• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3131 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر

خبر كوتاه

توافق با فيفا براي پرداخت مطالبات كي‌روش

فدراسيون جهاني براي پرداخت پول بلوكه شده ايران موافقت كرد. فدراسيون فوتبال ايران مدت‌ها است براي دريافت مطالبات خود از فيفا دچار مشكل شده و بارها در اين خصوص نامه‌نگاري انجام داده است. طي آخرين مكاتبات صورت گرفته كفاشيان براي پرداخت مطالبات كي‌روش از فيفا درخواست كرد تا هر چه سريع‌تر پول بلوكه شده به سرمربي تيم ملي پرداخت شود كه اين موضوع با موافقت فيفا رو‌به‌رو شد. قرار است مطالبات ايران از فيفا طي هفته آينده به حساب كي‌روش واريز شود.

 

تيم ملي اميد همچنان بدون مدير و مربي

به دنبال مخالفت وزارت ورزش با انتخاب زلاتكو كرانچار به عنوان سرمربي تيم ملي اميد، حبيب كاشاني هفته گذشته با انتشار نامه‌يي در خبرگزاري‌ها، رسما از سمت مديريت تيم ملي اميد استعفا داد. به دنبال اين اتفاق هم محمد خاكپور كه سرپرستي تيم را برعهده داشت اعلام كرد كه اگر حبيب كاشاني نباشد او هم در تيم اميد كار نخواهد كرد. اين بلاتكليفي‌ها باعث شده است كه ابهامات درباره وضعيت تيم ملي اميد به اوج خودش برسد. با اين حال رييس فدراسيون فوتبال اعلام كرده كه هنوز استعفاي حبيب كاشاني به دستش نرسيده تا تصميمي درباره آن اتخاذ كند. علي كفاشيان اعلام كرده شخصا مايل است كه كاشاني به كارش در تيم اميد ادامه بدهد. با اين وجود مدير مستعفي هنوز اظهارنظري در اين باره انجام نداده است. به هر حال خيلي‌ها انتشار نامه استعفاي كاشاني در رسانه‌ها را روش مديريتي او قلمداد مي‌كنند تا مخالفان تحت فشار قرار بگيرند. در چنين وضعيتي شنيده شده كه قرار است در هفته جاري فدراسيون فوتبال تكليف سرمربي تيم ملي اميد را روشن كند. به همين ترتيب بايد ديد آيا كفاشيان مي‌تواند كاشاني را سر كار خود بازگرداند يا خير.

 

روزبهاني يك پيروزي تا المپيكي شدن

بوكسور وزن 81- كيلوگرم ايران سومين مبارزه خود در بوكس حرفه‌يي را با پيروزي پشت سر گذاشت و براي المپيكي شدن تنها به يك پيروزي ديگر نياز دارد. در ادامه مبارزات بوكس حرفه‌يي جهان كه زيرنظر فدراسيون جهاني بوكس آماتور (آيبا) در بلغارستان با حضور برترين‌هاي جهان برگزار مي‌شود احسان روزبهاني، بوكسور وزن 81- كيلوگرم ايران توانست به دومين پيروزي خود در اين رقابت‌ها دست پيدا كند. روزبهاني در سومين مبارزه خود در اين رقابت‌ها شب جمعه مقابل «فرانسيس بودريكو» از فرانسه قرار گرفت و توانست پس از هشت راند مبارزه اين حريف سرشناس خود را شكست دهد. در پايان اين مبارزه دو داور به ترتيب 56-54 و 56-55 به سود روزبهاني امتياز دادند و يك داور هم 57-57 راي داد تا در نهايت بوكسور ايراني برنده اين مبارزه سخت باشد. روزبهاني در مبارزه اول خود نماينده ازبكستان را شكست داد و در مبارزه دوم مقابل بوكسور روسيه شكست خورد. چهارمين مبارزه لژيونر بوكس ايران 48 روز ديگر با نماينده آفريقا خواهد بود كه در صورت پيروزي در اين مبارزه به صورت مستقيم سهميه المپيك 2016 ريو را كسب خواهد كرد. بوكس حرفه‌يي جهان در هشت راند و با دعوت از بهترين‌هاي جهان با قوانين بوكس حرفه‌يي و بدون كلاه زيرنظر فدراسيون جهاني در بلغارستان برگزار مي‌شود.

 

شيرودي ميزبان واترپلوي جام باشگاه‌هاي آسيا

دهمين دوره مسابقات واترپلو جام باشگاه‌هاي آسيا بين روزهاي 24 تا 29 آذر به ميزباني تهران در استخر 9دي مجموعه ورزشي شهيد شيرودي برگزار مي‌شود. در اين رقابت‌ها هشت تيم از پنج كشور آسيايي حضور خواهند داشت. افغانستان – آلماتي و آستانا (قزاقستان) – قادسيه الخبر (عرستان صعودي) – باشگاه ورزشي قادسيه و الكويت (كويت) - شهيد شهبازي زنجان و نفت اميديه (ايران) تيم‌هاي حاضر در اين مسابقات هستند. جلسه كميته فني مسابقات واترپلوي جام باشگاه‌هاي آسيا از ساعت 14 روز يكشنبه 23 آذر 1393 برگزار مي‌شود. طبق اعلام مسوولان برگزاري، قرعه كشي اين رقابت‌ها در اين جلسه انجام و برنامه كامل رقابت‌ها اعلام مي‌شود.

 

برنامه زماني سفر تيم ملي به آفريقاي جنوبي

برنامه زماني سفر تيم ملي به اردوي آفريقاي جنوبي مشخص شد. تيم ملي فوتبال ايران براي برگزاري اردوي تداركاتي 10 روزه در آفريقاي جنوبي، ساعت 4:30 بامداد امروز يكشنبه  تهران را به مقصد دوبي ترك مي‌كند. تيم ملي سپس در ساعت 10 به وقت امارات از دوبي عازم ژوهانسبورگ خواهد شد و حدود ساعت 16 به وقت محلي به مقصد مي‌رسد. تيم ملي بدون لژيونرها (غير از سردار آزمون) و با 23 بازيكن عازم اين اردو مي‌شود و بعد از بازگشت قرار است كي‌روش حدود 13 بازيكن از اين جمع انتخاب كرده و به همراه لژيونرها ليست نهايي را براي سفر به استراليا و حضور در جام ملت‌هاي آسيا اعلام كند. تيم ايران در بازگشت از آفريقا استراحت دو روزه خواهد داشت و بعد از بازي تداركاتي با فلسطين در تهران، عازم سيدني مي‌شود تا آخرين اردوي آماده‌سازي متصل به جام ملت‌ها را در استراليا برگزار كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون