• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3431 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ دي

تشكل‌ها

تصميم جديد چين براي سوآپ ارزي با ايران| نايب‌رييس اتاق بازرگاني ايران و چين از تصميم دولت چين براي سوآپ ارزي با ايران خبر داد و گفت: سفر رييس‌جمهور چين به ايران تقريبا قطعي شده است. مجيدرضا حريري درباره تصميم دولت چين براي سوآپ ارزي با ايران گفت: سوآپ ارزي يك كار تكنيكال بانكي است كه با توجه به تغييراتي كه چين در حوزه اقتصادي خود دنبال مي‌كند، قرار است با ايران صورت دهد، اين در شرايطي است كه چين به تازگي موفق شده پول ملي خود را جزو ارزهاي معتبر دنيا قرار دهد و همان‌طور كه يورو، دلار، فرانك يا ين در بازارهاي دنيا به عنوان ارزهاي معتبر، معامله مي‌شود، يوآن نيز قابليت معامله در بازارهاي دنيا را به عنوان يك ارز معتبر دنيا دارد. وي افزود: بر اين اساس، چين ارتباطات خود را با برخي كشورها شروع كرده تا پول ملي خود را با آنها در انجام معاملات تجاري، مبادله كند. در همين رابطه براي بخشي از تجارت با ايران نيز دو مدل ترسيم كرده كه يكي از آنها سوآپ ارزي است به نحوي كه اين كشور قرارداد سوآپ ارزي با ايران منعقد كند و از يك طرف ارزي بگيرد و از سوي ديگر، براي مبادله با ساير كشورهاي دنيا، يوآن تحويل دهد.

اعلام ليست قرمز صيد| معاون بنادر صيادي و ماهيگيري سازمان شيلات اعلام كرد: ممنوعيت‌هاي صيادي اعلام شده از سوي سازمان شيلات به گونه‌هاي ممنوع‌الصيد موجود در ليست قرمز اين سازمان و زمان‌ها و مكان‌هاي مختلف صيد در كشور اختصاص دارد. علي‌اصغر مجاهدي اظهار كرد: برخي از گونه‌ها مانند ماهيان خاوياري، كوسه، لابستر و غيره ممنوع‌الصيد هستند و اساسا مجوز صيد هدف براي اين‌گونه‌ها صادر نمي‌شود كه عمدتا دلايل ممنوعيت صيد حفظ ذخاير و جنبه‌هاي حفاظتي است. وي با بيان اينكه محدوديت شرعي براي صيادي گونه‌هاي شيلاتي وجود ندارد و بيشتر به حوزه مصرف انساني آن بر‌مي‌گردد، افزود: گونه‌هاي ممنوع‌الصيد اصولا از نظر حفاظتي اجازه صيد ندارند يا گونه‌هايي‌ هستند كه ذخايرشان از بين رفته و به دليل حفظ ذخاير مشمول چنين ممنوعيتي شده‌اند.

عقب‌نشيني ايران در بازار بازي‌هاي رايانه‌اي | يك طراح و سازنده بازي‌هاي رايانه‌اي با انتقاد از عدم سرمايه‌گذاري در كشور در زمينه ساخت بازي‌هاي رايانه‌اي گفت: در حال حاضر سهم بازي‌سازهاي داخلي از بازار اين بازي‌ها در كشور در حد صفر است. علي شيرزادي، با بيان اينكه تنها 10 درصد بازار بازي‌هاي موبايل در دست بازي سازهاي داخلي است، گفت: متاسفانه اين وضعيت در زمينه بازي‌هاي رايانه‌اي به مراتب بدتر بوده و تقريبا بازي سازهاي داخلي هيچ سهمي از اين بازار ندارند. وي علت اين امر را عدم سرمايه‌گذاري در زمينه ساخت بازي‌هاي رايانه‌اي در كشور عنوان كرد و افزود: متاسفانه نگاه مسوولان به سمت سرمايه‌گذاري بر روي ساخت بازي نيست و عملا هيچ سرمايه‌گذاري در اين زمينه در كشور صورت نمي‌گيرد.

آغاز ورشكستگي توليدكنندگان لوازم خانگي | رييس اتحاديه لوازم خانگي با بيان اينكه ركود توليد را قفل كرده است، گفت: ورشكستگي توليدكنندگان لوازم خانگي از اواخر اسفند يا اوايل فروردين ماه آغاز خواهد شد. محمد طحان‌پور با بيان اينكه بازار لوازم خانگي هيچ تغييري نسبت به ماه‌هاي گذشته نداشته است، گفت: بازار در روزهاي فعلي همانند روزهاي قبل از ماه محرم و صفر هيچ تغييري در آن اتفاق نيفتاده است و مردم نيز كمتر براي خريد لوازم خانگي به بازار مراجعه مي‌كنند. البته نمي‌توان بخش غمده‌اي از اين عدم استقبال مردم از خريد لوازم خانگي را مربوط به كارت‌هاي اعتباري خريد دانست اما به هر حال وعده دولت براي ارايه اين كارت‌ها به كارمندان و اقشار مختلف در تعميق ركود بازار موثر بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون