• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3390 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ آبان

رسانه‌ها بايد هم مطالبات معلمان و هم محدوديت‌ها و معذوريت‌هاي مسوولان را منعكس كنند

هنر رسانه اين است كه مسايل پيچيده را ساده كند تا براي افكار عمومي قابل درك باشد. در زمينه آموزش و پرورش نيز رسانه‌ها بايد همچون آينه‌اي از يك سو مطالبات و خواسته‌ها و نظرات معلمان را منعكس كنند و از سوي ديگر محدوديت‌ها و معذوريت‌هاي مسوولان را هم به گوش معلمان برسانند.

مديرمسوول روزنامه اعتماد در دومين نشست هم‌انديشي رسانه‌اي با موضوع «رسانه و آموزش و پرورش» ضمن بيان اين مطلب گفت: توسعه پايدار در گرو برخورداري از آموزش و پرورش كارآمد است؛ آموزش و پرورشي پويا و خلاقيت‌محور كه بتواند استعدادها را شناسايي كند و در مسير شكوفايي قرار دهد. الياس حضرتي در جمع فعالان رسانه‌اي و صنفي حوزه آموزش و پرورش كه در سالن اجتماعات ساختمان «اعتماد» گردهم آمده بودند در ادامه سخنان خود گفت: با روي كار آمدن دولت جديد و تغيير نگرش‌ها و رويكردها انتظار مي‌رود در حوزه آموزش و پرورش هم تغييرات مثبتي روي دهد تا افقي اميدواركننده در زمينه تربيت نيروي انساني به عنوان سرمايه اصلي و محور توسعه ايجاد شود.

حضرتي در اين نشست افزود: شرايط جديد پيش‌آمده كه امكانات تعامل و گفت‌وگوي دولتمردان با فعالان مدني و سياسي را فراهم ساخته بايد غنيمت دانست و براي كاهش فاصله دولت و مردم از آن بهره جست. در زمينه آموزش و پرورش خيلي خوشحال‌كننده است كه نمايندگان تشكل‌ها با وزير آموزش و پرورش و معاون رييس‌جمهور و مسوولان نشست و گفت‌وگو دارند.

مديرمسوول روزنامه اعتماد در اين نشست كه توسط گروه مدرسه اين روزنامه برگزار شده بود خطاب به معلمان حاضر در اين نشست گفت: متاسفانه به دليل كم‌توجهي به تعليم و تربيت و ضعف‌ها و كمبودها در اين حوزه سرمايه اجتماعي ما به شدت آسيب ديده است به حدي كه كارشناسان از اصطلاح فروپاشي اجتماعي سخن مي‌گويند. راه جبران اين فروپاشي هم تقويت نقش و جايگاه معلمان است كه در اين زمينه رسانه‌ها رسالت سنگيني را بر دوش دارند.

وي افزود: بر اساس همين باور در روزنامه اعتماد ما صفحه مدرسه را ايجاد كرديم تا گامي باشد براي توجه بيشتر به حوزه آموزش و پرورش و اگر استقبال خوبي صورت گيرد ما آمادگي داريم يك صفحه در هفته را به روزي يك صفحه افزايش دهيم چرا كه معتقديم هر تغييري را كه مي‌خواهيم در ابعاد مختلف ايجاد كنيم بايد از آموزش و پرورش آغاز كنيم. حضرتي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: حضور شما فعالان رسانه‌اي و صنفي و مدني در اين نشست اين اميد را ايجاد مي‌كند كه با مشاركت و همكاري شما جايگاه آموزش و پرورش در رسانه‌ها ارتقا يابد و آثار قلمي معلمان بيشتري را در صفحات مطبوعات شاهد باشيم. ايشان در اين نشست يادي از فعالان صنفي معلمان كرد و ابراز تاسف كرد كه تعدادي از آنها در زندان به سر مي‌برند. وي آقايان هاشمي، بهشتي، باغاني، عبدي و بداقي را از معلمان دلسوز خواند و ابراز اميدواري كرد به زودي آزاد شوند و به جمع ساير فعالان بپيوندند.

مديرمسوول روزنامه اعتماد پس از تجليل از معلمان فعال و يادآوري از معلمان زنداني به محدوديت‌ها و معذوريت‌ها اشاره كرد و گفت: البته در كار رسانه‌اي بايد شرايط و موقعيت را لحاظ كرد و استمرار كار براي‌مان بايد مهم‌تر از اين باشد كه حرف‌مان را به هر قيمت بزنيم. به دوستان گفتم تند نوشتن هنر نيست مي‌توانيم با يك جمله كاري كنيم كه روزنامه بسته شود اما هنر در ماندن است. تعامل با مسوولان و توجه به توصيه‌هاي مقام معظم رهبري مي‌تواند ما را در مسير تعادل قرار دهد و ماندن ما را تضمين كند.

حضرتي در ادامه گفت: من بيش از هر كس ديگري به نظام تعصب دارم و در تمام دوران فعاليتم چه در زمان جنگ و چه در 16 سال نمايندگي مجلس اين مساله را به اثبات رساندم. لذا درك شرايط و پذيرش ضعف‌ها از يك‌سو و تن دادن به تغييرات ضروري از سوي ديگر را براي حفظ نظام و استمرار اهداف و ارزش‌هاي انقلاب لازم مي‌دانم. مديرمسوول روزنامه اعتماد در پايان گفت: معلمان يكي از اقشار مظلوم و وفادار به نظام و انقلاب هستند كه بايد مورد توجه بيشتر قرار گيرند و رسانه‌ها نيز بايد از اين مظلوميت و حقوق معلمان دفاع كنند چرا‌كه همه ما مديون معلمان گذشته هستيم و فرداي جامعه ما نيز نيازمند معلمان با انگيزه و داراي منزلت است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون