• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3131 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر

خبر

لغو سخنراني معاون وزير كشور دولت اصلاحات

در حالي كه در روزهاي گذشته رسانه‌هاي اصولگرا لغو سخنراني بدون مجوز يكي از عناصر اين طيف را در يكي از دانشگاه‌ها بزرگنمايي كردند. طي روزهاي گذشته با وجود صدور مجوز از سوي شوراي نظارت دانشگاه بيرجند، در آخرين لحظات از سخنراني مرتضي مبلغ كه به مناسبت روز دانشجو توسط «جامعه اسلامي» اين دانشگاه دعوت شده بود، جلوگيري شد. به گزارش تدبير24، دقايقي پيش از شروع جلسه با حضور معاون فرهنگي و مسوول حراست دانشگاه بيرجند، دانشجويان و حضار از محل سالن برگزاري جلسه اخراج شدند و در سالن قفل شد. اما بنا به درخواست دانشجويان و استقبال پرشور آنها، مرتضي مبلغ در محوطه دانشگاه و در هواي سرد بيرجند سخنراني كرد. وي در ابتداي سخنان خود با اشاره به قصه پرغصه عدم تحمل ديگران و اينكه «هر كسي خود را حق مطلق مي‌پندارد»، گفت: «اين باعث شده جامعه ما با آن همه ظرفيت همچنان مشكلات جدي داشته باشد و به جايگاه واقعي خود نرسد». اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با برشمردن ويژگي‌هاي دانشجو و جنبش دانشجويي گفت: دانشجو با ويژگي‌هاي خاص خود، بايد كاستي‌ها را جبران كند و با سعه‌صدر در جهت توسعه كشور و نهادينه كردن تساهل و تسامح و اعتدال پيش رود. عضو شوراي مشورتي سيد محمد خاتمي با بيان اينكه متاسفانه يك طيف همه تريبون‌ها را در اختيار دارد و هرچه مي‌خواهد مي‌گويد، اظهار داشت: چرا بايد با برگزاري يك جلسه تحليلي و پرسش و پاسخ دانشجويي مخالفت كنند. وي در پايان تاكيد كرد: همه وظيفه داريم كه تلاش كرده و تمرين كنيم كه سطح تحمل خود را بالا ببريم تا به سوي همدلي بيشتر پيش برويم.

درخواست عجيب موتلفه از خانه احزاب

عضو بلندپايه حزب موتلفه اسلامي با ادعاي تقلب در آخرين انتخابات خانه احزاب خواستار افزايش حق راي حزب خود در برابر ديگر احزاب شد و گفت: در حالي كه حزب موتلفه ۲۴۰ هسته و دفتر دارد و اين در حالي است كه مي‌گويند راي آن برابر با راي ۵۰ تا حزبي كه چند نفر بيش نيستند باشد، اين در شرايطي است كه نمي‌توانند يك مجمع راه بيندازند، اين مساله بايد اصلاح و مقررات و آيين‌نامه‌اش عوض شود.
 اسدالله بادامچيان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان ضمن تاكيد بر اينكه زير بار تقلب نمي‌رود، گفت: خانه احزاب يك تشكل پايان يافته است، چرا كه در انتخاباتي كه در دوره چهارم انجام شد بحث تقلب پيش آمد و بنابراين احزاب اصولگرا و تعدادي از احزابي كه خودشان را اصولگرا نمي‌دانند نسبت به اين مساله اعتراض كردند. وي در ادامه افزود: اما اين افرادي كه در آنجا ظاهرا راي آورده‌اند حاضر به تجديد انتخابات نشدند، در نتيجه افراد معترض با خانه احزاب همراهي نكرده و به همين علت خانه احزاب دچار مشكلات شد، چرا كه وقتي مساله تقلب در ميان باشد كساني كه معتقدند تقلبي شده هرگز و در هيچ موردي زير بار كساني كه با تقلب انتخاب شده‌اند، نخواهند رفت.

برگزاري همايش جامعه روحانيت بعد از ماه صفر

عضو جامعه روحانيت مبارز از برگزاري همايش تشكل متبوع خود پس از ماه صفر در تهران خبر داد و گفت: در اين همايش آيت‌الله موحدي كرماني به تبيين رويكردهاي جامعه روحانيت مي‌پردازد. حجت‌الاسلام جعفر شجوني در گفت‌وگو با فارس، تصريح كرد: ما در اين همايش از اعضاي جامعه مدرسين نيز براي حضور در اين برنامه دعوت مي‌كنيم. عضو جامعه روحانيت مبارز درباره رويكرد اين همايش خاطرنشان كرد: اين جلسه‌يي است كه قرار است آيت‌الله موحدي كرماني كه پس از آيت‌الله مهدوي‌كني به عنوان دبيركل انتخاب شد درباره جامعه روحانيت صحبت كند و اين جلسه به هيچ عنوان انتخاباتي نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون