• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3451 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۷ بهمن

تشكل‌ها

ضايعات بالا دليل گران‌فروشي ميوه|طبق اعلام اتاق اصناف تهران، ميوه‌فروشان در صدر تخلفات واحدهاي صنفي در ماه گذشته قرار داشتند كه رييس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي دليل آن را اينگونه اعلام كرد كه «ميوه‌فروشان هزينه مغازه‌هاي خود را با گران‌فروشي و با سود بيش از 35 درصدي نسبت به فاكتور خريد تامين مي‌كنند، چون حدود 28درصد از سود خود را صرف هزينه ضايعات ميوه و ديگر هزينه‌هاي اضافي مي‌كنند.» مهاجران به ايسنا گفت: تا به امروز جلسات متعددي در رابطه با هزينه‌هاي اضافي كه واحدهاي صنفي ما مجبور به پرداخت آن هستند، گذاشته‌ايم كه هنوز به نتيجه نرسيده‌ايم. وي افزود: واحدهاي صنفي ما بايد با حداكثر سود 35 درصد نسبت به قيمت خريد اقدام به فروش كنند و اين در حالي است كه 28 درصد از اين رقم صرف هزينه‌هاي اضافي مي‌شود كه واحدهاي صنفي مجبور به پرداخت آن هستند.

دلالان گوشت را گران كردند|در حالي كه رييس اتحاديه گوشت گوسفندي صادرات را يكي از دلايل افزايش قيمت گوشت مي‌داند، رييس مركز اصلاح نژاد دام مي‌گويد، نه‌تنها صادرات گوشت را گران نكرده بلكه اين امر به نفع كشور است و دلالان نقش اصلي در گراني گوشت را دارند. در يك ماه اخير قيمت گوشت قرمز حدود 4 هزار تومان افزايش يافته است و دست‌اندركاران اين بخش يكي از دلايل آن را كمبود دام و صادرات آن عنوان مي‌كنند. در اين رابطه محمدرضا ملاصالحي، رييس مركز اصلاح نژاد دام كشور به فارس گفت: وزارت جهاد كشاورزي قيمت يك محصول مانند گوشت يا دام زنده را براساس ميانگين كشوري توسط سيستم قيمت‌گيري مشخص مي‌كند كه براساس آن ميانگين كشوري قيمت دام زنده افزايش نداشته است.

صادرات زعفران ايراني به امريكا پس از 15 سال|رييس صندوق توسعه صادرات زعفران از صادرات نخستين محموله زعفران ايراني به امريكا پس از 15 سال در پي اجرايي شدن برجام و توافقات هسته‌اي ايران با كشورهاي 1+5 تا هفته آينده خبر داد. محمد جواد رضايي به ايسنا گفت: پس از اجرايي شدن برجام و توافقات هسته‌اي ايران با كشورهاي 1+5، كشورهاي اروپايي مانند اسپانيا نيز خواهان خريد مستقيم زعفران ايراني شدند در حالي كه در دوران تحريم صادرات اين محصول به كشورهاي اروپايي با محدوديت و كاهش شديدي مواجه شده بود، چراكه با توجه به تحريم‌هاي بانكي، نقل و انتقال پول و ارز با مشكلات بسياري مواجه شده بود.

هشدار سازمان حمايت به گراني بليت قطار|معاون سازمان حمايت با اشاره به اعلام معاون حقوقي رييس‌جمهور درباره ضرورت قيمت‌گذاري بليت قطار، گفت: هرگونه افزايش قيمت بدون مجوز ممنوع است، ضمن اينكه برخي شركت‌هاي متخلف، تعزيراتي شدند. وحيد منايي در گفت‌وگو با مهر با بيان اينكه هرگونه افزايش قيمت بليت قطار همچنان ممنوع است، گفت: براساس اعلام نظر صريح معاون حقوقي رييس‌جمهور، نرخ خدمات حمل و نقل ريلي مشمول قيمت‌گذاري بوده و تمامي شركت‌هاي ارايه‌دهنده خدمات ريلي در اين بخش، موظف به رعايت مصوبات ابلاغي هستند.

كاهش 44 درصدي واردات برنج|مديركل دفتر غلات و نباتات علوفه‌اي وزارت جهاد كشاورزي قيمت منطقي برنج درجه يك ايراني براي مصرف‌كننده را كيلويي 8500 تومان عنوان كرد و گفت: ميزان واردات در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 44 درصد كاهش يافته است. كاظم خاكسار به ايسنا گفت: امسال حدود يك ميليون و 800 هزار تن برنج توليد شد و در 9 ماهه امسال نيز بالغ بر 514 هزار تن برنج به كشور وارد شد كه نسبت به سال‌هاي گذشته با كاهش قابل توجهي مواجه شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون