه بخواهد خود را هم عرض آقاي خاتمي بداند. وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه احساس مي‌شود عارف تلاش دارد كه در انتخابات آينده مجلس مستقل وارد شود نيز گفت: اين به نفع آقاي عارف نيست و من فكر نمي‌كنم كه اين اتفاق رخ دهد؛ هرچند معتقدم وضعيت فعلي اصلاح‌طلبان تكثر در عين وحدت است.

 

ژاله فرامرزيان:

اصلاح‌طلبان همواره به دنبال توفيقات بيشتر نظام بوده‌اند

ژاله فرامرزيان، عضو شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات با بيان اينكه برنامه حركت اصلاحات هميشه به سمت عقلانيت و روند اصلاح اثرگذار بوده است، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان همواره به دنبال توفيقات بيشتر حاكميت و نظام بوده‌اند. اين فعال اصلاح‌طلب، شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات را داراي يك ساختار جبهه‌يي و متشكل از احزاب مختلف برشمرد و افزود: اينكه حركت‌هاي حزبي در كشور نهادينه شود براي ما اهميت دارد چرا كه داراي آثار ارزشمندي است.
 به گزارش فارس، وي ادامه داد: علت تاكيد شوراي هماهنگي بر فعاليت‌هاي حزبي به اين دليل است كه اثرگذاري فعاليت‌هاي حزبي در كشور درصد كمتري از فعاليت‌هاي كاريزمايي دارد، اما احزاب بايد تلاش كنند كه از حركت‌هاي فردي و رفتارهاي كاريزمايي كه مبتني بر رفتار اشخاص حقيقي است كم كرده و به كاركرد حزبي گرايش پيدا كنند. فرامرزيان با بيان اينكه فعاليت‌هاي سياسي در كشور ما در قالب حزبي نيست، تصريح كرد: بنابراين شوراي هماهنگي در اين زمينه و براي فعال كردن احزاب حركت مي‌كند و نگاه ما نيز صرفا انتخاب‌محور نبوده بلكه متوجه آينده كشور است. اين فعال اصلاح‌طلب با اشاره به تفاوت‌هاي شوراي هماهنگي با شوراي مشورتي اصلاح‌طلبان گفت: شوراي مشورتي آقاي خاتمي ديدگاه خود را درباره مسائل مختلف مطرح مي‌كند اما وظيفه شوراي هماهنگي، فعاليت سياسي است.
وي با بيان اينكه اصلاح‌طلبان و اصولگرايان براي ايجاد يك مجلس متشكل از افراد فهيم و عالم با يكديگر تعامل داشته باشند، خاطرنشان كرد: تنوع و تكثر ديدگاه باعث بلوغ و خلاقيت خواهد بود، اما ائتلاف دو جريان اصلاح‌طلب و اصولگرا معنا ندارد. فرامرزيان درباره تعامل اصلاح‌طلبان با عارف نيز گفت: آقاي عارف از انسان‌هاي سليم‌النفس و منطقي و نمونه بارز گذشت است اما براي اينكه حقوق همه گروه‌ها رعايت شود بايد مكانيزمي پيش‌بيني شود و حتما اين اتفاق خواهد افتاد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون