• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3393 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۴ آبان

تداوم رشدهاي كوچك در بورس

ديروز شاخص كل بازار سهام، با ثبت رشد 14 واحدي براي نوزدهمين روز كاري متوالي به ثبت نوسانات با دامنه كوتاه‌مدت ادامه داد.

در جريان معاملات ديروز، شاخص كل در ابتداي ساعات معاملاتي در مدار صعودي حركت كرد اما در ادامه در مسير افت قيمت‌ها حركت كرد و در ساعات پاياني به مدد خريد معامله‌گران حقيقي در «شپديس» و «تاپيكو» سبزپوش شد.

به اعتقاد بسياري از كارشناسان فضاي ركود در صنايع همچنان به قوت خود پا برجاست و سياست‌هاي انبساطي دولت نيز نتوانسته اين صنايع را از حالت ركود خارج كند ضمن اينكه افت در قيمت‌هاي جهاني در چند روز اخير تشديد شده است و اين عوامل فضاي انتظار را در معاملات بورس تهران را تشديد كرده‌اند.

«تاپيكو» و«شپديس» بيشترين تاثير مثبت در شاخص كل را داشتند در مقابل نيز «اخابر» و «وغدير» مانع از رشد شاخص شدند. قندي‌ها نيز همچنان در مسير رشد قيمت‌ها حركت كردند به‌طوري كه «قزوين» و «قصفها» بيشترين رشد قيمتي در معاملات ديروز بازار سهام را به نام خود ثبت كردند.

ارزش كل معاملات بورس تهران به بيش از 77 ميليارد تومان بالغ شد كه ناشي از دست‌به دست شدن بيش از 297 ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله طي 31 هزار و 618 نوبت داد و ستد بود.

 

رفت و برگشت‌هاي بازار

نماد معاملاتي شركت‌هاي كنتورسازي ايران پس از برگزاري مجمع عمومي عادي به طور فوق‌العاده مبني بر تقسيم سود نقدي و نيرو كلر پس از برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه مبني بر تقسيم سود نقدي، بدون محدوديت نوسان قيمت به بازار برگشتند و آماده انجام معامله شدند. نيرو كلر در پايان معاملات رشد 03/11درصدي را رقم زد. كنتور سازي اما با افت 98/0 درصدي مواجه شد. در جريان معاملات ديروز نمادهاي معاملاتي شركت‌هاي سيمان بهبهان، سيمان اصفهان، فنرسازي زر با توجه به تعديل پيش‌بيني درآمد هر سهم، متوقف شدند.

 

آيفكس قرمز پوش شد

در فرابورس ايران تپيكس شاهد افت سه‌واحدي بود تا به اين ترتيب رقم 6/703 واحدي در كارنامه اين بازار ثبت شود. در جريان معاملات امروز «شتران» و «مارون» بيشترين فشار را به ريزش شاخص فرابورس وارد و معاملات اين بازار را در مسير نزولي هدايت كردند. «كمرجان» و «قشار» نيز بيشترين رشد قيمت را در اين بازار به نام خود ثبت كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون