• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3451 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۷ بهمن

خبر كوتاه

افزايش 6/21 درصدي بودجه آموزش و پرورش
فارس| وزير آموزش و پرورش از افزايش 6/21 درصدي بودجه اين وزارتخانه در لايحه بودجه ۹۵ خبر داد و گفت: همچنان با كسري بودجه مواجه هستيم. علي‌اصغر فاني وزير آموزش و پرورش
در خصوص بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۵ اظهار داشت: شاهد افزايش بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۵ هستيم كه رشد 6/21 درصدي را نشان مي‌دهد اما اين ميزان هنوز كافي نيست. وي با اشاره به كسري بودجه آموزش و پرورش گفت: ما همه سال كسري بودجه داريم البته وضع بهتر است ولي به هرحال آموزش و پرورش هميشه با كسري مواجه بوده و امكانات دولت بيش از اين نبوده است. وزير آموزش و پرورش ادامه داد: اميدواريم با مديريت بهتر منابع‌مان و افزايش بهره‌وري در آموزش و پرورش بتوانيم كسري بودجه را جبران كنيم. وي در خصوص گلايه بازنشستگان فرهنگي در خصوص عدم پرداخت پاداش پايان خدمت آنها، بيان داشت: پيگيري‌هايي انجام داديم اما اجازه بدهيد نتيجه كار را بازنشستگان فرهنگي در عمل ببينند.

دادستان زنجان دستور برخورد با عوامل برگزاري مبارزه خونين سگ‌ها را صادر كرد
تسنيم |حجت‌الاسلام حسن مظفري، دادستان زنجان در نامه‌اي به نيروي انتظامي استان دستور برخورد با عوامل برگزاري مبارزه خونين سگ‌ها را صادر كرد. در اين نامه نوشته شده: «همان‌گونه كه مستحضريد برابر مقررات كشتن، تلف و ناقص نمودن حيوانات و نيز جريحه‌دار كردن عفت عمومي، جرم محسوب مي‌شود. در همين راستا حسب اخبار و اطلاعات واصله عده‌اي در اطراف شهر زنجان و برخي شهرستان‌هاي استان با برگزاري مسابقه و با اهداف سوء اقدام به حيوان آزاري و به جان هم انداختن سگ‌ها مي‌كنند. نظر به اينكه اينگونه حركات نظم و عفت عمومي را خدشه‌دار مي‌كند و با توجه به اينكه از منظر شرعي و اخلاقي نيز آزار و اذيت حيوانات امري مذموم و ناپسند است لذا در جهت حفظ حقوق حيوانات و نيز جلوگيري از جريحه‌دار شدن عفت عمومي، مقرر است دستور فرماييد ضمن پيگيري موضوع با شناسايي افراد يا گروه‌هاي تشكيل‌دهنده چنين مسابقاتي، بدوا نسبت به ممانعت از هرگونه حيوان آزاري و تشكيل اين تجمعات اقدام و افراد خاطي ارشاد شوند.»دادستان زنجان در اين نامه تصريح مي‌كند: در همين راستا چنانچه افراد و گروه‌هاي شناسايي شده مجدد اقدام به برگزاري مسابقه و آزار هر گونه حيوانات به ويژه ســگ نماينــد، اقدامــات قانوني لازم معمول و با همكاري عوامل محترم اداره محيط زيست، حيوانات مربوطه جمع آوري و خاطيان جهت پيگيري قضايي به اين مرجع معرفي گردند.

كمك 5/3 ميليون دلاري چين به ايران
در حوزه محيط زيست
ايسنا | معصومه ابتكار، معاون رييس‌جمهور ضمن استقبال از طرح آموزش و آگاه‌سازي جامعه بومي در خصوص تهديد منافع كشاورزي و زندگي پايدار آنها با صيد و شكار غيرقانوني، گفت: نقش جامعه مدني در حفظ محيط زيست غيرقابل انكار است. ابتكار با اشاره به بودجه 95 و برنامه ششم توسعه، همچنين ابلاغ معاون اول رييس‌جمهور در خصوص مسووليت‌هاي سازمان حفاظت محيط‌زيست براي اجرايي شدن سياست‌هاي كلي محيط زيست نظام، اظهار كرد: مسووليت‌ها و وظايف سازمان در اين حوزه‌ها، بسيار مهم است و از اين رو شوراي حفاظت نيز از نقش كليدي در اجرايي شدن اين برنامه‌ها برخوردار خواهد بود. رييس سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: تهيه گزارش از برنامه‌ها و اقدامات و ارزيابي و كارآمدي مركز ارتباط مردمي 1540، كشيك شبانه‌روزي، آتش‌سوزي مناطق جنگلي تحت مديريت و حفاظت سازمان، شناسايي مراكز مجاز و غيرمجاز شكار و صيد و خريد و فروش حيات وحش از ضروريات و مسووليت‌هاي اين شورا است. معاون رييس‌جمهور ضمن تاكيد بر اين موضوع كه در مديريت مناطق چهارگانه تحت حفاظت و نظارت سازمان حفاظت محيط زيست، اولويت نخست طرح‌هاي مديريت مناطق است، تصريح كرد: شوراي حفاظت در هماهنگي‌ها و پايش هوشمند اين مناطق نيز نقشي بسيار مهم دارد. وي ضمن يادآوري توافقنامه امضاشده ميان ايران و چين در جريان سفر رييس‌جمهوري اين كشور به ايران، گفت: يكي از بندهاي اين تفاهمنامه كمك 20 ميليون يوان (5/3 ميليون دلاري) از سوي چين به ايران در حوزه تجهيزات كاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي است كه تمام اين كمك به مناطق، محيط‌باني‌ها و پايش هوشمند اختصاص خواهد يافت.

افزايش سفر هوايي به ايران
خبرگزاري ميراث| رحماني موحد، معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي با اشاره به اينكه آمار استفاده گردشگران از ناوگان هوايي نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است ولي استفاده از سيستم زميني و دريايي با رشد منفي همراه بوده است، بر تاسيس هتل‌هاي فرودگاهي تاكيد كرد. مرتضي رحماني موحد در اجلاس بين‌المللي هوانوردي تهران ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين رويداد همزمان با آغاز دوره پساتحريم اظهار داشت: ما اعتقاد داريم كه فضاي ايجاد شده جديد تاثير بسزايي در حوزه صنعت و اقتصاد كشور به ويژه اقتصاد گردشگري خواهد داشت و چنانچه اين دوره با حضور فعال ناوگان حمل و نقل هوايي در بازارهاي جهاني همراه شود بي‌شك با تجهيز و به‌روز شدن يكي از مهم‌ترين زيرساخت‌هاي مورد نياز صنعت گردشگري كشور تسريع در توسعه، قابل پيش بيني خواهد بود. رحماني‌موحد همچنين در تشريح اهميت صنعت حمل ونقل هوايي در توسعه گردشگري كشور اظهار كرد: در 9 ماه نخست سال جاري بيش از چهار ميليون و 160 هزار گردشگر ورودي با رشد
 5 درصدي نسبت به سال گذشته به كشور وارد شده‌اند كه از اين تعداد بيش از يك ميليون و 360 هزار نفر يعني 7/32 درصد از حمل و نقل هوايي استفاده كرده‌اند.

علت كسر حقوق برخي بازنشستگان
پيش از موعد تامين اجتماعي
ايسنا | معاون فني و درآمد سازمان تامين اجتماعي ضمن تاكيد بر اينكه بر اساس قانون، ملاك محاسبه حقوق بازنشستگي، ميانگين حقوق در دو سال آخر خدمت است، اظهار كرد: بازنشستگان مشمول قانون پيش از موعد، حق و حقوق خود را بر اساس قانون دريافت مي‌كنند و حقي از آنها تضييع نمي‌شود. محمدحسن زدا در توضيح علت تجمع چند روز گذشته جمعي از بازنشستگان پيش از موعد در مقابل سازمان تامين اجتماعي اظهار كرد: اين افراد بازنشستگان كميته امداد، بهزيستي، بنياد ايثارگران و ساير ادارات دولتي هستند. وي افزود: اين افراد از قانون بازنشستگي پيش از موعد با 25 سال سابقه خدمت استفاده كرده‌اند و اكنون 30 روز حقوق دريافت مي‌كنند، ولي معترض‌اند كه بايد براي تعيين حقوق بازنشستگي آنها سال‌هاي 29 و 30 خدمت ملاك قرار بگيرد كه درخواست عجيبي است. تصور كنيد فرد امروز بازنشسته شده باشد و بخواهد حقوق بر مبناي پنج سال آينده دريافت كند. معاون فني و درآمد سازمان تامين اجتماعي با بيان اينكه ملاك محاسبه حقوق در پيش از موعد، دو سال آخر خدمت است و ما سابقه خدمت براي سال 24 و 25 خدمت را در اختيار داريم و از سابقه خدمت در سال 29 و 30 اطلاعاتي وجود ندارد، گفت: بر اساس تبصره ماده 77 قانون ميانگين دو سال آخر حقوق و مزد، ملاك محاسبه است. زدا در پاسخ به اينكه معترضان اظهاراتي داشتند مبني بر اينكه حقوق آنها در دولت قبل چندماهي بر اين اساس پرداخت شده و يك مرتبه كاهش يافته است، گفت: در زمان مرتضوي كه چيزي در سازمان سرجايش نبوده است. بخشنامه‌اي كه زمان مرتضوي صادر شد طرح شكايت عده‌اي را در ديوان عدالت اداري به دنبال داشت كه هيات عمومي ديوان رايي صادر و اعلام كرد كه نظر سازمان تامين اجتماعي شرط است و آن بخشنامه تغيير كرد. معاون فني و درآمد سازمان تامين اجتماعي همچنين درباره گلايه‌هايي مبني بر متفاوت بودن حق و حقوق بازنشستگان پيش از موعد با بازنشستگان عادي، گفت: بازنشستگان مشمول قانون پيش از موعد، حق و حقوق خود را بر اساس قانون دريافت كرده‌اند و حقي از آنها تضييع نمي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون