• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3105 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۱ آبان

خبر كوتاه

اهواز‏ ميزبان مسابقات كشتي فرنگي باشگاه‌هاي جهان شد

رقابت‌هاي كشتي فرنگي باشگاه‌هاي جهان آذرماه امسال به ميزباني اهواز برگزار خواهد شد. سه‌شنبه در نشستي با حضور رسول خادم (رييس فدراسيون كشتي) ، حميد بني‌تميم (دبير فدراسيون كشتي) و استاندار و مديركل ورزش و جوانان خوزستان در استانداري، ميزبان رقابت‌هاي كشتي فرنگي باشگاه‌هاي جهان تعيين و شرايط آن بررسي شد. در اين جلسه مقرر شد كه اهواز طي روزها‌ي 13 و 14 آذرماه پذيراي كشتي‌گيران جهان باشد. رسول خادم رييس فدراسيون كشتي در اين باره اظهار كرد: اولين بار است كه مسابقات باشگاه‌هاي جهان برگزار مي‌شود و با وجود تمام موانع و محدوديت‌هايي كه از نظر جهاني و بين‌المللي در برگزاري اين مسابقات است، ان‌شاءالله قرار است كه اين رقابت‌ها در ايران برگزار شود. باتوجه به اينكه خوزستان يكي از قطب‌هاي اصلي كشتي فرنگي كشور به حساب مي‌آيد، براي فدراسيون كشتي اولويت داشت كه فرصت اين ميزباني در اختيار اين استان كشتي‌خيز قرار داده شود. خوشبختانه با همكاري مجموعه مديريت ورزش خوزستان، جلسه خوبي با استاندار خوزستان داشتيم و اميدوارم با توافقات مثبتي كه در اين جلسه صورت گرفت، 13 و 14 آذرماه شاهد برگزاري اين مسابقات در اهواز باشيم. فدراسيون كشتي پيشنهاد اداره‌كل ورزش و جوانان خوزستان و هيات كشتي استان را مبني بر دادن مجوز براي حضور يك تيم بومي از اين استان در اين رقابت‌ها، علاوه بر سه تيم برتر ليگ كشتي فرنگي كشور، پذيرفت. در زمان محدودي كه داشتيم از امكانات موجود در اهواز هم بازديدي داشتيم.

 

عضو كميته بين‌الملل فدراسيون كاراته به ايران برنگشت

ملي‌پوشان كاراته ايران در بيست و دومين دوره مسابقات قهرماني جهان در آلمان يك مدال طلا، دو نقره و دو برنز گرفتند و در رده بندي مجموع در مكان ششم ايستادند. اين تيم روز گذشته به ايران بازگشت، اما مرتضي سليمي، عضو كميته‌ روابط بين‌الملل فدراسيون كاراته كه به همراه تيم ملي به آلمان اعزام شده بود، به همراه اين تيم به ايران برنگشت. عليرضا سمندر رييس فدراسيون كاراته در پاسخ به اين سوال كه آيا مرتضي سليمي، عضو كميته‌ بين‌الملل فدراسيون از آلمان به ايران باز گشته است، اظهار كرد: به ايران نيامده و دليل نيامدنش را هم نمي‌دانم چون در جريانش نيستم. آنچه كه مي‌دانم اين است كه با آشوري، دبير فدراسيون هماهنگي كرده تا چند روز در آنجا بماند. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا مرتضي سليمي بالاخره به ايران برمي‌گردد، گفت: اين موضوع را هم نمي‌دانم، چون هنوز با آشوري صحبتي نكرده‌ام و قرار است وي بعد از ظهر به فدراسيون بيايد تا در مورد تمام مسائل مربوط به مسابقات جهاني با هم صحبت كنيم. رييس فدراسيون كاراته در پاسخ به اين سوال كه آيا رييس فدراسيون نبايد مسووليت پاسخگويي درباره كارمندانش را داشته باشد، گفت: اين مورد را مي‌دانم و پاسخگو خواهم بود، اما سليمي با هماهنگي آشوري در آلمان مانده است و بقيه موارد را هم بعد از ظهر از آشوري مي‌پرسم.

 

معرفي سه نامزد نهايي برترين بازيكن سال آسيا

ناصر الشمراني، مهاجم الهلال عربستان در كنار اسماعيل احمد، بازيكن العين امارات و خلفان ابراهيم برنده اين عنوان در سال 2006 به عنوان سه نامزد نهايي برترين بازيكن فوتبال آسيا در سال 2014 انتخاب شدند. مراسم انتخاب برترين‌هاي فوتبال آسيا 30 نوامبر در مانيل فيليپين برگزار خواهد شد كه اين مراسم شصتمين سالگرد تاسيس كنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) نيز هست. ناصر الشمراني در پنج فصل گذشته فوتبال عربستان توانسته مهارت گلزني خودش را به خوبي نشان دهد. او الهلال را اين فصل توانست به فينال ليگ قهرمانان بياورد ولي شكست برابر وسترن مانع از رسيدن شمراني به عنوان قهرماني ليگ قهرمانان آسيا شد. اسماعيل احمد براي اولين بار نامزد عنوان بهترين بازيكن سال آسيا مي‌شود. اگر او بتواند به اين عنوان دست يابد اولين فوتباليست اماراتي است كه به اين جايزه باارزش دست يافته است. خلفان ابراهيم كه در سال 2006 توانست عنوان برترين بازين سال آسيا را به دست آورد ديگر بازيكني است كه نامزد عنوان برترين بازيكن سال 2014 شده است. او كه در تيم السد قطر بازي مي‌كند، فصل گذشه نمايش خيلي خوبي در ليگ قهرمانان آسيا داشت. سال گذشته ژنگ ژي چيني بالاتر از جواد نكونام به عنوان بهترين بازيكن سال آسيا انتخاب شد.

 

مدال نقره اولين المپيك 180 هزار پوند فروش رفت

مدال نقره بازي‌هاي المپيك آتن 1896 در يك حراجي به قيمت 180 هزار پوند فروخته شد. اين حراجي در لندن در دو روز برگزار مي‌شود و شامل هزاران شي ورزشي است. مدال نقره المپيك 1896 گران‌قيمت‌ترين شي فروخته شده در روز اول اين حراجي بود. اين مدال توسط يك مجسمه ساز فرانسوي به نام «ژول شپلن» طراحي شده و تصوير زئوس را نشان مي‌دهد كه در دست راست او زمين قرار دارد و بر روي آن الهه پيروزي (نايك) ايستاده است و يك شاخه زيتون در دست دارد. در كناره اين مدال كلمه المپيا حك شده است. در قسمت پشت اين مدال به زبان يوناني جمله «بازي‌هاي بين‌المللي المپيك آتن» حك شده است. اين شي به همراه يك كارت پستال اورجينال كه داخل استاديوم المپيك در زمان برگزاري افتتاحيه را نشان مي‌دهد، فروخته شد. در اين حراجي مدال طلاي ورزشكار دوگانه از شوروي در بازي‌هاي المپيك زمستاني 1976 نيز فروخته شد. اين مدال 56 هزار پوند به فروش رسيد. از ديگر اشياي فروخته شده ورزشي در اين حراجي مي‌توان به مدال طلاي مورتيز در المپيك زمستاني 1948 و مدال برنز استانگلند در المپيك تابستاني 1904 اشاره كرد. اين دو مدال 20 هزار پوند و 18 هزار پوند به فروش رسيدند. در روز دوم اين حراجي مدال وي ويلسون و جيمي گريوز فوتباليست‌هاي انگليسي در بازي‌هاي جام جهاني 1966 و مدال سر استنلي متيو در بازي‌هاي جام حذفي 1953 به فروش خواهند رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون