• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3431 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ دي

عدد نوشت

مصرف برق ساختمان‌ها

مجري طرح‌هاي بهينه‌سازي سازمان بهينه‌سازي مصرف انرژي (سابا) گفت: بخش ساختمان با داشتن بيش از 29 ميليون مشترك سهمي معادل 47 درصد از مصرف كل برق را به خود اختصاص داده و متوسط مصرف برق اين بخش 3212 كيلووات ساعت است. احمدرضا توكلي اظهار كرد: از عمده‌ترين دلايل كاهش سهم مصرف انرژي در بخش ساختمان در سه سال اخير افزايش مصرف بخش صنعت بوده است.
آمارها نشان مي‌دهد متوسط مصرف هر مشترك در بخش ساختمان 13902 كيلووات ساعت بوده كه نسبت به سال‌هاي قبل 8/7 درصد كاهش داشته است. كارشناسان عمده دلايل كاهش مصرف در اين بخش را رعايت الگوي مديريت مصرف انرژي خصوصاً در ادارات دولتي ذكر كرده‌اند.

درآمد نفتي عراق

 سخنگوي وزارت نفت عراق گفت: ميانگين قيمت فروش هر بشكه نفت اين كشور در سال گذشته ميلادي 74/44 دلار بوده است.
به گزارش «بلومبرگ»، «عادل عبدالمهدي» وزير نفت عراق گفت: صادرات نفت اين كشور در سال ۲۰۱۵ ميلادي 097/1ميليارد بشكه و به ارزش 079/49 ميليارد دلار بوده است. در همين حال، «عاصم جهاد» سخنگوي وزارت عراق گفت: بعد از ثبت ركورد توليد نفت در ماه نوامبر كه به 9/100 ميليون بشكه رسيد، توليد نفت عراق در ماه دسامبر به 7/99 ميليون بشكه كاهش يافت كه صادرات نفت عراق در ماه دسامبر 973/2 ميليارد دلار بود.

 كاهش واردات روغن

برنامه 10 ساله‌اي براي توليد دانه‌هاي روغني طراحي شده تا براساس آن وابستگي 95 درصدي به واردات روغن را به 20 درصد كاهش دهيم و بتوانيم 75 درصد از روغن مورد‌نياز خود را در پايان اين دوره از توليدات داخلي تامين كنيم.
اگر كشاورز از خريد دانه‌هاي روغني توليدي‌ خود مطمئن باشد، اين موضوع باعث دلگرمي كشاورزان مي‌شود و قطعا كشاورزان به توليد دانه روغني اقدام مي‌كنند، زيرا آنها مي‌دانند كشت دانه‌هاي روغني در تناوب با گندم براي آنها پايداري توليد گندم را به همراه دارد. توليد دانه‌ روغني در كشور منجر به تامين كنجاله مورد نياز خوراك دام و طيور و همچنين تامين روغن مورد نياز كشور مي‌شود.

افزايش درخواست براي خانه‌هاي نوساز

با اينكه معاملات واحدهاي نوساز كمتر از پنج سال شهر تهران در آذرماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل 6/3درصد كاهش داشته، اين واحدها در آذرماه با سهم 6888 مورد بيشترين حجم معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.
بررسي بانك مركزي از توزيع تعداد واحدهاي مسكوني معامله شده به تفكيك عمر بنا در آذرماه سال 1394 حاكي از آن است كه واحدهاي نوساز تا پنج سال ساخت با سهم 5/54درصد بيشترين حجم از واحدهاي مسكوني معامله شده را به خود اختصاص داده‌اند.
سهم مزبور در مقايسه با سهم 1/58 درصدي آذرماه سال 1393، 6/3واحد درصد كاهش نشان مي‌دهد. از سوي ديگر تعداد معاملات واحدهاي 11 تا 15 سال ساخت با 900 مورد و سهم 2/17درصدي نسبت به سهم 2/15درصدي سال گذشته
2 درصد افزايش يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون