• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3442 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۷ دي

خبر كوتاه

شرط كره شمالي
براي امريكا
كره شمالي ضمن اعلام اينكه آماده است تا در ازاي توقف مانورهاي نظامي مشترك امريكا با كره جنوبي، دست از آزمايش‌هاي اتمي‌اش بردارد، خواستار انعقاد يك معاهده صلح با امريكا شد اما چنين درخواست‌هايي در گذشته توسط واشنگتن رد شده است. امريكا پيشتر اين مساله را كه كره شمالي مانورهاي نظامي را به آزمايش‌هاي اتمي‌اش مرتبط مي‌كند يك تهديد واضح خوانده و از پيونگ يانگ خواست تا ابتدا صداقت خود را نسبت به خلع تسليحات اتمي نشان دهد.

سفر ناگهاني فرستاده سازمان ملل به رياض
منابع يمني اعلام كردند كه اسماعيل ولد شيخ احمد، فرستاده سازمان ملل به يمن در سفري از پيش تعيين نشده وارد رياض شد و قرار است شروط انصارالله را براي آزادي رهبران نظامي نزديك به دولت مستعفي كه بازداشت شده‌اند به طرف مقابل برساند. از جمله افراد بازداشت شده محمود صبيحي، وزير دفاع دولت مستعفي يمن است. ولدشيخ قرار است با عبد ربه منصور هادي، رييس‌جمهور مستعفي يمن نيز ديدار كند. سفر شيخ احمد به رياض چند ساعت پس از آن صورت گرفت كه وي در صنعا از آزادي عبدالرزاق اشول، وزير آموزش فني و شغلي و چهار فعال سياسي و رسانه‌اي خبر داد.

هشدار امريكا به تركيه
بازداشت ۲۱ نفر در تركيه به دليل امضا كردن بيانيه‌اي در حمايت از گفت‌وگو با اقليت كردها واكنش جامعه جهاني را برانگيخته است. جان كربي، سخنگوي وزارت خارجه امريكا در واشنگتن گفت: ما اين بازداشت‌ها را به عنوان بخشي از يك روند نگران‌كننده مي‌بينيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون