• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3442 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۷ دي

عدد نوشت

آلودگي موتوسيكلت‌ها
داوود ميرخاني رشتي، مشاور انجمن خودروسازان ايران گفت: هر موتوسيكلت با توجه به سال ساخت آن بين شش تا هشت برابر خودروهاي با استاندارد آلايندگي يورو 4، آلايندگي ايجاد مي‌كند. موتوسيكلت‌هاي كاربراتوري در حالي همچنان در كشور توليد مي‌شوند كه از 15 سال پيش قرار بود توليد آنها متوقف و موتوسيكلت‌هاي انژكتوري جايگزين شوند اما هنوز اين اتفاق نيفتاده است.

درآمد يك دهه دولت از نقل و انتقال خودرو
خريد و فروش خودرو در 10 سال گذشته بيش از 2 هزار و 350 ميليارد تومان درآمد براي دولت ايجاد كرده است.  به گزارش خبرآنلاين، بر اساس قانون نقل و انتقال دولت مشمول پرداخت ماليات نقل و انتقال اتومبيل به دولت مي‌شود از اين رو با هر خريد‌وفروش اتومبيل هزينه‌اي از اين بابت به خزانه دولت واريز مي‌شود. اين تنها بخشي از هزينه‌هايي است كه بر خريد و فروش اتومبيل مترتب است. غير از اين سرفصل، خريد و فروش اتومبيل مشمول پرداخت ماليات بر ارزش افزوده، حق التحرير، حق الثبت و همچنين هزينه صدور الكترونيكي سند نيز مي‌شود. بر اساس اين گزارش ركود بازار خودرو و كاهش قابل توجه خريد و فروش خودرو سبب مي‌شود دولت در سرفصل‌هاي درآمدي مذكور با كاهش روبه‌رو شود.

احتمال افزايش
وام مسكن

سيد محمد مرتضوي، عضو هيات‌مديره كانون انبوه‌سازان كشور گفت: در صورت عملياتي شدن طرح وزارت راه و شهرسازي مبني بر امكان تجميع وام 100 ميليون توماني انبوه‌سازان با وام‌هاي 60 ميليوني فروش اوراق و 10 ميليون توماني جعاله، مبلغ تسهيلات فروش اقساطي به 170 ميليون تومان مي‌رسد.

كاهش صادرات نفت به كره جنوبي  

صادرات نفت ايران به كره جنوبي در آخرين ماه سال گذشته ميلادي نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 2/62 درصد كاهش يافت، ضمن اينكه حجم كل صادرات نفت ايران به اين كشور در سال ۲۰۱۵ ميلادي نسبت به سال قبل از آن ۸ درصد كاهش نشان مي‌دهد. در همين حال، صادرات نفت ايران در ماه دسامبر سال گذشته ميلادي به پنجمين وارد‌كننده بزرگ نفت خام در جهان يعني كره جنوبي ۲۰۷ هزار و ۶۲۹ تن، معادل ۴۹ هزار و ۹۴ بشكه در روز بوده، اين در حالي است كه اين رقم براي مدت مشابه سال قبل از آن ۵۴۸ هزار و ۵۹۸ بشكه در روز گزارش شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون