• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3390 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ آبان

همكاري آگاهانه تشكل‌ها و رسانه‌ها به حل مشكلات آموزش‌و پرورش كمك مي‌كند

طاهره نقي‌يي، قائم‌مقام سازمان معلمان ايران در نشست رسانه و آموزش و پرورش گروه مدرسه «اعتماد» با يادآوري معلمان فعال در عرصه رسانه‌ها و تشكل‌ها گفت: جا دارد در اين نشست يادي از آقايان هاشمي، باقاني، عبدي، بهشتي و بداقي داشته باشيم چرا كه اين افراد از فعالان عرصه رسانه و تشكل‌ها بوده‌اند و سهم بزرگي در عرصه فعاليت‌هاي مدني و همچنين در حوزه آموزش و پرورش به صورت خاص داشته‌اند اما متاسفانه به دليل سوءتفاهم‌هايي امكان حضور در جمع ما را ندارند.

اميدواريم به زودي شاهد آزادي اين عزيزان باشيم و از قلم و توانمندي‌هاي آنها در عرصه فعاليت‌هاي مدني و رسانه‌اي استفاده كنيم.

اين فعال صنفي و مدني در ادامه افزود: در شرايط خوبي به سر نمي‌بريم اگر فقط به آمار فرار مغزها و نخبگان استناد كنيم، مي‌فهميم راه نپيموده زيادي را پيش‌رو داريم چرا كه جامعه ما بيش از هر چيزي نيازمند سرمايه اجتماعي است سرمايه‌اي كه مي‌تواند پشتوانه توسعه در ابعاد مختلف باشد و اين مهم بدون بهره‌مندي از نخبگان در عرصه هاي مختلف ميسر نخواهد شد و اين واقعيت بار سنگيني را بر دوش ما مي‌گذارد كه به صبوري و توانمندي بيشتري نياز دارد.

نقي‌يي در ادامه سخنان خود با اشاره به رسالت معلمان نويسنده گفت: ما فرهنگيان مخصوصا كساني كه توان نوشتن را دارند بايد به كمك رسانه‌ها توجه دست‌اندركاران و تصميـــم‌گيران حــــوزه آموزش‌و‌پرورش را به عمق مشكلات جلب كنند و از طرفي افكار عمومي را در جريان واقعيت‌ها و تنگناهاي مسوولان قرار دهند تا در يك فضاي توام با اعتماد و متكي بر تعامل سازنده بتوانيم در مسير درستي از حل مشكلات قرار گيريم.

قائم‌مقام سازمان معلمان در بخش ديگري از سخنان خود گفت ترديدي نيست كه رسانه‌ها و تشكل‌ها مي‌توانند نقش مكملي داشته باشند و لازمه ايفاي اين نقش درك متقابل و همچنين تعامل مستمر است.

بنابراين مديران و مسوولان رسانه‌ها و فعالان و تشكل‌ها در نشست‌هايي مانند اين نشست مي‌توانند ديدگاه‌ها و نظرات خود را به يكديگر نزديك‌تر كرده و براي ايفاي نقش‌هاي مكمل تلاش كنند.

نقي‌يي در پايان گفت: در اين شرايط كه متاسفانه فضاي بيم و اميد جامعه را در يك حالت دوگانه قرار داده است جمع كردن صد نفر از فعالان به دور يكديگر هنري است جا دارد ار دست اندركاران اين نشست تشكر كنم و اميدوارم اين نشست‌ها نتايج مفيد و موثر و اميدواركننده‌اي داشته باشند و شاهد تكرار آن در ساير رسانه‌ها نيز باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون