• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3390 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ آبان

مهرداد صديقيان:

فاصله از سريال‌هاي تلويزيوني خودخواسته است

 

بيتا موسوي/ مهرداد صديقيان، بازيگر جوان سينما است كه با فيلم «عصر جمعه» مونا زندي وارد حوزه بازيگري شد. با اينكه اين فيلم چندين سال توقيف بود، اما توانست در اين عرصه فعاليتش را ادامه دهد و در نقش‌هاي متفاوتي در سينما و تلويزيون حضور پيدا كند. او بازيگر فيلم‌هاي سينمايي همچون عصر جمعه، حيران، پنهان، ديوار، اتوبوس شب و... است. اين بازيگر جوان سينما همچنين براي بازي در فيلم اتوبوس شب كيومرث پور احمد نامزد دريافت جايزه هم شده است. اين بازيگر جوان و با استعداد سينما اين روزها دو فيلم در نوبت اكران دارد و به تازگي تجربه بازي در تئاتر را پشت سر گذاشته است. در همين ارتباط و فعاليت‌هاي اخيرش با او گفت‌وگو كرديم.

 

به نظر مي‌رسد امسال فيلمي براي جشنواره فجر نداريد. اما در همين زمان تجربه‌اي هم در تئاتر داشتيد؟

بله، امسال تجربه تئاتر داشتم و همين موضوع بخشي از زمانم را پر كرده بود. اين فرصت فراهم شد تا اجراي روي صحنه را هم تجربه كنم. اما همچنان معتقدم كه بازي در سينما كار سخت‌تري است. شايد هم اين برداشت من از تجربه‌اي است كه پشت سر گذاشتم. البته براي من تئاتر انتخاب خوبي بود. البته چند روز اول اجرا خيلي دلهره داشتم. اما كم كم با فضا ارتباط برقرار كردم و از اين تجربه لذت بردم.

گويا قرار است به زودي در فيلمي بازي كنيد كه فيلم اول كارگردان است. با توجه به كارنامه كاري‌تان فكر مي‌كنم بيشتر تمايل داريد با فيلمسازاني همكاري كنيد كه جوان هستند و نخستين تجربه خود را جلوي دوربين مي‌برند؟

فيلمسازان اول به نوعي با تفكر و ايده تازه وارد سينما مي‌شوند و هميشه گوش خوبي براي شنيدن پيشنهادات دارند. اين فيلمسازان هيچ‌وقت در فيلم‌هاي خود متكلم وحده نيستند و مي‌گذارند بازيگر هم پيشنهادات خود را درباره نقش ارايه كند. به نوعي اين چالشي كه ممكن است براي يك نقش بين بازيگر و كارگردان به وجود‌ آيد را هميشه دوست دارم. البته كارگرداناني هستند كه هميشه همه‌چيز از قبل براي‌شان مشخص شده و بر همين اساس مي‌توان به آنها اعتماد كرد. اتفاقا حضور در چنين فضايي كار بازيگر را هم راحت مي‌كند. اما برخي فيلمسازان بدون اينكه براي خودشان از قبل چارچوب مشخصي داشته باشند وارد مرحله توليد مي‌شوند و حاضر به پذيرفتن هيچ پيشنهادي هم نيستند. اما فيلمسازان جوان كه كار اول خود را تجربه مي‌كنند، به من فرصت مي‌دهند تا پيشنهاد دهم و با آنها درباره نقش وارد گفت‌وگو شوم و اگر حتي پيشنهاد من را نپذيرند اما اين امكان را فراهم مي‌كنند تا من آزادانه نظر خودم را بيان كنم. به همين دليل هميشه علاقه‌مند همكاري با اين نسل از فيلمسازان هستم.

شما دو فيلم در نوبت اكران داريد كه اتفاقا يكي از آنها «مادر قلب اتمي» دچار حاشيه‌هاي زيادي شد و حالا كه مدتي از زمان ساخت آن مي‌گذرد فكر مي‌كنم همچنان از ديده نشدن آن ناراحت هستيد.

بله، فكر مي‌كنم اكران نشدن «مادر قلب اتمي» بدشانسي چهار بازيگر اصلي اين فيلم است. چرا كه بازي‌ها در اين فيلم از نكات بارز و برگ برنده آن محسوب مي‌شود. قطعا اگر فيلم در همان سال در جشنواره فجر به نمايش در مي‌آمد براي بازيگران اتفاق خوبي مي‌افتاد. چنين اتفاقاتي ممكن است حتي مسير بازيگر را تغيير دهد. «عصر جمعه» نخستين حضور سينمايي من محسوب مي‌شود كه پس از نمايش در جشنواره چندين سال توقيف شد. ممكن بود همان اتفاق من را به‌طور كل از دنياي بازيگري دور مي‌كرد. اما پس از آن در فيلم «اتوبوس شب» بازي كردم و اجازه ندادم اين اتفاق روي مسير بازيگري من تاثير بگذارد. هميشه مميزي مي‌تواند تاثير زيادي روي زندگي يك بازيگر بگذارد.

البته فيلم «ناخواسته» برزو نيك‌نژاد هم هنوز اكران نشده است.

بله، متاسفانه هيچ خبري از اكران اين فيلم نيست. خيلي اين فيلم را دوست داشتم و به‌شدت با شخصيتي كه در اين كار داشتم ارتباط برقرار كردم. از طرفي برزو نيك نژاد هم با كارگرداني ساده و قصه‌گو به تصوير خوبي از اين شخصيت در فيلم رسيد. فقط اميدوارم هر چه زودتر فيلم اكران شود.

اما مدتي است از بازي در سريال‌هاي تلويزيوني فاصله گرفتيد.

بله، اين فاصله خودخواسته است. اتفاقا خيلي هم پيشنهاد بازي در سريال‌ها را داشتم. حتي نقش‌هايي بودند كه وسوسه‌ام كردند. اما تصميم داشتم كه مدتي در اين عرصه نباشم و اميدوارم همچنان بتوانم جلوي اين وسوسه ايستادگي كنم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون