• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3131 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر

خبر كوتاه

هشت كشته و 108 مفقود در رانش زمين در اندونزي

ايسنا| بر اثر رانش زمين در اندونزي دست‌كم هشت نفر كشته و بيش از يكصد نفر ناپديد شدند. بارش شديد باران و جاري شدن سيل سبب رانش زمين در نزديكي روستاي «جمبلونگ» در جاوه مركزي شد. مقامات اداره مقابله با بلاياي طبيعي اندونزي اعلام كردند: نيروهاي امدادي تاكنون دست كم 40 نفر را نجات داده و به بيمارستان منتقل كرده‌اند كه حال چهار تن از آنها وخيم گزارش شده است. همچنين صدها امدادگر همچنان در حال يافتن مفقودان از ميان گل و لاي هستند. بنا بر اعلام اداره ملي مقابله با بلاياي طبيعي اندونزي، در حادثه رانش زمين تاكنون دست‌كم هشت تن كشته، 108 نفرناپديد و صدها خانه ويران شده‌اند. سخنگوي اداره مقابله با بلاياي طبيعي اندونزي، شرايط جوي و مسير عبوري براي نجات آسيب‌ديدگان را دشوار خواند و گفت: براي باز كردن مسيرهاي پوشيده از گل‌و‌لاي به خودروهاي سنگين نياز داريم تا بتوانيم عمليات امداد و نجات را ادامه دهيم.

زلزله   بهبهان   خسارتي نداشته   است

ايرنا| فرماندار بهبهان گفت: خوشبختانه تاكنون موردي از خسارت زلزله بهبهان گزارش نشده است.  حسين ملك خدايي كانون اين زلزله را حوالي گچساران اعلام كرد و همچنين از آماده‌باش تمامي نيروهاي امدادي شهرستان خبر داد. فرماندار بهبهان يادآورشد: خوشبختانه در حال حاضر شرايط شهرستان عادي است و مشكلي وجود ندارد. زلزله‌يي به بزرگي 2/5 در مقياس امواج دروني زمين، 15دقيقه بامداد امروز، 22 آذرماه، شهرستان بهبهان در استان خوزستان را لرزاند. مركز لرزه‌نگاري كشور وابسته به موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، اين زمين لرزه را در مختصات عرض شمالي 511/30 درجه و طول شرقي 448/50 درجه ثبت كرده است. اين زمين لرزه در عمق 10 كيلومتري زمين گزارش شده است.

دستگيري   عامل برداشت  غيرمجاز   از حساب‌هاي   بانكي

مهر| رييس پليس فتاي استان كرمانشاه گفت: فردي كه اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب بانكي همسايه خود كرده بود، در كرمانشاه شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ اسد‌الله زحمتكش با اعلام اين خبر اظهار داشت: درپي دريافت شكايتي از يكي از شهروندان كرمانشاهي، مبني بر برداشت‌هاي سريالي غيرمجاز ازحساب بانكي‌اش به مبلغ ۳۰ ميليون ريال موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارشناسان پليس فتاي استان قرار گرفت.  وي گفت: از آنجا كه شاكي رمز دوم كارت بانكي خو را فعال نكرده بود، با بررسي دقيق موضوع مشخص شد خريد‌هايي از طريق اينترنت انجام گرفته است كه با ردزني و اقدامات كارشناسانه، متهم كه همسايه شاكيه بود شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي دستگير شد. رييس پليس فتاي استان كرمانشاه در ادامه افزود: متهم در بازجويي‌هاي اوليه لب به اعتراف گشود و بيان داشت: با شاكي دوست دوران كودكي و همسايه قديمي هستيم، چندي پيش بدون اطلاع وي كارت بانكي‌اش را برداشته و با مراجعه به عابر بانك رمز دوم آن را فعال كردم و پس از آن در فواصل زماني مختلف اقدام به برداشت از حساب وي و خريد اينترنتي كرده و به مبلغي ارزان‌تر مي‌فروختم. متهم به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون